****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
jo jag ska gå igenom rehab. Det tar tydligen tid. jag är känsel lös hela vä sida, men har problem med balansen mest hö. har sedan stora problem med att skriva med hö som jag brukar. ärsh det är mest 75 åringar som får det. jag hann gifta oss. men barnen har jag knappt sett till. har haft stora problem själv som sagt. har haft ett gäng doktorer efter mej. tack alla ni som skrivit. tänk ena dan kan ni inte ens gå på toa själv.....
Hejsan, hej.
Hur har ni det i höstrusket (för sommar ser det inte ut att bli nån i år) vilket j***a väder, kallt, blåsit och regn...regn....regn!
Här har vi en lten som tydligen håller på att sluta med middagsluren
inte kul tycker vi. Emma har flera gånger dom senaste 14 dagarna låtit bli att sova mitt på dan, trots dagis!
Bara att "bita i det sura...." tydligen.
I morgon ska M åka med Emma till norrköpings sjukhuset och sätta lappar på hennes rygg (nytt allergitest) dom ska sitta till onsdag och sen får han åka dit på torsdag för "avläsning". Usch så pirrigt det är.... undra hur mycket utslag det kommer bli den här gången.....
Sonja, rahab tar nog sin lilla tid. Tålamod är något som du behöver en stor portion av just nu. Ge inte upp utan fortsätt kämpa!!
Många kramar!
Var rädd om dig SONJA och gå mot bättring sakta men säkert. Alla håller tummarna för dig och du skall se att det kommer att ljusna framöver.
Varma hälsningar även till din familj från Tim och Lena.
Sonja: skickar oxå masor av kramar och hoppas du blir bättre snart men som sånt där kan ta tid . Ha tålamod och ge inte upp!
Sonja, fy så tråkigt att drabbas av något sådant. Håller tummarna för att du blir bättre.
Även Hampus var på allergitest idag. Nope, han är fortfarande allergisk mot både mjölkprotein och ägg. Vi har dock inte sett några mjölksymptom på över två månader men hon (allergisköterskan) sade att minnet av mjölkallergi kan sitta kvar i huden längre än i kroppen. Så vi håller tummarna på att det är på väg bort.
Hoppas det gått bra för Emma och M i Norrköping idag. Det tar ju några dagar innan ni vet. Hoppas Emmas tester ger er ett bra resultat.
God kväll.
Jo, det gick bra för M i Norrköping idag. Allt flöt på och dom kom fram i tid. Det enda var väl att remissen var skriven på enbart mjölk men efter lite tjat så satte hon dit även ägg och soja.
Emma har nu en stor lapp med fyra små ringar på ryggen. På onsdag så tar vi bort lappen och på torsdag så åker dom tillbaka för avläsning.
Lappen är tydligen inte alls rolig att ha på ryggen för Emma ville ta bort den nu när vi bytte till nattdress. När jag sa att den ska sitta där så fick jag svaret "dumma, dumma" med en liten trutande mun....
nä, nu ringer det............
Såg ni del 1 av den danska dokumentären på TV i går vid 21.30-tiden. Det kommer tydligen tre delar till och handlar om fyra livsöden. Skulle gå och lägga mig men blev sittandes. Det var bebisfödelse, giftermål, skiljsmässa och döden och var och en av sakerna skedde i fyra olika familjer. Det var gripande.
I dag ville Tim inte äta lunch på dagis (första gången) utan grät vid ytterdörren som vetter mot hemmet. Då blir man ledsen.
Hade ni allergitest i Norrköping, Criwi? Hoppas resultatet blir tillfredsställande.
Men oj att ingen har skrivit något idag....har ni gått i ide redan? Idag var det Mejas första dag på sin nya förskola....och hon blev väl mottagen av "Naniel" dvs Samuel. Roligt med alla barn och rum att undersöka...men tiden gick alldeles för fort tyckte Meja som ville stanna en stund till. Hoppas att alla stora som små mår bra
Vi mår bra, fast både jag o V har lyckats bli förkylda. Men bättring är på G.
Vi var o vägde V idag. Han är fortfarande inte uppe på den vikt han hade i maj, innan han fick halsfluss. Väger under 12 kg nu o rasar bland kurvorna. Lite längre hade han blivit i alla fall.
Nu har vi fått boka tid hos vår barnläkare som kan slussa oss vidare för att undersöka så att det inte är något fysiskt fel det beror på att han inte äter. Hans lunch på dagis:
1 liiiiiiiiten bit fisk, 1 tugga potatis och 1 kidneyböna... inget någon kan bli mätt av.![]()
Gonatt på er, nu ska jag sova, är helt slut efter allt jobbande.![]()