Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Hej flickor!
Idag har jag städat 5 av burarna, orkar inte ta de sista 5.. dom får vänta till imorgon.
Håller på att försöka tämja en livrädd lejonflicka, någon som har tips? Hennes klor ser för jävliga ut, och måste så klart klippas. Men jag vill inte bara ta henne och göra det när hon redan är sååå rädd. Eller "rädd" känns fel att säga, hon kliver upp i knät på mej med frambenen och är nyfiken, men så fort man närmar sej hennes huvud så backar hon och skuttar undan. Likadant om man försöker bära henne, hon blir jätterädd!
Tar tacksamt emot ALLA tips jag kan få.. hon är så söt och gullig så jag vill inte lämna bort henne. Men att ha en kanin som inte går att handskas med är omöjligt.
Mrs Bean: Mitt tips är att ge henne något gott när hon kommer fram till dig, så hon får posetiva upplevelser ihop med dig, matte = mat/godis
Att hon blir rädd när du försöker klappa henne på huvudet beror nog på att rovdjur tar kaninen ovan ifrån det är en ren reflex för en kanin att fly när något okänt kommer från ovan. Testa att visa henne din hand hela tiden, ha handen i knät här hon kliver upp i ditt knä, testa att klappa hennes kind medans du ger henne en godis bit.
Idag var jag hemma på lunchen och passade på att ge Mango lite grönt. Hittade fyra maskrosblad - inte mycket. Kersen frös i natt, så det är också slut. Vi hade den första "riktiga" frostnatten så det hade verkligen frusit. (Fick tom skrapa bilrutan i morses
) Jag antar att Mango får nöja sig med hö nu. Och så något björnbärsblad då och då så länge bladen räcker. Frukt får han naturligtvis en liten bit om dagen för vitaminbehovet och för att han ska få godis när vi är tillsammans.
Morning!
Skulle behöva lite stöd..
Vår ena katt är försvunnen sen kanske fem dagar nu och jag vet inte var han är. Igår var jag och gick och letade i dikena men hittade honom inte, ska gå åt andra hållet idag.
Inget kul att gå här och vara orolig.