Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Blir inge kaninburs bygge i helgen
sågen hade inte det regelvirekt som jag skulle ha, kommer in på måndag igen men sambon är inte hemma på hela nästa vecka & nästa helg är det Dala Expo & då har jag kompisar på besök så då hinner vi inte bygga nått.
Vad trist yossis.......... Man kan ni inte åka lite längre och köpa virke, som Mrs Bean skrev? Det finns inget värre än att man inte KAN, när man sett fram emot att få börja bygget! ![]()
Jag ska iväg o hämta en liten blå frasse-pojke i helgen!!!
Jag är sååå GLAD!!!! Sen i september så ska vi ju hem till norr på älgjakt, på vägen itllbaka hit ner då ska vi plocka upp en, ev två, blå-manteltecknade frasse-flickor! jag ska ju bara ha frassar har jag bestämt mej för. Jag kommer att ha:
* 1 svart/viltsvart hona (eller hanen???)
* 1 blå-manteltecknad hona
* 1 blå hane
* 1 izabella hona
Eller ska jag behålla en svart/viltsvart hane istället för honan? Jag vet inte, jag vet bara att jag vill ha en av mina egna ungar med mej upp........ Kanske det blir en hane istället, då har jag ju 2 av varje, perfekt ju! Hur blir det om man parar en izabella med en svart??
Eller ja, jag tycker det är lite roligt att mixa förger lite "tokigt", då vet man inte alls hur ungarna kommer att se ut! ![]()
Vad är en frasse?![]()
Den andra sågen i komunnen har inte helgöppet & det känns inte värt att åka 8 mil ToR (Falun/Borlänge) för att köpa virke för att jag ska bygga kaninbur, det kostar ju lite att åka med.
Så vi får fortsätta i köket ist, men kaninbur SKA jag bygga i höst.
Hörni brudar, ni som vet..
Idag såg jag att MorotssKalle har börjat försöka rida på Hobbe. Han gick runt Hobbe varv på varv och ställde sej tvärs över honom och hade sej men han verkar inte ha förstått vad han ska göra för han bara hängde där sen som ett fån.
I alla fall, risken är väl ganska stor nu då att dom snart börjar slåss va om dom tänker börja bli könsmogna?
Eller?
LuMa: Ja, risken finns att dom är på väg att bli könsmogna & håller på att göra upp rangordningen. Risken finns att dom snart kommer att börja slåss tyvärr, hur gamla är dom ?