• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Vigrid
    LuMa skrev 2007-10-25 17:40:02 följande:
    Huga!Idag fick jag hjärtat i halsgropen igen..Satt vid middagsbordet när sonen mitt i allt sa "där är Bamse" och vi ser inte hans bur från köksfönstret. Tittade ut och javisst, där skuttade Bamse på gården runt småttingarnas bur. Har varit inne en par dagar med magsjuka ungar så jag har bara hastigt sprungit ut och gett dom mat i mörkret och tydligen så har jag glömt att stänga Bamses bur ordentligt. TUR att sonen såg honom och tur att han var så snällvallad in i buren sin igen. *pust*
    Usch vad otäckt! Vet ju bara hur jag reagerade när jag tittade ut och såg Nisse hoppa omkring lös på gräsmattan! Då blir man skraj!
  • LuMa

Ja, jag kanske lär mej nu då att sätta på kättingen och låsa fast ordentligt och inte bara stänga dörren efter mej.
    Kanske.

• poesi
    Mrs Bean skrev 2007-10-25 13:35:04 följande:
    Han är siames grå.. lika vacker som min Paparazzi i ansiktet, fast Papi är Vit/grå Japan! Du kan kika på honom på min hemsida..  (lämna gärna ett tassavtryck i gästboken om du är där o kikar)
    Åh, okej. Tack så mkt!
    Är trött nu å ska sova, men kikar gärna in på din hemsida en annan dag!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi
    LuMa skrev 2007-10-25 17:40:02 följande:
    Huga!Idag fick jag hjärtat i halsgropen igen..Satt vid middagsbordet när sonen mitt i allt sa "där är Bamse" och vi ser inte hans bur från köksfönstret. Tittade ut och javisst, där skuttade Bamse på gården runt småttingarnas bur. Har varit inne en par dagar med magsjuka ungar så jag har bara hastigt sprungit ut och gett dom mat i mörkret och tydligen så har jag glömt att stänga Bamses bur ordentligt. TUR att sonen såg honom och tur att han var så snällvallad in i buren sin igen. *pust*
    Åh, så läskigt!
    Tur att han fångades in snabbt igen iaf!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • yossis

Igår kväll blev jag så arg på Kiwi Skrikandes hon hade bitit av sladden till min läslampa brevid sängen. Kunde ju inte skälla på henne i efterhand heller, men det gick bra ändå men det måste ha kittlats lite i tänderna på henne när hon bet av sladden, detta är första gången hon bitit på en sladd så saken gått sönder, annars brukar hon bara smaka på den & sen låta den vara.

Tyvärr bet hon av sladden så dumt att jag inte kan laga lampan utan att sladden blir för kort så nu måste jag köpa två ny Fundersam då våra inte längre finns i butik att köpa.

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-10-26 08:32:00 följande:
    Igår kväll blev jag så arg på Kiwi hon hade bitit av sladden till min läslampa brevid sängen. Kunde ju inte skälla på henne i efterhand heller, men det gick bra ändå men det måste ha kittlats lite i tänderna på henne när hon bet av sladden, detta är första gången hon bitit på en sladd så saken gått sönder, annars brukar hon bara smaka på den & sen låta den vara. Tyvärr bet hon av sladden så dumt att jag inte kan laga lampan utan att sladden blir för kort så nu måste jag köpa två ny då våra inte längre finns i butik att köpa.
    Det är farligt det där... Förvånad  Vi hade en kanin lös här för ett par år sedan, och jag gick på toaletten, hör en blixtrande knall. SPRINGER ut i tvrummet men ser inget.. kastar ett öga bakom tv och där ligger vår lilla kanin DÖD! Hon hade lyckats bita av 2 sladdar innan hon bet i den 3e och dog.. Kommer ALDRIG mer ha kaninerna lösa inomhus utan att ha stenkoll på dem.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love

Hur ok klarar sej ungar om man parar nu.. alltså om dom föds i slutet av november. Honan bor ju i ett isolerat förråd UTAN värme..

• yossis
    Mrs Bean skrev 2007-10-26 10:47:41 följande:
    Hur ok klarar sej ungar om man parar nu.. alltså om dom föds i slutet av november. Honan bor ju i ett isolerat förråd UTAN värme..
    Jadå, håll bara extra koll så honan bygger et tväl isolerat bo med massor av päls. Jag brukar alltid spara päls jag borstar av honorna i en påse med deras namn på som jag sen lägger in om dom inte drar tillräkligt med päls.
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-10-26 11:13:48 följande:
    Jadå, håll bara extra koll så honan bygger et tväl isolerat bo med massor av päls. Jag brukar alltid spara päls jag borstar av honorna i en påse med deras namn på som jag sen lägger in om dom inte drar tillräkligt med päls.
    AAAHHHH, JISSES va du är klipsk! Det har jag aldrig någonsin tänkt på.. Förvånad

Denna honan brukar iofs alltid bygga kanonfina bo.. men det kan ju vara bra att ha lite extra ändå.
  • LuMa

Haha, det är visst nån som fått smak på det fria livet.
    När sambon skulle fara på jobb i morse så kom han in igen och sa att jag skulle komma och titta.
    Då står Bamse på baktassarna och krafsar allt vad han orkar på dörren ut så det låter *klink klink klink klink*.

Svar på tråden Kanintråd #3