• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa

Tjenare bruders!

Har ett litet dilemma..
    Har fixat en större utebur på mark som sitter ihop med deras gamla bur idag.
    Dom är ju två okastrerade hanar som inte har visat några tecken alls på att slåss, dom satte på varandra lite här för nån månad sen men slutade även med det.
    MEN, idag när dom slapp ut i nya buren så blev dom som förbytta!
    Dom slåss och sätter på varandra.
    Vad beror det på? Håller dom på och ordnar rangen i nya buren eller vad handlar det om?

Lite OT då..
    Kattskrället är troligtvis lokaliserad, han har gått hem till förra stället vi bodde på två kilometer härifrån.
    Nya hyresgästen där ska ringa mej när hon ser honom så får jag komma dit och se om jag får tag på honom.
    Har bestämt mej för att ge honom en sista chans nu. Det är andra gången han har gått dit, första gången hade vi bott här en par månader och nu har vi bott här sju månader.
    Kommer han att gå dit igen så kommer vi att ta bort honom.
    Hans psyke pallar inte att bli en innekatt tyvärr och att omplacera är inget alternativ då han i så fall måste bli en innekatt och det kan han som sagt inte bli.
    Känns lite jobbigt men det känns som att vi inte har något alternativ nu.
    Håll tummarna för att han hålls här hemma nu bara jag får hem honom igen..

• Glitter Fjädrar och Pizza
    poesi skrev 2007-11-04 14:24:25 följande:
    Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 12:14:51 följande: Nejmen, är du Mrs Bean? Bytt namn? Jahaa.. åh. Är dom från lyktans? Som jag kanske har skrivit nån gång här förut så SKA jag ha en kanin därifrån nån gång i mitt liv. Så otroligt underbara. Dom är ju helt gudomligt söta, å så vet jag flera st som tagit kaniner därifrån å dom har ju oftast helt otroliga personligheter också. Nu blir jag riktigt avis på dig!
    Japps, det är JAAAG!! (jävla dator, kan inte logga in på min sida som Mrs Bean)

Lyktan´s Flimra är från Lyktan´s.. men de andra är från 2 andra uppfödningar.. minst lika bra dom!

Jag har ju en Lyktan´s kanin sedan ett par veckor och han är supersöt, men lite rädd! Han skulle nog egentligen behöva vara en innekanin till våren för att få riktigt förtroende för oss. Så vi får se om han och den andra Lyktan´s tjejen får vara inne.

Amanda på Lyktan´s brukar kunna ordna transport till nästan hela landet, så maila henne o fråga. Hon är enormt lätt och bra att prata med, trots sin unga ålder (16 år).. och hon besitter en enorm kunskap om kaniner.

Tror hon har ett par kvar som ej är sålda.. kolla hennes sida.

www.freewebs.com/lyktans
  • poesi

Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 17:59:09 följande:

Japps, det är JAAAG!! (jävla dator, kan inte logga in på min sida som Mrs Bean)Lyktan´s Flimra är från Lyktan´s.. men de andra är från 2 andra uppfödningar.. minst lika bra dom! Jag har ju en Lyktan´s kanin sedan ett par veckor och han är supersöt, men lite rädd! Han skulle nog egentligen behöva vara en innekanin till våren för att få riktigt förtroende för oss. Så vi får se om han och den andra Lyktan´s tjejen får vara inne. Amanda på Lyktan´s brukar kunna ordna transport till nästan hela landet, så maila henne o fråga. Hon är enormt lätt och bra att prata med, trots sin unga ålder (16 år).. och hon besitter en enorm kunskap om kaniner. Tror hon har ett par kvar som ej är sålda.. kolla hennes sida.www.freewebs.com/lyktans
    Jahaa! Så du ska ta hem 3 st? :D SÅ skoj!
    Joo, jag vet. Men jag kan inte ta en till kanin just nu. Visst, en liten hona skulle säkert gå bra ihop med Theo om jag kastrerar honom när han blir könsmogen, men jag ska nog flytta till en lägenhet inom en snar framtid å har inte plats för alltför många burar då och så. Men om nått år eller två kanske
  • LuMa

Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 17:59:09 följande:

Hon är enormt lätt och bra att prata med, trots sin unga ålder (16 år).. och hon besitter en enorm kunskap om kaniner.
    Psst, står att hon är 18 år på hennes andra hemsida.
    LuMa skrev 2007-11-04 18:15:34 följande:
    Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 17:59:09 följande: Psst, står att hon är 18 år på hennes andra hemsida.
    Ja det stämmer kanske, det är ett par år sedan jag sålde kanin till henne!
    poesi skrev 2007-11-04 18:12:16 följande:
    Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 17:59:09 följande: Jahaa! Så du ska ta hem 3 st? :D SÅ skoj!Joo, jag vet. Men jag kan inte ta en till kanin just nu. Visst, en liten hona skulle säkert gå bra ihop med Theo om jag kastrerar honom när han blir könsmogen, men jag ska nog flytta till en lägenhet inom en snar framtid å har inte plats för alltför många burar då och så. Men om nått år eller två kanske
    Japp, 3 blir det! Sen får det minsann vara nog.. får ett par kullar nu i höst/vinter oxå.. och jag vill ju ha plats att behålla någon oxå..Flört
  • Vigrid
    Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 12:15:39 följande:
    Japp, det blir Tindra. Uppfödningen heter Stjärnornas kaninuppfödning, så det passar såå bra med Tindra.
    Mmm, sa ju att Tindra är ju jätte fint! *hihi*

Härligt nytt nic du har! *haha*
  • Vigrid

Väldigt OT nu.......
    Men för "den nyfikne" så finns det nya bilder på barnens nyrenoverade rum i albumet! Hojta om ni inte kan se dom, men jag tror att jag lagt dit er alla nu....... Jag hade lite hjälp av gubben när jag tapetserade men det mesta gjorde jag själv!

Gubben har varit ute i stallet i dag och börjat kolla vad vi behöver handla hem för virke inför byggnationerna! Hoppa vi kommer igång med det på tisdag....

Vigrid skrev 2007-11-04 18:51:35 följande:
    Väldigt OT nu....... Men för "den nyfikne" så finns det nya bilder på barnens nyrenoverade rum i albumet! Hojta om ni inte kan se dom, men jag tror att jag lagt dit er alla nu....... Jag hade lite hjälp av gubben när jag tapetserade men det mesta gjorde jag själv! Gubben har varit ute i stallet i dag och börjat kolla vad vi behöver handla hem för virke inför byggnationerna! Hoppa vi kommer igång med det på tisdag....
    Hallooo, va snygg du är! Flört Det fotot på dej själv har du inte haft innan! Jag har på min hemsida, här lägger jag never ut det.. ser för jäklig ut, hahaha.

Jag kan heller inte se barnens rum, blev jättenyfiken..
    Vigrid skrev 2007-11-04 18:47:54 följande:
    Mmm, sa ju att Tindra är ju jätte fint! *hihi*Härligt nytt nic du har! *haha*
    Ja, visst e det läckert!?!?!?! (Hmmm..)
Svar på tråden Kanintråd #3