• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis

Imorrse erbjöd sig sambon att vi kunde bygga kanin bur i helgen ist för att hålla på med köket om jag hellre ville det & det vill jag ju Oskyldig så nu ska vi bygga en 6 fackare till så då får jag totalt 16 fack om jag inte säljer 2 fackarna jag har vill säga. Svårt ska jag sälja eller ska jag spara dom är nu frågan ?

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-16 10:36:23 följande:
    Imorrse erbjöd sig sambon att vi kunde bygga kanin bur i helgen ist för att hålla på med köket om jag hellre ville det & det vill jag ju så nu ska vi bygga en 6 fackare till så då får jag totalt 16 fack om jag inte säljer 2 fackarna jag har vill säga. Svårt ska jag sälja eller ska jag spara dom är nu frågan ?
    Klart du ska behålla dem... du kan ju behöva dem sen.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love
    MayaS skrev 2007-08-16 10:14:36 följande:
    Yossis:Så tråkigt det som hände med Baltazar.. hoppas verkligen att den nya pälsen som växer ut är i rätt färg.Mrs Bean: Stort Grattis till den Chinchillafärgade ninbebben... hoppas verkligen att vi får se bilder på den sen. Det var en riktigt fin kanin på bilden som du la in... jag själv vill dock inte ha långhåriga kaniner.. är helt enkelt för lat för att borsta dem hela tiden Efter vi har varit på semester så har det varit lögn att få på Ninni selen eller ens försöka röra henne vid magen... Hon fick ju då bo hos min svåger och svägersa med familj och de berättade att de försökt att sätta på henne selen men att det gick rent åt helvete... Svågern blev riven jättemycket och Ninni blev rädd.. Hon blev tydligen riktigt rädd Iaf så igår lyckades jag få på henne selen igen efter flera veckors försök.... känns kul att man iaf får några framsteg och att det även visar på att hon fått tillbaka lite tillit till mig igen iaf. Nu är det "bara" detta med att lyfta kvar.... Det funkar bara inte... hon spratlar och rivs som en tok... men jag ger mig inte... någon dag ska jag iaf lyckas få upp henne på ett bord...utan att blivit sönderriven på kuppen... ni kan ju tänka hur kul hon är att klippa klorna på...
    Jag gillar inte heller att borsta och behöver det inte heller. Denna rasen tovar inte ihop sej såå mycket, ibland händer det ju men inte ofta. Kanske jag borstar över alla 1 gång varannan månad. Inte mer.

Kaninen på fotot är inte min... men rasen är densamma som jag föder upp.

Jag kommer lägga ut en länk till hemsidan när den är färdig. Just nu har jag inte tid att sitta med det. Håller på att inskola sonen på dagis denna och nästa vecka, men SEN har jag tid... Flört
  • Some Say Love
    Scrapmom skrev 2007-08-16 07:37:59 följande:
    Man kan inte göra nånting, tyvärr. Bara hålla koll på sidorna och anmäla om man hittar nån bilder. Helsjukt system de kör med.
    Vilka sidor brukar folk vara på då? Jag har ingen koll på sånt.
  • Some Say Love

Tack för alla grattis förresten.. Kyss

• yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-16 12:47:19 följande:
    Klart du ska behålla dem... du kan ju behöva dem sen.
    Jo det är ju sant, kan kanske ha en av dom som karantän bur. Har varit ute & mätt 6 fackaren så jag vet hur mycket matrial som kommer att gå åt så vi kan åka & handla imorrn kväll så vi kan ägna hela helgen åt att bygga Skrattande
    Min kära sambo har sett att jag varit lite nere denna vecka så han försöker väl muntra upp mig på alla sätt han kommer på.
    Måste nu även bygga en "port" som ska sitta på gaveln ut mot vägen för nya 6 fackaren kommer att gå ända ut & jag vill inte att folk ska kunna se/gå in till mina kaniner utan att jag är med + att den skapar en vägg så det kommer förhoppnings vis inte heller blåsa in för mycket heller.
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-16 12:51:04 följande:
    Vilka sidor brukar folk vara på då? Jag har ingen koll på sånt.
     Stallet. se är poppis bland små ungar att hänga, dom gogglar efter kanin & sen tar dom bilder från hemsidor dyl. Som dom sen kallar sina egna kaniner på stallet som dom kan tävla & sälja mella sig på sidan.
    Det tragiska är att ägarna till Stallet.se tjänar pengar på ungarna som köper "stallet pengar" via sms för att kunna tävla/köpa/sälja djur via sina stall + att det står klart & tydligt i Stallet.se:s regler att använda copyright matrial är förbjudet men ändå förekommer det i jätte stor utsträckning.
    Vi på Kanin-net har flera gånger mailat ägarna till Stallet.se & bett dom ta bort bilder på våra kaniner eller på kaniner vi känner folk som äger IRL, bilderna bli bort plockade men efter ett par dagar är dom tillbaka igen tyvärr.
  • Scrapmom
    yossis skrev 2007-08-16 13:20:11 följande:
     Stallet. se är poppis bland små ungar att hänga, dom gogglar efter kanin & sen tar dom bilder från hemsidor dyl. Som dom sen kallar sina egna kaniner på stallet som dom kan tävla & sälja mella sig på sidan. Det tragiska är att ägarna till Stallet.se tjänar pengar på ungarna som köper "stallet pengar" via sms för att kunna tävla/köpa/sälja djur via sina stall + att det står klart & tydligt i Stallet.se:s regler att använda copyright matrial är förbjudet men ändå förekommer det i jätte stor utsträckning. Vi på Kanin-net har flera gånger mailat ägarna till Stallet.se & bett dom ta bort bilder på våra kaniner eller på kaniner vi känner folk som äger IRL, bilderna bli bort plockade men efter ett par dagar är dom tillbaka igen tyvärr.
    Det var precis därför jag slutade jobba för dem! Jag kände inte att jag kunde stå för en sån attityd.
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-16 13:20:11 följande:
     Stallet. se är poppis bland små ungar att hänga, dom gogglar efter kanin & sen tar dom bilder från hemsidor dyl. Som dom sen kallar sina egna kaniner på stallet som dom kan tävla & sälja mella sig på sidan. Det tragiska är att ägarna till Stallet.se tjänar pengar på ungarna som köper "stallet pengar" via sms för att kunna tävla/köpa/sälja djur via sina stall + att det står klart & tydligt i Stallet.se:s regler att använda copyright matrial är förbjudet men ändå förekommer det i jätte stor utsträckning. Vi på Kanin-net har flera gånger mailat ägarna till Stallet.se & bett dom ta bort bilder på våra kaniner eller på kaniner vi känner folk som äger IRL, bilderna bli bort plockade men efter ett par dagar är dom tillbaka igen tyvärr.
    Var där o kollade men man måste ju vara medlem för att kunna titta på alla sidor..
  • Scrapmom
    Mrs Bean skrev 2007-08-16 20:51:35 följande:
    Var där o kollade men man måste ju vara medlem för att kunna titta på alla sidor..
    Det är jättelätt att bli medlem. Vet att massor av uppfödare är det, just för att det är enda sättet att hitta och anmäla sina bilder.
Svar på tråden Kanintråd #3