Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Mrs Bean:
Det där låter som Bamse när jag var in till veterinären med honom, då fick han ju en vitaminspruta för att hjälpa till.
Nu ser han bedrövlig ut också, all päls håller på och ramlar av honom så när man kommer ut till honom så står det ut massa lösa tussar överallt på honom som bara är att plocka bort.
Hur mycket päls har en stor kanin egentligen?
Jag ger mina flytade B-vitamin i vattnet under fälllning & det uppskattar dom mycket. Jag tycker att dom fäller av bättre då & håller sig i bättre form.
Mrs Bean skrev 2007-10-19 07:24:03 följande:
Mrs Bean: B-vitamin är inget farligt om dom får i sig för mycket dom kissar bara ut det. Jag brukar ge dom kaniner som fäller kraftigt ca 10 ml i vattnet & dom som fäller normalt ca 5 ml. Brukar dosera med en liten plastspruta i vattenflaskorna.
På Granngården har dom ett märke som heter KRAFFT (hästfoder) deras B-vitamin använder jag, kostar ca 110 kr för 1 liter & det räcker ett tag + att det brukar vara lång hållbarhet på det så du kan spara det till våren med.
Nu är jag hemma igen.. Har dock inte hunnit köpa B-vitamin. Det får vänta tills imorgon.
MEN...
Jag har fått med mej 2 gudomliga lejonkaniner hem.. såå bedårande fina! Ska ta lite foto imorgon..
Ingen vaken..??![]()