****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Blir inte riktigt en hel vecka för vår del, vi vinkade hejdå på söndag eftermiddag och ses imorgon förmiddag. Men det är tillräckligt många dagar. Vi har bara lämnat bort Saga en enda natt tidigare, men jag är glad att det inte var helt nytt i alla fall. Dessutom vet jag ju att Saga har det bra hemma hos mormor och morfar och att mormor och morfar älskar att ha Saga hos sig. De är riktigt stolta
Saga älskar att springa med grus och bark i skottkärran och hjälpa morfar
Så får hon ju fika massa vetebröd och glass också. Första dagen ville Saga inte ens prata med mig i telefon, men de senaste dagarna har vi pratat och det har varit mysigt. Men efteråt är saknade större
Jenny: jag var oxå lite nervös när vi lämnade Saga med farmor och åkte till Mellbystrand för knappt en månad sedan, men det gick superbra. Men, jag förstår din känsla. Men set till att roa er, barnen har det roligare än man tror. Det går ingen nöd på dem. Våra föräldrar har dock aldrig varit oroliga över att passa Saga, svärmor var snarare lite för kaxig för att jag skulle vara lugn
wooops, nätet dippade visst här. Sorry
Ulle 74 - kul att boken smakar bra.
Criwi - spännande med kursen. Rätt åt dig att få gå den. Lycka till.
Oj oj oj vad mycket man har att läsat igen efter att vi har varit borta onsdag eftermiddag tills nu
. Meja somnade för en kvart sedan..trodde lätt att hon skulle somna i bilen från Rimforsa men hon bubblade och babblade om alla sina kusiner och allt hon har gjort.
Grattis Nina!!! Härligt väl att veta vad du gör så många veckor framåt....få lön under tiden och slippa pendla så långt
Vi har ännu inte lämnat bort Meja över natt....vet inte vad jag skulle göra om jag inte skulle få se henne på en hel vecka...gå under tror jag
mnbvufggjjnbgy hj5ty bbbbbbbbbbbbbbyt g ju8gb ,säger Vilhelm idag. Tror att det betyder att han önskar sina polare en skön helg!![]()
Tack säger Meja och tillägger att "Makanoner" och "osterullar" är gott!
"JAG VILL BADA!" hör jag från vardagsrummet...det är Meja som leker att Pippi och lillnallen badar i "oppskålen" dvs hennes leksakskastrull
. Det får bli badkaret för henne idag istället för vattenpölarna utanför.
Önskar alla en skön helg till både stora och små!![]()
Tack, tack säger även Emma.
Jag tror att hon kommer att trivas i helgen med både mamma och pappa hemma å busar. ![]()
Jag älskar verkligen min syster men nu har hon börjat utmana ödet genom att "ge igen" för alla leksaker som låter, jag givit hennes tre söner under årens lopp.
Idag var hon här och Emma fick en gräsklippare som låter väldigt när man kör runt, runt i lgh. Hon är (som skrivet) mamma till 3 söner och därför hade hon problem med att köpa "flicksaker"
Emma fick gräsklippare och en verktygslåda
Hon lovade att nästa gång så ska hon köpa något "flickigt och rosa"
Undra vad det blir........
Ha en skön helg allihopa!!
ska skina har jag hört.
En sån gräsklippare ville jag alltid ha när jag var liten, fick en i 25 års present!
Bättre sent än aldrig
![]()