****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Fröken: Oj med så lite mat i magen...orkar han leka då? Äter han lika lite hemma som på förskolam?
Äter han välling bättre än fast föda?
Hoppas att ni hittar orsaken tlll varför han inte äter....förstår att det måste vara frustrerande.
hallå¨där tjejer, nu var det ett tag sen jag skrev, har inte haft internet på ett tag pga flytten.
sonja: stackare, vi håller tummarna för dig att det ska bli bättre snart!
fröken: oj vad lite han åt, hoppas att de hittar det som är fel.
grattis till alla bebisar, blir bara lite avundsjuk
här lägger vi bebisvekstan på is ett tag eftersom att vi håller på att planera in en resa till australien i april nästa år, ska vara borta en månad och kan då inte vara för gravid, så jag får snällt vänta.
här hemma är det full rulle, det märks att ebba inte går på dagis längre för energin är på en helt annan nivå nu för tiden. det ända hon pratar om är pippi(långstrump) och hajar.
Låter härligt med en Australien resa och en hel månad...vad spännande
. Ja då är det bättre att vänta med bebisverkstaden lite.
Går inte ebba ens 15 timmar på förskolan?
Här har vi en STOR fantast av Pippi. "Här kommer PIppi Låmpe gallahop alla..." sjunger Meja och drar i sina flätor
"Pippi fläter och Pippi topsar" ber hon om nästan varje dag
I kväll ska det bli spännande att ta bort lapparna på Emmas rygg. Kommer det att synas nåt?? Är det någon "prick" som är tom? *hoppas, hoppas* Jag håller tummar och tår för att soja-pricken inte har givit något utslag iaf. Om den är röd/prickig så är den allergin livslång.
Ägg och mjölk finns det ändå en chans att det försvinner.......
Sofie, australien ....... en månad.......... Hmmmm
, avis??...... JAPP!!
![]()
Förstår att ni väntar lite med bebis då.
Jenny, Att han äter lite har jag förstått men han är ju glad och pigg. Tycker väldigt mycket om din pappas attityd.
Samtidigt är det ju aldrig "fel" att kolla upp alla möjligheter så som ni gör nu och går till läkare.
Elouise, härom da´n när vi kom till TGF´s lekplats så tittade Emma på mej och pekade i mot lekplatsen och sa "Freja?".
Nä, nu ska jag försöka reda ut kriminalvårdens personalpolitik
Sofie - jag säger som alla andra, vad härligt med långsemester i Ausralien!
Idag när vi kom hem passerade Emma & M precis utanför, när de gick vidare och vi rullande de sista metrarna på cykeln sa Samuel: Emma, Emma
Så jag tror han definitivt kände igen sin kompis. Kan även tilläggas att M och jag bara bytte 2 ord och att Emmas namn inte nämndes. P.s hann maten bli klar innan gästerna kom???
Sonja, usch vad otäckt. Hoppas att du tillfrisknar fort *kramar*
Nina. hur känns det att inte jobba längre utan plugga? Hoppas att Emma slipper bli prickig.
Jenny: även om han äter lite, så måste jag nog hålla med din far om att så länge han är glad och pigg så är det nog inget problem. Saga äter oftast som en häst och hon vägde trots det bara 11,5kg i förra veckan.
Sofie... vad orättvist, jag vill oxå till Australien! Börjar ni komma på plats i huset?
Vi hade en underbar helg i Oslo, när vi väl kom iväg. Det var mysigt men fy vad dyrt det var. Tror vi gjorde av med närmare fyratusen, trots att vi bodde hos kompisar.
Har haft fullt upp denna vecka, vi har öppnat portarna till nya fritidsgården, trots förseningar av möbler, biljardbord, pingisbord osv osv... är nog lättare att tala om vad som kommit fram i tid än vad som är försenat! Men ungdomarna verkar glada ändå
De ser ju potentialen och är glada över att vi inte håller stängt. Så nu tar vi allt lite pö om pö i det tempo som går.
Imorgon är jag ledig, så då ska jag försöka hinna fylla massor av lådor, nästa fredag flyttar vi igen. Så får det nog bli en tur till Lindex också för att köpa strumpbyxor till Saga. Hon vägrar gå hemifrån utan klänning numera. Vet inte vart hon har fått det ifrån, hon har nästan alltid haft byxor. Men nu när vi kommer med byxor skriker hon bara och säger "nänning, nänning" och vägrar ta på sig byxor. Men så fort en klänning kommer fram blir hon nöjd och klär snällt på sig. Hoppas att det är en fas som går över... helst innan det blir kallt
Prickig blev hon.......
Som det ser ut nu så är det utslag på mjölk och soja
![]()
Jag hoppas att soja-pricken bara är "rodnad" efter klisterlappen och att det är borta imorrn. Mjölken trodde jag att hon skulle reagera på så det kom inte direkt som en överaskning. Den är ordentligt röd och upphöjd redan så det kommer nog bli lite värre tills imorrn....
*skit*
Tezz, det känns helt ok att plugga. Vi går oftast 9 - 16.30 så det känns lite som semester
Det jag har lite emot är såklart PBL, jag är ju matematiker!! Antingen är det så eller så är det INTE! PBL är som ett stort fluffigt moln som inte är "rätt eller fel" utan allt är "helt normalt" Ja, lite som att vänta barn, du vet..............
Aha, flytt igen. Blir det en bra/fin lgh? Närmare till jobb?
Det går att ha byxor OCH klänning i värsta fall, om det hinner bli kallt innan hon ändrar sej menar jag
Ulle, maten hann inte direkt bli färdig
Broderen fick allt vänta lite men den som väntar på nåt gott
Så gulligt av Samuel, tänk att dom kan namnen på varann.
Nina: Fasiken vad tråkigt. Hoppas att det bara är ett utslag av tejpen*håller mina tummar*