• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • StinaTina

Jag vill bara passa på (nu när jag har 2 minuter över) att tala om att jag inte alls "skiter" i er alla som skrivit i min GB. Jag har inte TIIIIIIIIIIIIIIIIID!! Snart så SKA det lugna sej lite och dåååååå ska jag komma ifatt (hoppas jag) med att svara.

• Maria73

Grattis Samuel! Något försenat Här har ni en till som inte har så mycket tid över till något annat än att jobba, laga mat o städa...o givetvis tvätta tonvis med kläder Förslag på biokväll (Harry Potter)

6/9 Jenny, Linda, Nina, Maria

11/9 Jenny, Linda, Nina, Maria

12/9 Jenny, Nina

13/9 Jenny, Nina

17/9 Jenny, Linda, Nina

18/9 Jenny, Linda, Nina

19/9 Jenny, Linda, Nina

20/9 Jenny, Linda, Nina

Förslag på datum för 2-års kalas:

13/10 Samuel, Hampus, Tim, Emma

14/10 Samuel, Hampus, Vilhelm, Tim, Emma

27/10 Samuel, Vilhelm, Ludwig, Emma, Tyra

28/10 Samuel, Vilhelm, Hampus (eventuellt), Ludwig, Emma, Tyra

• fröken

Ohoj! Här har jag inte haft nån dator på hela helgen...den är fortfarande stendöd o vi väntar på leverans av ny dator samt modem...Men nu jobbar jag äntligen

Det är inte klokt så galet beroende man kan vara av en dator, hela helgen har jag tänkt..."men det kan jag googla på" eller "det skulle vi ju kolla upp"... Nyttigt att vara utan ibland, faktiskt!

Det ser ut som om flest personer som skrivit hittills kan den 11/9, gå på bio, alltså. Fler som kan då? För det är ju rätt så snart, faktiskt!

Nähäpp, dags att arbeta så smått kanske.

Nina, eller andra, hälsa Elouise så mycket om ni ses/hörs!

Malin, vi tog också fram spel i helgen faktiskt. Jättetrevlig o mysigt att sitta på skinnfällar framför brasan o äta druvor o spela TP (ännu bättre kändes det då jag vann )

• StinaTina

Jag tar gärna den 11/9 och går på bio. Vad jag vet så kommer vi vara hemma.....
    blir det någon ändring så väntar jag helt enkelt på dvd:n Det har jag gjort med dom andra........ (inte helt potter-fan, med andra ord Flört )

Maria, städa.... ska man göra det?? Flört Skrattande Det hinns inte med, blir endast då vi är tvingade til det...... vid besök mao.

• Maria73

Nina, det låter härligt att det finns flera som sicksackar mellan dammtussar och leksaker. Tyvärr så verkar det som om alla bananflugor som i vanlig fall brukar vara bland den mögliga frukten på tomten, tycker att det är treligare att vara inne Så vi har blivit tvingade att röjja lite iaf

Bio den 11 skulle funka utmärkt för oss. Ska vi spika eller är det någon som vill men inte kan då?

• fröken

Jag spikar gärna Skrattande
    Så man kan planera lite.

Städning...was ist das? Nädå, jag har faktiskt blivit BÄTTRE på att städa nu än nånsin förr. Dammsög t.ex. i förmiddags. Mitt under min städdille försvann Vilhelm iväg till sovrummet...inget farligt där, tänkte jag. Jag blev dock skapligt chockad när jag gick dit o såg honom sitta med en ask allergitabletter...och några av dem var uppätna. Ganska många fina svordomar blev det över maken som hade förvarat dem där, o sen eett samtal till honom då jag var tvungen att fråga hur många han hade ätit. "max 2 , sa ha" o då 4 var borta var det bara att ring o höra med giftinfo... hur farligt det var. Tack o lov inte alls. Pust o skönt. Sen lovade jag mig själv att aldrig läman sånt framme själv.

• viola74

Usch tur att tabletterna inte var farliga, hjärtat åker upp i halsgropen när man får se något sådant.

Här är det dax för första höstförkylningen....

Ang kalaset, jag är gärna med och fixar med sånt som behövs.

• StinaTina

Hmmm, jag som trodde att det skulle lugna sej lite *fniss, fniss* GLÖM DET!!
    Idag fick jag reda på att jag börjar nästa kurs redan på måndag... (hmmm, jag bryr mej igentligen inte så jättemycket, om jag hade gjort det så hade jag sagt NEJ!)
    Det stora problemet är såklart att min semester "brann inne"  Förvånad
    Undra när jag ska få den?? Fundersam Jag kommer vara färdig kv den 14 december. Uj, så här långt fram har jag inte kunnat planera på jättelänge. Kanske kan man få semester över jul/nyår (Yeah, säkert då vill väl ALLA vara lediga...... )

Bio den 11 blir asbra! Tycker att vi spikar den!
    Nu vet jag ju att jag kommer vara hemma

Jenny, vilken tur att dom inte var farliga. *pust* Många tankar hinner fara genom hjärnan innan man vet......
    Var hittar dom allt??

• linfre

11:e blir bra för film. Vi ska i och för sig vaccinera Hampus på förmiddagen så en liten brasklapp i fall han inte är på humör på kvällen. P tyckte dock att det inte skulle vara några problem.

Jag gör en justering på listan datum för 2-års kalas. Vi kan nu definitivt den 28:e. Mamma, pappa och syrra med pojkvän åker hem på förmiddagen.

Angående 2-års kalaset och lokal så vore det väl bra om vi kunde spika datum snart. Fler som är intresserade av kalas? Hur är det med Tyra, Meja, Saga, Freja Ebba mfl? Det är en månad kvar (lite drygt till det första datumet) Sen var det väl Ulle och Linda som nämnde något om att vi kunde hyra ert dagis eller hur var det?

27/10 Samuel, Vilhelm, Ludwig, Emma

28/10 Samuel, Vilhelm, Hampus, Ludwig, Emma

• Maria73

Härligt då ser det ut som om det blir biokväll nästa Tisdag!

Jodå, vi har skrivit upp oss på kalaslistan, men det ramlade ur i din version Linda, så jag uppdaterar listan igen.

Tycker det låter som en bra idé att låna ert dagis Linda G och Ulle! Går det att preliminärboka några datum redan nu på dagis? Jag kan tyvärr inte hjälpa till den här gången...vi har så mycket att göra på dagis under den tiden. Vi har ju kooperativ, så då får man hugga in och arbeta både i trädgården och innomhus under hösten.

27/10 Samuel, Vilhelm, Ludwig, Emma, Tyra

28/10 Samuel, Vilhelm, Hampus, Ludwig, Emma, Tyra

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****