****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Viola74 - vilken fräsig mormor du har. Min mamma diskade alltid plastpåsar när jag bodde hemma på gården. Det var också lite gulligt.
Tezz80 - vem är Amanda nu igen? Jag skall i alla fall hälsa till henne.
Diska plastpåsar. Det hade jag glömt. Det gjorde min mamma också när jag var liten.
Idag har jag lämnat Hampus på dagis och han skall vara där själv i en timme. P lämnade honom i 15 minuter igår och det hade gått superbra. På 15 minuter han Hampus både bajsa och trilla på näsan i sandlådan. Både byte och lite tröstning (tydligen sade han knappt ett pip när han trillade)hade gått jättebra. Hampus bara springer in till leksakerna när vi kommer till dagis och lägger inte märke till oss när vi går fast vi säger hejdå. Vi är dock mentalt beredda på att ett bakslag kan komma.
Nu skall jag njuta av lite te innan jag ska hämta lillgubben.
Saga - krya på dig lilla tjejen! Skönt att ni fått en allergidoktor, förhoppnings vis går det lätt att få en ny när ni flyttar och utredning är ju redan igång.
Klart ni ska komma på två-årskalas!!!
Härligt att läsa om allas inskolningar och skönt att det verkar gå bra!
Det verkar ju som om vi både vill gå på bio och äta, kanske snart dags att börja kolla på datum, även om alla som vill inte hunnit skriva upp sig
Jo min mormor diskade oxå plastpåsar och även brödpåsar.
Tezz jag ska försöka komma ihåg att hälsa till Thomas nästa gång jag pratar med dem...
Nina: Saga fick pulmicort samt Airomir, precis som Emma har hon en nubinette. Hmm... det där om pälsdjur sa de inget om, ska ha det i åtanken. Men enligt testet är hon inte allergisk i alla fall
Än så länge har vi inte haft minsta problem att ge henne medicinen. Redan på sjukhuset tyckte hon att det var spännande och kul. Hemma är det typ "mera".
Lena: Amanda är en liten brunhårig tjej på lite drygt två år, hennes far gick i samma klass som mig på universitetet. Jag tror att hon har hunnit bli inskolad, Amanda gick på samma dagis som Saga i våras.
Malin: hehe...klart att du kan hälsa så gott till honom. Du
kände hans fru eller hur var det nu? Går det bra med lilla *hmm* Amelia?
Saga mår bättre, hostar och rosslar en del, men mamma tyckte det var okej att hon kom. Hon vill ju gärna träffa sitt barnbarn
Så imorgon åker vi till Oslo, ska bli skönt med en minisemester
Trevlig helg på er!
Så underbart att dagis fungerar bra för alla "småttingar".
Tezz, det är inte Emma heller
inte ens mot mjölkprotein om man ska gå på pricktestet.
Så skönt att hon tar medicinen utan problem, på Emma fick vi "klämma fast" benen under bordet + att man höll på ett visst sätt så hon inte fick en chans att röra sej.
Inte alls kul!
Ha det så mysigt i Oslo!
Gggghhhhhhaaaa, imorrn är sista dagen i Skänninge sen kör utbildningen igång på måndag.
Sommaren har gått i 180 hela tiden, det har verkligen varit jobbigt. Ska bli skönt att "landa" lite och få lite att göra utan att ha människors framtid i sina händer. Ska oxå bli helt underbart med lite semester framöver.......
![]()
Vad vi ska göra under den tiden funderar vi väldigt över just nu men bara vara hemma och slappa låter just nu som en underbar idé.
Vad säger ni om mat/bio, har någon en idé om när det kan bli aktuellt??
Zzzzzzz, god natt!
Vaknade av helskumma drömmar inatt. Jag drömde att LenaBagare skällde ut mig efter noter som egoist och slapp vad det gällde mitt ansvar för Alice (som skvätte blåbärssoppa hemma hos Lena...). Jag fick göra den allra största pudel man kan tänka sig :))))
Tänk vad drömmarna kan hitta på!
Hihihi...drömmar kan vara lustiga. Låter som om du har tittat på ett avsnitt där Emil sölade ner Fru Petrell med blåbärssoppa
Själv sa sambon att jag sparkade till honom en natt med foten och sa "att Meja kissade på gräsmattan". En väldig verklig dröm för det kom jag ihåg att jag drömde, Måste ha varit allt vattnande på den nya gräsmattan![]()