• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Vigrid
    Tack, yossis....... Det kändes såå trist att gå ut till "stallet" nu i kväll och ge nattamaten när jag inte hade den lilla lurvtussen att gosa med........ Ledsen
  • yossis

Nu ska jag göra mig klar för att gå ut & städa alla facken så jag har det gjort idag.

• poesi
    Vigrid skrev 2007-08-19 17:19:56 följande:
    poesi:Vilken fin liten tjej din Elsa ser ut att vara!  Jag skulle tippa på att hon har färgen schwartzgrannen, då hon ser ut att ha bruna ögon och "höljen" på sina öron som går åt det blå hållet! Jag är sååå avis på dej, jag har alltid velat ha en schwartsgrannen, dom är ovanliga........ Och nu en väldigt trist sak som har hänt mej idag.......  Lollys lilla unge satt ute i buren i morse, den är bara 1,5 v så jag antog att nåt var fel........ Men jag ville ju ge den en chans så jag la tillbaka den i boet. Nu när jag kom hem med Dagny så tittade jag till den lille parveln, den såg inte så bra ut så jag tog upp det lilla livet, men den dog i min famn!!!  Jag kände att den var kall och stel och sen så drog den ut sej och dog!  Och det var en chinchilla!!!! *skriker högt*Men jag har ju hämtat Dagny, nåt bra i alla fall.......
    Åh, va roligt om hon har en sån ovanlig färg. Hon är verkligen jättevacker, å hennes ungar kommer nog bli underbara!
    Elsa har fortfarande inte boat, å hon kommer att få vilken dag som helst tror vi. Hon är jättejätteslö med rätt stor mage å sådär. Finns det vissa kaniner som boar typ samma dag som hon föder, eller nått?

Men åh va tråkigt att den lilla ungen dog Jag beklagar verkligen!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Some Say Love
    Hallo brudar! Kyss

Nu har jag kikat runt i alla de 3 bo jag har här..

*1 kull går i viltsvart/chinchilla..6 st.
    *1 kull är där chinchilla manteltecknade, chinchilla och blå..8 st.
    *1 kull BARA CHINCHILLA, ev en vit...7 st.

Jag är VÄRLDENS LYCKLIGASTE... jisses vilka ungar dom fått....SkrikandesFörvånad

Någon som kan tipsa på prissättning på dem? Jag är jättekluven.. vill lixom inte skänka bort dem, tar man ordentligt betalt så kanske det är seriösare människor som köper.. Ja, jag vet inte..
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love
    Vigrid skrev 2007-08-19 17:24:40 följande:
    Så här såg den lille bebben ut.........   Sååå jätte fin, jag blir sååå lessen......
    Åh beklagar verkligen.. har du inte någon aning om varför? Gråter
  • Vigrid
    poesi:
    Om det är hennes första kull så kanske hon inte boar över huvetaget, så ha koll och hjälp henne med att boa när ungarna kommit om hon inte boar själv. Min Vera boade INTE själv, hon ryckte päls men inte att hon boade ner sina bebbar, det fick jag göra...... Men sen klarade hon det själv!
    Men visst kan hon boa samma dag hon ska ha, till och med timmarna innan.......

Lycka till!
  • Vigrid
    Mrs Bean:
    Det enda jag kan komma på är väl att Lolly struntade i den. Det var tyvärr hit ett par och kollade på mina kaniner och deras barn, Skrikandes, gick fram och höll på med Lollys bebbe.... Det kan vara det som gjorde att Lolly inte längre ville ha med ungen att göra..... Gråter Jag blev så ARG, men jag kunde ju inte direkt börja skälla ut ungen när dom var här för att köpa kaniner av mej.......  
    Det kom jag på idag, nu när ajg var där ute och tog hand om det lilla livet, jag ska begrava den bakom huset i gamla hästhagen.......
  • yossis

Mrs Bean: Är dom renrasiga ? Jag tycker du kan ta 300 kr/st för dom. Det säljer jag mina ungar för inkl. stamtavla, övergångs foder & info.blad.

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-20 12:08:06 följande:
    Mrs Bean: Är dom renrasiga ? Jag tycker du kan ta 300 kr/st för dom. Det säljer jag mina ungar för inkl. stamtavla, övergångs foder & info.blad.
    Ja dom är renrasiga lejonhuvade dvärgvädurar. Jag har inte stamtavla på dem i o m att jag inte har någon registrerad kaningård.. men härstamningsbevis, övergångsfoder och infoblad följer med.
  • Some Say Love
    Vigrid skrev 2007-08-20 12:01:24 följande:
    Mrs Bean:Det enda jag kan komma på är väl att Lolly struntade i den. Det var tyvärr hit ett par och kollade på mina kaniner och deras barn, , gick fram och höll på med Lollys bebbe.... Det kan vara det som gjorde att Lolly inte längre ville ha med ungen att göra.....  Jag blev så ARG, men jag kunde ju inte direkt börja skälla ut ungen när dom var här för att köpa kaniner av mej.......  Det kom jag på idag, nu när ajg var där ute och tog hand om det lilla livet, jag ska begrava den bakom huset i gamla hästhagen.......
    Ja det är säkert därför hon struntade i den.. jag blir VANSINNIG om någon annan än jag rör ungarna innan de skuttat ur boet ordentligt. Oavsett det är mina eller andras barn så säger jag till på skarpen att dom MÅSTE fråga innan dom pillar. Och det gäller de vuxna kaninerna oxå.
Svar på tråden Kanintråd #3