• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-10-22 08:23:19 följande:
    Är du säker på att det finns kaniner under all den där fluffen ?
    På Adrielle menar du? Mmm, funderade också på det innan, men jag har kollat och där är faktiskt en liten en, där bakom!
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid
    Mrs Bean:
    Oj vad fin han är, Malte! Det är precis en sån jag är ute efter men jag vill ha en liten tjej. Jag ska se om jag kan ta nåra bilder på mina niner i morron, har ju nu Loke, Sigge, Minerva, Dagny och Uffe. Dom 4 första är frassar, så jag vet hur stor dom är!
    Jag ska väga min Dagny nu och se hur mycket hon väger, hon är den största jag har och då har jag två hanar att jämföra med..... Tror hon ligger på 7-7,5 kg och det är mycket på en frasse.....  

Lite OT nu då.... Vi har ju som sagt flyttat nu och allt har gått jätte bra!  Vi packar upp för fullt och till helgen ska vi börja byggnationerna av nya "burar" till ninerna. Till att börja med så ska dom få burar som vi ska bygga direkt på golvet och använda oss av kompostgaller. Ska "spika" fast dom i golvet och sen ha 2x2 liksom, förstår ni vad jag menar? Vi ska sätta ihop dom med ståltråd och har stående bräder på golvet så att tovmixen håller sej på plats. Sen nån gånn i vinter ska vi riva ut det gigantiska oljefatet som tyvärr står kvar inne i kaninstallet. Vi trodde säljarna hade en skyldighet att montera ner den men tydligen inte.  
    Men nu må vi se till att allt funkar inne med barn och så först. Kaninerna kommer ju att få stora fina burar med ett varsitt isolerat hus att hoppa upp i.
    Magnus vill ju göra det riktigt den här gången så att han kommer nog att behöva nästan hela vintern på sej att bli klar där inne, det ska isoleras, dras in vatten och byggas lyxburar till mina kaniner. Han är bra snäll att han gör det hör till MINA kaniner! Jag hade då aldrig byggt ett garage till hans framtida lastbil eller grävmaskin som han vill köpa......    Tänk så olika man är! *hihi*

Nu ska ajg hjälpa M att sätta upp våran lampa i köket! Kram på er!
  • yossis

Händer det något spännande i kaningårdarna ?
    Hemma hos mig är det lungt & stilla just nu, har några som fäller, medans några är tokbrunstiga. Har anmält till årets sista 2 utställningar som det ser ut just nu, hade gärna åkt på fler men har tyvärr inte råd Gråter blir bara Köping & KM. Jag skulle vilja åka till Trollhättan & ställa, alla säger att det är sån trevlig utställning men har nog inte råd att åka.

• LuMa

Här händer det ungefär ingenting i kaningården måste jag säga..
    Sonen har varit krasslig här en par dagar så jag har inte haft tid med kaninerna alls mer än att springa ut och ge dom mat och vatten bara.
    Måste ta mej tid med dom snart och låta dom få lite gräs under fötterna igen..

• Some Say Love

Här är det oxå ganska lugnt hos kaninerna... lite småskoj med de nya inköpen. Alltid skoj att lära känna nya individer ju..   För att inte tala om frassen.. han är såå söt! Och STOR!! Hahaha, blir lika förbluffad varje gång jag går ut till dem.. han är ingen kanin, mer en halv labrador eller nåt..hahaha.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid

Här händer det inte heller direkt mycket ute hos kaninerna...... Har lite dåligt samvete, men jag MÅSTE bara komma i ordning inne nu innan jag kan slappna av fullt ut och sätta igång på riktigt ute hos dom.......
    Jag är ute och håller på med dom varje dag, inte så länge som jag hade velat men jag tar upp och kelar med alla, utom Minerva då hon är lite rädd osäker. Hon morrar mest åt mej men vi kämpar på...... Ska nog få bukt på henne!

Äntligen har vi hittat hem!
  • Momsie

Hej och hallå allihop!
    Har inte hunnit vara mkt här, Dino växer och frodas och är väldigt busig just nu..han behöver verkligen kastreras nu, han är rätt exakt 6 månader nu...

Så min fråga är, finns det ngn här som bor i sthlm-området som kan rekommendera en bra smådjursveterinär??

• yossis
    Momsie skrev 2007-10-24 12:22:43 följande:
    Hej och hallå allihop!Har inte hunnit vara mkt här, Dino växer och frodas och är väldigt busig just nu..han behöver verkligen kastreras nu, han är rätt exakt 6 månader nu...Så min fråga är, finns det ngn här som bor i sthlm-området som kan rekommendera en bra smådjursveterinär??
    Vet inte vart i Sthlm du bor men jag kan rekomenadera Helene Alm på Orrnäsetes Veterinärpraktik, Tyresö.
  • poesi

Hejhopp allihop!
    Har ju varit i sthlm i några dagar och OJ vad Theodor har vuxit under de få dagar jag varit borta. Sjukt fort går det ju. Hahaha!
    Men nu är jag hemma igen och ikväll flyttar även Elsa tillbaka till sin gamla ägare..
    Känns faktiskt skönt med bara 3 kaniner å så, och så flyttar hon ju bara ett hus bort så jag kommer ändå kunna träffa hon när jag vill :)

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi

Fotade Theo idag förresten, å tänkte visa en bild.
    9 veckor idag =)

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
Svar på tråden Kanintråd #3