****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Ett 2-års kalas (uj, att de blir två år...redan!) låter jättebra. Vi kan nästan alltid utom helgen kring den 11 oktober, för då ska jag dra med min pappa på en helkväll på stan![]()
Vi ska ut o käka och sen se och höra på Fredrik Lindström på konsert & kongress.
Vi har börjat inskolningen nu. Och hittills har det inte varit något problem. Det första V gjorde när han kom in på dagisgården var att gå fram till en liten kille o ta honom i handen. Sen vinkade han och ropade hej till all personal ![]()
Idag har han varit själv med de andra barnen nästan hela förmiddagen, och det fungerade hur bra som helst. Så det funkar än så länge!
Vet ni vad jag ska göra i morgon? Jag som jobbar i sketna o fattiga kommunen Åtvidaberg? Vi blir bjudna av jobbet på 2 dagar i Vadstena, där vi ska konferera, äta o bo på Klosterhotellet. Verkligen LYX för en lärare (som aldrig annars blir bjuden på något)
Hoppas vi får det bra!![]()
Nina, ja, det där med att ligga i soffan får vi väl se hur det blir med
Fast det kan ju vara skönt med semester...alltid!
Tack för alla förslutningsrapporter. Jag känner mig lite förlegad. Knut på påsen, Maria och Bondbruden, det gör han som jag bor ihop med.
Vad lyxigt med Vadstena Klosterhotell, Fröken. Vi brukar äta julbord där med dom på bageriet och det är väldigt påkostat och fin miljö.
Hoppas Saga blir frisk så ni kan åka till grannlandet, Tezz och Criwi - vad skönt med en veckas semester.
Tim har haft hembesök av dagis i går och varit en timme på dagis idag och det verkar lovande hitintills.
Skriver upp mig på sista listan och ser om det funkar med makens jour.
Jag vill gå på bio:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Jag vill gå ut och äta igen:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Ylva
Lena
2-årskalas låter som en bra idé. Var exakt ligger förskolan?
Förskolan ligger på Westmansg 54 i T1.
Usch idag föll Meja med ansiktet före från mormors soffarmstöd...blev en fläskläpp och en svullen näsa
. Men redan ikväll har svullnaden avtagit och hon ätit med god aptit hela dagen. Hoppas bara framtänderna klarar sig.
Saga tackar för alla krya-på-dig-hälsningar
Hon är feberfri men snorar och hostar rätt mycket. Idag har hon varit hos doktorn. Vi hade fått tid hos astmaläkare, tog ju sin tid i och med att vi flyttade. Jag trodde bara vi skulle dit för att prata, men Saga blev pricktestad (hud och katt, ingen reaktion *puh*) samt fick med sig ny medicin och en inhalator. Så nu får vi se om hon blir bättre. Läkaren var bra, men dessvärre får vi ju ny igen när vi flyttar.
Linda: hoppas att tänderna klarade sig, otäckt sånt där. Hade nog gjort som Nina, ringt och kollat för säkerhetsskull.
Lena: Amanda går på Tims dagis, du kan väl vara gullig och hälsa henne samt hennes far då gott från mig och Saga
Jenny: hoppas att ni har det mysigt... det lät trevligt i alla fall
Nina: skönt med semester, tänkte försöka klämma in en vecka eller två jag med under hösten, vore skönt.
Tezz, vad för medicin fick ni? Fick ni en nubinette till eller är det inhalation på annat sätt?
Om ni får problem med att ge henne så kan jag ge lite tips
Brukar inte vara helt enkelt att inhalera en liten slingrande, hal, undanflyende sak
En liten parantes, pricktester på pälsdjur visar oftast negativt ända upp i 3-årsåldern på barn. Hoppas dock väldigt mycket att det fortsätter visa "inget"
Det ska bli super med ledigt. Men först har jag 3 veckor centralintroduktion i kriminalvården att gå. Lagar, regler, etik, rättsväsendet....... men det är bara "lite skrap på ytan"
Jag vill gå på bio:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Malin
Jag vill gå ut och äta igen:
Jenny
Linda G
Nina
Ulrika
Linda F
Maria
Ylva
Lena
Malin
Jag knyter faktisk oxå mina plastpåsar!
Ska jag tala om vad min mormor använde!? Klippte sönder knästrumpor(nylonstrumpor) i remsor son hon knöt runt plastpåsarna.
Visst är barnen inne i en rolig period ludwig har just kommit pådet där med att sjunga, jag asgarvar varje dag...