• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa

Mrs Bean:
    Det där låter som Bamse när jag var in till veterinären med honom, då fick han ju en vitaminspruta för att hjälpa till.
    Nu ser han bedrövlig ut också, all päls håller på och ramlar av honom så när man kommer ut till honom så står det ut massa lösa tussar överallt på honom som bara är att plocka bort.
    Hur mycket päls har en stor kanin egentligen?

• Some Say Love
    LuMa skrev 2007-10-19 06:51:48 följande:
    Mrs Bean:Det där låter som Bamse när jag var in till veterinären med honom, då fick han ju en vitaminspruta för att hjälpa till.Nu ser han bedrövlig ut också, all päls håller på och ramlar av honom så när man kommer ut till honom så står det ut massa lösa tussar överallt på honom som bara är att plocka bort. Hur mycket päls har en stor kanin egentligen?
    Hjälpte vitaminsprutan? Han är såå full av mjäll så du anar inte.. stackarn. Det måste ju klia! Tror du det hjälper med vitaminer i vattnet? Eller man får ta honom till veterinären för att få hjälp? Vad kostade det för din Bamse?
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • yossis

Jag ger mina flytade B-vitamin i vattnet under fälllning & det uppskattar dom mycket. Jag tycker att dom fäller av bättre då & håller sig i bättre form.

• LuMa

Mrs Bean skrev 2007-10-19 07:24:03 följande:

Hjälpte vitaminsprutan? Han är såå full av mjäll så du anar inte.. stackarn. Det måste ju klia! Tror du det hjälper med vitaminer i vattnet? Eller man får ta honom till veterinären för att få hjälp? Vad kostade det för din Bamse?
    Det skulle hjälpa den nya pälsen på traven sa hon men den gamla skulle ju ändå lossa.
    Jag frågade om jag skulle ge honom vitaminer hemma sen också men det skulle jag inte efter att han fått den där sprutan.. Men det kan väl alltid vara värt ett försök att ge honom i vattnet och ser du ingen skillnad så kanske du kan fara in med honom?
    Jag har för mej att det kostade runt 25-30? kanske?
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-10-19 07:28:55 följande:
    Jag ger mina flytade B-vitamin i vattnet under fälllning & det uppskattar dom mycket. Jag tycker att dom fäller av bättre då & håller sig i bättre form.
    LuMa skrev 2007-10-19 07:30:20 följande:
    Mrs Bean skrev 2007-10-19 07:24:03 följande: Det skulle hjälpa den nya pälsen på traven sa hon men den gamla skulle ju ändå lossa.Jag frågade om jag skulle ge honom vitaminer hemma sen också men det skulle jag inte efter att han fått den där sprutan.. Men det kan väl alltid vara värt ett försök att ge honom i vattnet och ser du ingen skillnad så kanske du kan fara in med honom?Jag har för mej att det kostade runt 25-30€ kanske?
    Ok, tack för hjälpen! Då ska jag börja ge honom B-vitaminer idag.. Men det är ju jättesvårt att veta hur mycket. Han är ju GIGANTISKT!
  • yossis

Mrs Bean: B-vitamin är inget farligt om dom får i sig för mycket dom kissar bara ut det. Jag brukar ge dom kaniner som fäller kraftigt ca 10 ml i vattnet & dom som fäller normalt ca 5 ml. Brukar dosera med en liten plastspruta i vattenflaskorna.
    På Granngården har dom ett märke som heter KRAFFT (hästfoder) deras B-vitamin använder jag, kostar ca 110 kr för 1 liter & det räcker ett tag + att det brukar vara lång hållbarhet på det så du kan spara det till våren med.

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-10-19 08:20:20 följande:
    Mrs Bean: B-vitamin är inget farligt om dom får i sig för mycket dom kissar bara ut det. Jag brukar ge dom kaniner som fäller kraftigt ca 10 ml i vattnet & dom som fäller normalt ca 5 ml. Brukar dosera med en liten plastspruta i vattenflaskorna. På Granngården har dom ett märke som heter KRAFFT (hästfoder) deras B-vitamin använder jag, kostar ca 110 kr för 1 liter & det räcker ett tag + att det brukar vara lång hållbarhet på det så du kan spara det till våren med.
    Alltså KRAFFT HÄSTVITAMIN? I så fall kan jag nog få tag på det här i byn.. Hade ju varit kaninbra (hehe)

Nä nu ska jag bege men 13 mil för att hämta 2 kaniner, med 2 sjuka barn och själv har jag ryggont! Men men, vad gör man inte..hahaha.
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-10-19 08:30:34 följande:
    Alltså KRAFFT HÄSTVITAMIN? I så fall kan jag nog få tag på det här i byn.. Hade ju varit kaninbra (hehe)Nä nu ska jag bege men 13 mil för att hämta 2 kaniner, med 2 sjuka barn och själv har jag ryggont! Men men, vad gör man inte..hahaha.
    Japp, stämmer bra det. Jag fråga bara efter KRAFFT B-vitamin när jag köpte det första gången på Granngården.

Lycka till med dagens uppdrag, själv ska jag gå & göra mig klar för att åka & jobba ett par timmar.
  • Some Say Love

Nu är jag hemma igen.. Har dock inte hunnit köpa B-vitamin. Det får vänta tills imorgon.

MEN...

Jag har fått med mej 2 gudomliga lejonkaniner hem.. såå bedårande fina! Ska ta lite foto imorgon..

• Some Say Love

Ingen vaken..??Ledsen

Svar på tråden Kanintråd #3