• InaSthlm77

Karriärsmamma?

Är du chef eller har annan ansvarsposition?
    Tycker du att ditt jobb är kul och vill göra karriär?
    Har du små barn som är det mest underbara som finns?

Undrar du ibland hur du ska få allt att fungera?

Jag är mamma till en underbar liten tjej född -06.
    Jag har också ett jobb som jag tycker är jätteroligt; som chef för en utvecklingsavdelning på ett amerikanskt mjukvaruföretag.

Kan man få allt eller måste man välja?
    Är det ok att tycka det är långtråkigt att vara mammaledig?
    Hur många barn kan man skaffa och fortfarande göra karriär?
    Kan båda parterna i ett förhållande göra karriär om det finns barn i familjen?

Tänkte att det var dags att starta ett diskussionsforum kring dessa och andra frågor som dyker upp när man funderar över sin situation och livspusslet.

Någon som är intresserad?

• Svar på tråden Karriärsmamma?
  • Cissi76

Oh DETTA är min tråd!! Lägger upp den i mina favoriter och återkommer.

• Cissi76

Vill bara berätta lite om mig/ oss. Är nyutexaminerad personalvetare med inriktning företagsekonomi med specialinriktning organisation och ledarskap ( hmm många inriktningar där, men så är det). Är just nu föräldraledig (fick barn i slutet av utbildningen, under min uppsats) och planerar attt "göra karriär". Hur nu detta ska gå ihop. Min man är nyutexamnierad systemvetare och börjar ett traineeeprogram nu om en vecka. Vår son är 8 månader gammal.

• humma

Välkommen Cissi!
    Har du något "drömjobb" med tanke på din utbildning?
    Kul för maken, alltid roligt att få bita i något nytt.

Hur man får ihop det är väl den stora frågan
    Nejvars, är riktigt inspirerad av mina medsystrar i tråden!

• 28april

Välkommen cissi76, hoppas du ska trivas i vår tråd:)

• Cissi76

Humma: Hur lång tid har du ? He, jag är mycket engagerad mitt yrkesområde och har suttit både i studentföreningtyrelse och som studeranderepresentant i yrkesföreningars styrelse så jag har samlat på mig hur mycket ideér som helst.

Om jag börjar brett så är mitt stora intresse organisationsutveckling. Om man ska snäva in det så är min vision att arbeta integrerat med marknad, HR och ekonomi. Skulle vilja skapa en samsyn kring områden som Corporate Social Responsibility, Branding, Talent Management och Kundfokuserat arbetssätt.

Kan fortsätta hur länge som helst

• Cissi76

MEN jag kan uppenbarligen inte stava. Studentföreningsstyrelse ska det ju givetvis vara.

• humma

Cissi:
    Gaaahhh, lät svårt! För mig i allafall
    Tänkte om våra arbetssätt korrelerade men det verkar som jag är mer åt det juridiska hållet.
    Vore kul att höra mer om tankarna inom utveckling, kanske något man kan ta med sig och implementera, light iaf!

Stockholmare??

• Cissi76

Humma: Arbetsrätt eller allmänjuridik? Har läst arbetsrätt och avtal och förhandling. Totalt 20 poäng juridik. Alltid spännande att diskutera

• Cissi76

Nej inte stockholmare, skåning. Har nyligen flyttat ner igen. Men har läst i Uppsala och varit engagerad i yrkesföreningar i Stockholm,så jag har hyfsad koll på staden.

Svar på tråden Karriärsmamma?