****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Nina: jag kan inte komma in på din sida
Ville ju kikat på kortet.
Trevlig helg allihopa!
Vad det har blåst i helgen. Arbeteade i G:a Linköping ihelgen och där blåste taken av torgstånden hej vilt. Tur man är vid liv med andra ord.
I dag har vi simmat på von Duvfa. Kul att få plaska i varmvatten för Tim nu när sommaren inte inbjöd till bad, eller vad säger ni andra?
Vilken helg.... Emma verkligen BAD om att få gå och sova. Igår klev vi upp som vanligt en lördag. Klockan 9.30 klev vi ut genom dörren. Packa in i bilen (min mammas) och sen bar det av till Kolmårdens djurpark. Hoppla så roligt! Emma GICK omkring i TRE timmar
Snacka om helt färdig efteråt. Vi försökte få henne att sitta i vagnen men det gick inte, hon blev som en mask och skrek bara GÅ, GÅ! Stooor tiger, mamma, stooooor tiger!
Efter det så for vi ut till mormor och morfar och alla djur där ute. Katten, ovv-ovv och kakaka. Idag så var vi kvar hos dom fram till 11-tiden då så for vi ut till farfar och Cecilia...... dom har oxå kakaka
Emma är så färdig så hon orkade inte ens bada
hon sa bara nappen, sova medan vi gjorde välling
Flå´t Tezz! Nu ska du kunna titta. Eftersom det finns så mycket "skit" på nätet så har jag gjort begränsningar i vem som kan titta på min sida. Om det är någon mera som är "utestängd" så säg till så fixar jag det.
Hoppsan, Fl är inte riktigt "som det ska" riktigt så kompakt skrev jag inte alls.....
Hej på er
Ni minns säkert att jag pratat om att vi ev ska köpa ett hus privat i Valla. i torsdags träffade vi säljaren och gjorde upp om pris samt bokade tid med mäklaren på tisdag för att skriva kontrakt.
Ikväll ringde gubbdj-len och sa att hans dotter totalvänt och kommit igår och bönat och bett om att få köpa huset. Samma dotter som varit med och sagt att hon inte ville ha huset under diskussionera som pågått från maj tills nu.
Vi kan inget göra då jordabalken är klockren med kravet på att ett husköp endast gäller om man har ett skriftligt avtal.
Man kan bli ledsen för mindre...
Vad förbannad man blir, man undrar varför dottern tvärvänt i sin åsikt?
Tycker synd om er, ni har ju varit med länge i processen.
Vi hade ju mycket strul med arbetsledaren som bygde vårat hus så jag vet hur det är att bli förbannad över något som man inte kan styra så mycket över...
Han hävdade att han inte riktigt kunde förstå varför hon ändrat sig. Kanske för att de just fått sitt fjärde barn, men det visste de redan i maj så det borde ju inte ha vait någon överraskning....
Jag får väl fortsätta att deppa ett tag men som tur var så har vi ju Pyrets ankomst att se fram mot, även om det inte ger oss ett hus med efterlängtad trädgård.
Hade varit lättare att ta om det varit en budgivning och vi förlorat men nu hjälper det ju inte ens att vi kan betala...
Fasiken vad tråkigt...och vi som hade hoppas på att ni skulle flytta så nära.
Hoppas att det dyker upp något snart igen.
Oj, det var visst ett tag sen jag skrev o här händer det grejer!
Stackars Emma som är allgerisk. Vad tråkigt att det även var soja som hon reagerar på. Det måste ju försvåra en hel del, med både mjölk o soja?
Ulle, vad trist att dottern i fråga betedde sig så. Det fär så jobbigt när man vet att man är maktlös. Det är nästan så det känns som om hon gjorde så för att vara elak!?
Här har vi varit på kräftskiva o haft det bra. En skittrist fest dock, men V trivdes utomordentligt hos farmor o farfar.
Åååh, jag vill oxå till djurpark med Saga, har inte blivit av under sommaren. Får hoppas att det kan bli en tur nu under hösten, låter så mysigt.
Ulrika: fy vad trist. Hoppas att ni snart hittar något annat