• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • StinaTina

Djurparken var en HIT! Hon har inte riktigt hämtat sig ännu, uj vad jobbigt det var.

Ulle, vilket sätt! Undra om hon kom fram till hur mycket pengar hon höll på att "gå miste om" Hoppas att ni snart hittar något lika bra.

• soffien

ulle, vad trist när dom gör så

vu var i kolmården i början av sommaren och det var en stor hit, det jobbigaste var att ebba tyckte att alla djur var så farsinerande att hon ville stanna kvar vid varje hon såg, så man fick locka bort henne från djur till djur. barnens gård var nog det roligaste då hon fick klappa getterna, grisarna var lite läskiga. vi var i esklstunas djurpark för nån vecka sen och det tyckte hon också var jätte roligt, hon fick åka båt och åka karuseller och smaka popcorn för först gången, vilket tydligen var jätte gott

hur har ni gjort med godis till de små? ebba har än inte fått smaka nått alls.

• StinaTina

Emma har fått äta After eight några gånger. Mest för att hon inte kan äta glass utan det har blivit en liten chokladplatta då och då istället.
    Annars så har hon inte ätit något godis eller chips + att vi har restriktioner på kakor (endast lördag om inget ovanligt händer)

• Maria73

Här var det visst länge sedan jag var ser jag

Ulle, fyy fasiken. Kan det tänka sig att dottern ändrar sig igen om hon nu gjort det förut? Håller tummarna att om det inte fixar sig, att ni hittar något annat hus snart. Har en kompis som ska flytta hit från Stockholm o hon sa att det BORDE komma ut flera hus på marknaden iom att det är mera förmånligt att sälja sitt hus nu innan årsskiftet....

Sofie, Australien...tjena hej vad kul!! Tjatar här på G att jag vill till Thailand...får se hur det går med det. Hur gör ni med Ebba...ska hon följa med?

Nina, näää så trist med Emmas test Tur att korv är hennes favvismat då...för däri är det ju ingenting "farligt". PBL eller PBI, vad sjutton det nu heter. Vet jag preciiiis hur kul, inte det är. HAde det när jag skulle lära mig programmera C++. Vilket gick ut på att läraren(som inte fattade principen av PBI)stod med armarna i kors och tyckte att vi skulle läsa oss till allting själva under hans övervakning. Snacka om att det var svårt att lära sig om man inte får någon genomgång alls. Vilket dummspån.

Tezz, hur känns det nu efter flytten? Flyttade ni till större lägenhet? O hur har du det på jobbet...känner du att det är din grejj, eller är det något temporärt?

Jenny, Stackars er att inte V äter. Men som sagt, jag tror oxå att är han hungrig så äter han. Han kanske bara inte vill just nu...det finns ju så mycket annat som är spännande. Han kanske bara inte har tid. Fast jag förstår att det är ett orosmoment.

En liten frågan....hur blir det med bio o mat? Jag vill ju hemskt gärna se Harry P, o iom att sambon totalvägrar ( -"Det är ju en barnfilm, det blir DU o en hög 11-åringar i salongen" ) så är jag väldigt het på gröten! Är det någon som kan tänkas göra mig sälskap i biomörkret?

• ligre

Grattis Hampus på namnsdagen!!!

Lustigt att sitta här alldeles själv utan vare sig sambo eller barn. Ska leta lite jobb... ska få chansen att skriva lite för Linköpings Posten och se vad det leder till. Men än så länge som frilans och det kan man ju inte leva av.

Jag vill både gå på bio och ut och äta . Här hemma är det skillnad....sambon har läst alla HP böcker på engelska och sett alla filmer utan den senaste.
    Sedan får vi inte missa att snart måste vi ju förbereda för ett sjuhejdrande 2 års kalasför våra "små".

"Huvud, axlar, knä o tårna"
  • fröken

Jag vill se film!! Vi undvek att gå på den då vi var på bio sist, för Anders tyckte att jag skulle gå med "andra Harry Potter-nördar" istället Flört

Vad gäller godsaker så äter V allt. o det får han. Ibland är det det enda han får i sig under en dag o det händer att jag känner mig usel som låter honom äta bullar o kakor. Det är sorgligt att det ska vara såhär för jag hade som princip, innan jag fick en matvägare, att barnet inte skulle äta godis eller kakor innan det själv visste att det var godis. Men, nu är läget såhär o då får man ändra sina principer...är det hemskt?

Mamma till Vilhelm - min älskling!
  • ligre

Just det godisfrågan glömde jag att svara på.....Meja är anti socker-inte lik vare sig sin mor el far .
    Dricker bara mjölk och vatten....kexen ska vara torra. Äter hon bulle så pillar hon bort sockret.
    Pannkakor med sylt och grädde går inte alls..."tycker inte om" och så sträcker hon sig efter en smörgås istället.
    Godis har hon inte fått smaka. Chips lyckades hon nalla åt sig på en fest och det var gott.
    Glass är väl det enda hon diggar skarpt och russin .

Men glada är vi för det...för det lär väl ändra på sig ju älder Meja blir.

• Lenabagare

Tim äter allt han kan nå i bageriet, typ sju sorters småbröd 20-kilosburken med russin, franska våfflor (utan smörkräm) och överblivna släta bullar. Försöker att hålla honom borta från rent godis men han har smakat någon enstaka gång. Glass är gott liksom en liten chipsbit väldigt sällan.

Vad kul att kanske åka till Thailand, Maria. Där var C och jag en gång fjorton dagar - i Hua Hin.

Vi kanske skall boka ett datum till 2-årskalaset först? Var lokalen ledig hur som haver?

• StinaTina

Jo, ett 2-års kalas vore kul om det blidde. Kan däremot säga direkt att tid till fixa och ordna finns inte i mitt schema. Har upp över öronen just nu...........

Glass får ju faktiskt Emma äta men det ska vara Oatly´s havreglass. Den är riktigt god faktiskt, jordgubb är smarrig. Ja, tycker jag iaf..... Emma hon spottar mest och fräser Glassbitar är riktigt ruggigt, den kan gå ner om hon får den som simmig sås

Film vill jag gå och se, bestäm dag så följer jag med om det är möjligt. Lika med mat, bestäm dag så följer jag med om det är möjligt.

Natti, natti.... upp tidigt och iväg..... många uppgifter är det........

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****