****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Fröken det blir lätt lite dött, när stormen var passade vi på att plocka fram sällskapsspelen...
Ludwig får smaka godis och kakor när vi äter vilket oftast blir när han sover. Hade oxå tänkt att vänta länge med godis men han äter ju så bra med mat och så är jag en riktigt godisgris!
Just nu är det -smaka väskan mamma. Jag har där en ask läkerol...mums L tycker det är lika gott med halstabletter som godis.
Förslag på datum för 2-års kalas:
13/10 Samuel, Hampus
14/10 Samuel, Hampus, Vilhelm
27/10 Samuel, Vilhelm, Ludwig
28/10 Samuel, Vilhelm, Hampus (eventuellt), Ludwig
den 13-14 beror på vilken tid vi sätter kalaset jobbar den helgen
Hoppla hej alla glada.........
Kalas och bio får jag allt återkomma med när jag pratat med "gubben"
Han är inte hemma utan spelar spel i Ryd ikväll (Hmmm, nästan varje torsdag).
Jenny, Jag pratade med Marie-Louise för drygt 1 vecka sedan. Hon har ingen dator hemma och tydligen väldigt körigt på jobbet + ny och gammal lägenhet.
Kanske sprang någon på henne i TGF i helgen?
Linfre, åtgärdat..... nu ska du oxå se kort mm.
Ylva, vad du är DUKTIG!
Slutat med godis........ har ett tag ätit ofantliga mängder godis, tror att det beror på att jag inte riktigt är van vid att sitta stilla. Nu är jag färdig att somna hela tiden, även om väldigt mycket är superintressant.
Har satt sikte på måndag... då ska jag bli nyttigare och gärna gå ner iaf ett par kilo.
(det sista som lämnar en är hoppet
) Ja, ja vi får se vad som händer på måndag......
Oj, jag skulle såklart skrivit att Elouise för övrigt mådde bra när jag träffade henne.
*huvudet under armen*
Nu ska jag gå och se efter om min lilla skit har somnat........
flera dagar i rad har hon BETT om: Mamma, Emma sova sängen......
Då är det dax att börja med nattbestyren
På Tims dagis Änglastämman på Linnégatan äter man frukost mellan 07.30-08.00, fruktstund vid 09.30, lunch vid 11.30-12.00 och mellanmål vid 14.30. Alla måltider ingår i dagistaxan . Lunchen körs ut varje dag från Delikatessbutiken och alla andra matvoror körs ut av Lucullus. Verkar fungera jättebra och efter tre veckor börjar Tim äta lite granna mera. I början var det nada. För mycket nytt omkring honom antagligen.
Förslag på datum för 2-års kalas:
13/10 Samuel, Hampus, Tim
14/10 Samuel, Hampus, Vilhelm, Tim
27/10 Samuel, Vilhelm, Ludwig
28/10 Samuel, Vilhelm, Hampus (eventuellt), Ludwig
Ha en trevlig helg.
De senaste dagarna har det börjat låta så här hemma hos oss:
mame
mamel
sa mel
de tre alternativen kommer lite nu och då
så snart kan nog prinsen säga sitt namn
Vad härligt....Grattis Samuel på namnsdagen!
Hurra hurra hurra ropar Meja från frukostbordet ![]()
Grattis Samuel på namnsdagen!
Hampus vaknade tio i sex i morse och P har övernattat med jobbet efter fest så jag skulle sysselsätta Hampus själv. Vi åkte till Trädgårdsföreningen. Vi var där mellan nio och tio imorse innan affärerna öppnade.
Just det. Glömde lägga till att alla barn som behöver sova middag på Änglastämman sover ute i sina vagnar. På vintern får man vira in dem i sovsäck. På tal om dagisrutiner och sån´t...