• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Bakom molnen

Mrs Bean skrev 2007-10-31 14:22:07 följande:

Hej flickor!Idag har jag städat 5 av burarna, orkar inte ta de sista 5.. dom får vänta till imorgon. Håller på att försöka tämja en livrädd lejonflicka, någon som har tips? Hennes klor ser för jävliga ut, och måste så klart klippas. Men jag vill inte bara ta henne och göra det när hon redan är sååå rädd. Eller "rädd" känns fel att säga, hon kliver upp i knät på mej med frambenen och är nyfiken, men så fort man närmar sej hennes huvud så backar hon och skuttar undan. Likadant om man försöker bära henne, hon blir jätterädd!Tar tacksamt emot ALLA tips jag kan få.. hon är så söt och gullig så jag vill inte lämna bort henne. Men att ha en kanin som inte går att handskas med är omöjligt.
    Mango är också så där nyfiken men feg när det gäller. Han gillar inte att bli klappad och myst med. Det konstiga är att om man lägger honom på rygg i knät så liggar han blickstilla. Spelar död? Slappnar av? Jag vet inte men det funkar jättebra när man ska klippa klorna. Vilket jag borde göra i helgen, för Mangos klor är också lite för långa nu. I alla fall några av dem.
  • Emmsan

hoho behöver lite råd.. vår kaninhane har börjat bete sej liiite underligt.. han bara välter ut matskålen hela tiden o puffar runt den i hela buren... han har ätit maten förut så det kan inte va den han inte gillar... däremot har det varit dåligt väder här de sista dagarna så jag har inte velat ta ut honom  blåsit massor o varit sviiin kallt såå kan ngn hjälpa en nybliven kaninägare VAD är det med honom???=(

• Bakom molnen
    Vigrid skrev 2007-10-31 20:20:27 följande:
    Nattfrost???? Här har det snöat som bara sjutton idag!   Så jag har varit ute och "sladdat" för första gången den här säsongen! Första halkan är aldrig rolig, det känns som om det var igår man tog körkort! Men efter nån kilometer så började man slappna av lite.... Och i morse när jag kom ut till kaninerna så möttes jag av en jätte glad Sigge! Han har på nåt sätt fått upp buröppningen och hoppad ut! Så nu i natt så fick jag stänga ordenligt, drog nåra stripes och ställde upp en fraktbur med två fyllda vattenflaskor uppe på, så nu ska han INTE lyckas ta sej ut..... Vi måste komma igång med boxbygget nu, kaninerna kommer att gå i strejk snart!
    Jag vet ju att du gillar snö och kyla. Jag blir alltid lite orolig när det börjar bli kallt, men sen njuter jag i alla fall om det blir RIKTIG vinter.
    Jobbigt om du måste stipa ihop burarna varje kväll tills boxbygget är klart.
    Vi ska heja på dig tills du blir klar. Det är väl skönt att ha något att göra i mörka november. Själv läser jag upp till tre romaner i veckan för tillfället. Har inget "vettigt" att göra.
  • Bakom molnen
    Emmsan skrev 2007-11-01 22:18:26 följande:
    hoho behöver lite råd.. vår kaninhane har börjat bete sej liiite underligt.. han bara välter ut matskålen hela tiden o puffar runt den i hela buren... han har ätit maten förut så det kan inte va den han inte gillar... däremot har det varit dåligt väder här de sista dagarna så jag har inte velat ta ut honom  blåsit massor o varit sviiin kallt såå kan ngn hjälpa en nybliven kaninägare VAD är det med honom???=(
    Hur gammal är han? Kanske har kommit i trotsåldern? Jag minns att någon här i tråden hade en trotsig kaninhane för ett tag sedan.
    Dåligt väder är annars något som gör min kanin lite sur. Det är säkert så med din lille kille också. Han har nog tråkigt när han inte får komma ut som han brukar. Vi brukar släppa ut vår kanin oavsett väder (han är utekanin) - men han VILL INTE vara ute när det blåser eller ösregnar.
    Hoppas att han snart blir på bättre humör.
  • yossis

Har varit lite ur form dom senaste dagarna, har bara orkat med det nödvändigaste typ.
    Här hemma är det lugnt i kaningården, några fäller som bara den medans andra börjar komma i utställningsform igen efter fällningen Glad ska på Km den 11/11 sen blir det bara 1 utställning till i höst sen tar vi jul ledigt till i början på februari.

• Some Say Love

Mina 2 nytillskott... teddyvädur. Flickor båda 2, sååå gudomliga.Förvånad

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid
    Mrs Bean skrev 2007-11-02 09:25:17 följande:
    Mina 2 nytillskott... teddyvädur. Flickor båda 2, sååå gudomliga.
    åååh, så söta små lurvisar!
  • Vigrid
    Bakom molnen skrev 2007-11-01 22:21:32 följande:
    Jag vet ju att du gillar snö och kyla. Jag blir alltid lite orolig när det börjar bli kallt, men sen njuter jag i alla fall om det blir RIKTIG vinter.Jobbigt om du måste stipa ihop burarna varje kväll tills boxbygget är klart. Vi ska heja på dig tills du blir klar. Det är väl skönt att ha något att göra i mörka november. Själv läser jag upp till tre romaner i veckan för tillfället. Har inget "vettigt" att göra.
    Jo jag älskar ju snö och kyla!
    Jag hoppas att vi kommer igång med boxarna nån dag nu snart...... Men vi måste få klart i barnens rum först, tapetsera en fondvägg i varje rum, sen är vi klara! Jag har sytt alla gardinerna nu, så nu väntar jag på att sambon ska tapetsera!
    Mamma till 3 underbara barn!
  • LuMa

Bakom molnen skrev 2007-11-01 22:13:21 följande:

Stackars. Hemskt att behöva gå och oroa sig. Vet hur jag kände mig i Murres ungdom när han var borta 4-5 dagar i sträck ibland. Sen kom han hem och var hungrig och lycklig. Nu är han 16 år och går inte längre på långvandringar. Hoppas, hoppas att din kisse bara är ute och friar.
    Tack vad gullig du är!
    Ja, jag hoppas också att han bara är på nåt sånt. Ska ringa gamla hyresvärden där vi bodde tidigare idag och höra om dom har sett honom där..
    Annars måste jag sätta in en annons i tidningen här och efterlysa honom, kanske han ser den då och kommer hem.
  • LuMa

Mrs Bean skrev 2007-11-02 09:25:17 följande:

Mina 2 nytillskott... teddyvädur. Flickor båda 2, sååå gudomliga.
    Iiii! Såna luddbollar!
Svar på tråden Kanintråd #3