• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis

Grattis

Mrs Bean skrev 2007-08-15 19:37:12 följande:
    Förresten jag glömde berätta... JAG HAR FÅTT EN CHINCHILLA-bebis i ena kullen.. en lejonhuvad dvärgvädur som är chinchilla.. JISSES VA VACKERT!
  • Some Say Love

Tack!

Längtar så det gör ont tills den skuttar ur boet så jag får se den på "riktigt"...Skrikandes

(känner mej som ett barn på julafton)Skrattande

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Bakom molnen
    Mrs Bean skrev 2007-08-15 19:58:40 följande:
    Tack!Längtar så det gör ont tills den skuttar ur boet så jag får se den på "riktigt"...(känner mej som ett barn på julafton)
    Då skulle jag också vilja se den...  Du kanske tar ett foto när han skuttar ut? Fattar liksom inte alla raser och varianter, känner mig lite Generad som inte kan nåt. Är chinchilla färgen kanske?
  • Some Say Love

Japps, kommer jag att göra.. men kalla den inte för han, jag önskar av hela mitt hjärta att det är en hon.. chinchilla är en mycket ljus grå färg.. supersnygg.

• Some Say Love

håller tummarna för att fotot stannar kvar nu..

Det är sådana här ungar jag vill få fram.. inte färgmässigt men typmässigt och pälsmässigt.. Sååå helt fantastiska.
  • Scrapmom
    Mrs Bean skrev 2007-08-15 19:18:15 följande:
    Ok, vad menar du? Att VI har stulit bilder eller att andra kan stjäla våra bilder? Jag har vattenstämplat alla mina så det går inte att använda dem något nämnvärt utan att jag upptäcker det..
    Nej, ni stjäl väl inte bilder heller Jag menade främst småtjejer på Stallet.se och liknande sidor. Det är ett stort problem, och tyvärr hjälper inte vattenmärkning särskilt mycket.
  • Some Say Love
    Sydskåning skrev 2007-08-15 20:44:52 följande:
    Nej, ni stjäl väl inte bilder heller Jag menade främst småtjejer på Stallet.se och liknande sidor. Det är ett stort problem, och tyvärr hjälper inte vattenmärkning särskilt mycket.
    Ok, men vad mer kan man göra än att vattenmärka dem?

Måtte dom inte röra mina foton, för då in i baljan blir jag arg.
  • Vigrid
    Mrs Bean:

MÅNGA GRATTIS-KRAMAR!!!!!!!!!!!!
    Till din lilla chinchilla-bebbe!!! Visst är det en otroligt vacker färg??  Jag fick ju en chinchilla-manteltecknad i min förra kull! Han var såå fin.
  • Scrapmom
    Mrs Bean skrev 2007-08-15 20:51:00 följande:
    Ok, men vad mer kan man göra än att vattenmärka dem?Måtte dom inte röra mina foton, för då in i baljan blir jag arg.
    Man kan inte göra nånting, tyvärr. Bara hålla koll på sidorna och anmäla om man hittar nån bilder. Helsjukt system de kör med.
  • MayaS

Yossis:
    Så tråkigt det som hände med Baltazar.. hoppas verkligen att den nya pälsen som växer ut är i rätt färg.

Mrs Bean:

Stort Grattis till den Chinchillafärgade ninbebben... hoppas verkligen att vi får se bilder på den sen. Det var en riktigt fin kanin på bilden som du la in... jag själv vill dock inte ha långhåriga kaniner.. är helt enkelt för lat för att borsta dem hela tiden

Efter vi har varit på semester så har det varit lögn att få på Ninni selen eller ens försöka röra henne vid magen... Hon fick ju då bo hos min svåger och svägersa med familj och de berättade att de försökt att sätta på henne selen men att det gick rent åt helvete... Svågern blev riven jättemycket och Ninni blev rädd..

Hon blev tydligen riktigt rädd

Iaf så igår lyckades jag få på henne selen igen efter flera veckors försök.... känns kul att man iaf får några framsteg och att det även visar på att hon fått tillbaka lite tillit till mig igen iaf.

Nu är det "bara" detta med att lyfta kvar.... Det funkar bara inte... hon spratlar och rivs som en tok... men jag ger mig inte... någon dag ska jag iaf lyckas få upp henne på ett bord...utan att blivit sönderriven på kuppen... ni kan ju tänka hur kul hon är att klippa klorna på...

Svar på tråden Kanintråd #3