• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • fröken

Idag mår han lite bättre, har nog inte haft så mycket feber idag, nu var det 38,9, men det brukar ju vara värra på kvällen. Han har ätit mer i alla fall, faktiskt ½ portion gröt nu i kväll! Hoppas det går åt rätt håll nu!

Nyss fick jag leveransbrkräftelsen på minHarry P-bok. Längtar så tills den kommer! Fast det strular må jag säga, de skulle skicka levernasnummer via sms och jag har en helt död telefon, laddaren glömdes uppe hos käre far...Dessutom skulle jag hämta ett annat paket idag men det hade inte kommit för postbilen hade fått motorhaveri De är komiskt men skönt att allt inte funkar perfekt i denna sköna värld!

Nu ska vi lägga sonen o dricka alkoholfritt mousserande vin o äta jordgubbar. Gottigottgott!

• fröken

Gäsp, nu är vi nyss hemkomna från barnjouren. En lång kväll blev det. Runt 00.00 var vi ute på promenad genom stan för att invänta provresultat. Det visade sig vara halsfluss. Så det blev penicillin och nu hoppas vi det vänder snart o att han börjar äta, han hade gått ner drygt ½ kg sen jag vägde honom sist, så nu ligger han under 12 igen. Mager som en sticka.

God natt!

• Maria73

Tezz, skickar många kramar till dej!!

Jenny, skönt att veta vad det var för fel på V. Han börjar snart att äta som en häst ska du se, pencelin brukar ju göra underverk på bara några dagar.

Här pratas det oxå livligt. Väldigt svårt att förstå meningarna T häver ur sig. En del ord är helt oförsåliga, medans andra är klockrena...speciellt när hon vill en sak extra mycket, för då anstänger hon sig väl...speciellt "KAKA, MAMMA"!!

• viola74

Hej allihopa!

Tänker på er Tezz...

Fröken hoppas det blir bättre snart, nu är det jag som är sjuk istället. Ont i halsen och hängig.

Ligre du frågade om gräs va? Det kanske är försent...men min mans tips är Hermelins i Skänninge ca 25kr kvadratmetern + frakt.

Jag har varit på Gotland med vänner och Ludwig har varit hos mormor tors till tisdag, måste säga att det är konstigt att vara utan barn så länge.

Fröken vi är troligtvis hemma den 30.

• Maria73

Just det, Linda, våra sovrutiner...
    Pyamas på sedan välling och tandborstning. Vi går in o lägger henne och säger Godnatt med klapp på huvudet...alltid samma varje kväll. Att säga Godnatt är tydligen jätteviktigt. Min mamma skulle natta Tyra en gång o sa inte godnatt o då gick det inte så bra. Ibland skriker hon ju o då kör vi en modifierad variant av 5 minuter metoden. Vi har under hennes skrikperioder försökt att vara i hennes rum, men då blir hon störd av oss o tror att hon ska leka. Alternativt har vi lagt oss jämte (då med henne i vår säng) , men det är inget alternativ jag rekomenderar iom att de ju då vänjer sig vid att inte somna i sin egen säng och blir oroliga när de vaknar.
    Lycka till o hoppas att ni får ordning på sovtiderna.

Grästipps har vi tyvärr inga.

• Maria73

Glömde...
    Jenny, vi hade gärna busat med V den 30/7, med vi jobbar båda två då o Tyra är hos mormor o morfar.

• fröken

Hej hopp! Nu är det lugnare härhemma igen, friskare så att säga. V gillar sitt penicillin i alla fall, och det är ju bra. Nån vidare matlust har han inte jobbat upp än, men å andra sidan har han ju aldrig varit storätare. Nu äter han i alla fall o det är huvudsaken.

Viola, om ni är hemma den 30:e, o våra grannar inte kan vara barnvakt. Skulle det vara okej att lämna V till er då den stund det nu tar med UL:el?

• Elouise

Tezz, hoppas, hoppas att det blir till det bättre för "Lilla mor" och er.

Nu har vi varit 5 dagar på landet hos farmor och farfar och hjälpt till med att slipa och måla om fasaden på ett gammalt 17-1800-tals hus. Mycket slit men kul att se resultatet växa fram.

Fröken, jag kan nog också ställa upp som barnvakt den 30/7, om det skulle knipa.

Linda, Freja somnar fortfarande i famnen hos oss till kvällen. Med välling brukar det inte ta så lång tid.

Criwi, vad duktig Emma har blivit på att gå och lägga sig.

-Du har blivit som en liten papegoja, sa jag till Freja häromdagen.
    -PAPEGOJA! svarade Freja.

• fröken

Å, idag har jag varit så duktig Gjort saft o bakat bullar. Det känns bra.

Snällt att fler kan ställa upp som barnvakt. Vi får se hur det blir.

• Tezz80

Hej allihopa, goa ni är! Tack för er omtanke. Min mors provresultat är fortfarande inte färdiganalyserade, det enda de har fått fram än så länge är att det är en inflammation orsakad av en bakterie. Så nu går hon på antibiotika igen. De fortsätter dock analysera, eftersom att de inte fått fram vad det är för knöl, men som jag har förstått det är det troligen inte cancer vilket känns väldigt lugnande. Vilken diagnos som helst känns bättre än cancer.

Igår hade vi Sagas gudföräldrar på besök, oj vad hon hade saknat dem. Så igår insåg jag att hon nog saknar även era och era barn väldigt mycket. Nu när dagis är stängt är hennes vänner väldigt få. Idag ska hon dock umgås med sin kusin, vilket hon tycker är kul.

Saga pratar också en hel del, vissa ord är helt självklara, medan andra är det tvunget att höra i vilket sammanhang hon säger det för att förstå vad hon menar. Hon själv verkar dock hela tiden tycka att hon uttalar orden rätt. Men det går verkligen framåt. När hon sjunger är det dock inte många ord vi förstår. Hehe... kanske tur vi ska flytta bort från detta område så att hon lär sig svenska

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****