• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa
    yossis skrev 2007-08-18 20:24:51 följande:
    LuMa: Ja, risken finns att dom är på väg att bli könsmogna & håller på att göra upp rangordningen. Risken finns att dom snart kommer att börja slåss tyvärr, hur gamla är dom ?
    Ska jag komma ihåg det menar du?
    Men vad kan dom vara då? Fyra månader kanske? Fem?
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Vigrid
    Hellu Bruders!!!

Här kommer en bild på Sigge, min lilla nya BLÅ frasse kille!

Sigge, en BLÅ fransk vädurs kille.JPG

Och här en bild på Dagny, en frasse tjej med färgen IZABELLA, som jag förhoppningsvis kan hämta i morron!

Dagny, en IZABELLA tjej som jag ska hämta inom kort!.JPG

Och här är en bild på min "egen" unge från Veras kull som jag ska ha kvar. Hon heter Marit och är en SVART frasse tjej.

Marit, en SVART fransk vädurs tjej.JPG
  • yossis

Vigrid: Sigge ser ut som en större variant av min pälsklingar här hemma, jätte fin. Har alltid sagt att nångång ska jag har en blå BJ som mascot i kaningården. Dagny & Marit är oxå jätte fina.

• poesi

Jag råkade ta bort denna tråd från mina favoriter, å har glömt bort den tyvärr. Men nu är jag tillbaka igen Hoppas att allt är bra med alla fluffbollar! Alfred å Saga skuttar runt runt i uteburen just nu, å Saga är gladare än någonsin. Hon hade ju sin period där hon var en riktig surpotta (tonåren ni vet) men nu är hon sig själv igen å det känns riktigt skönt! Igår tog jag även hem en liten Elsa. Mina grannar har flera st kaniner, men går inte riktigt ihop med Elsa. En vit liten fluffboll. Elsa är även med ungar, å har blivit aggressiv. Höll på med henne en massa igår, å det var inte alls tänkt att hon skulle komma hem till mig men nu är hon här! Hon la sig under handen på mig å jag låg å kliade henne i säkert en kvart. Jag föll då direkt för hennne Hon var jättemysig igår hela kvällen å så, dock väldigt väldigt slö. Nu imorse var hon påväg att attackera igen. Jobbigt! Men jag ska stå ut nu tills hon får ungarna, å sedan hoppas jag att hon blir en lite snällare kanin igen, annars ska jag göra mitt allra bästa för att hon ska bli så bra som möjligt. Hon var vuxen då Jennifer (granntjejen) köpte hon, så jag antar att hon har flyttat runt en massa redan å därav är hon väldigt otrygg å blir väl ännu mer när hon är med ungar. Oj så mkt jag har skrivit. Har inte varit inne på jättelänge å så skriver jag så mkt! Haha! Förlåt!

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi

Oj vad allt sitter ihop!
    Min dator blev nog knäpp eller nått.. Jobbigt att läsa ju! Haha!

• poesi

Här får ni se Elsa
    Hon är så söt å fluffig! ;D

Namnlöst-1 kopiera.jpg

• Vigrid
    poesi:
    Vilken fin liten tjej din Elsa ser ut att vara! Glad Jag skulle tippa på att hon har färgen schwartzgrannen, då hon ser ut att ha bruna ögon och "höljen" på sina öron som går åt det blå hållet! Jag är sååå avis på dej, jag har alltid velat ha en schwartsgrannen, dom är ovanliga........

Och nu en väldigt trist sak som har hänt mej idag....... Ledsen Lollys lilla unge satt ute i buren i morse, den är bara 1,5 v så jag antog att nåt var fel........ Men jag ville ju ge den en chans så jag la tillbaka den i boet.
    Nu när jag kom hem med Dagny så tittade jag till den lille parveln, den såg inte så bra ut så jag tog upp det lilla livet, men den dog i min famn!!! Gråter Jag kände att den var kall och stel och sen så drog den ut sej och dog! SkrikandesGråter Och det var en chinchilla!!!! *skriker högt*

Men jag har ju hämtat Dagny, nåt bra i alla fall.......
  • Vigrid

Så här såg den lille bebben ut.........

bebbe i boet.JPG 
    Sååå jätte fin, jag blir sååå lessen...... Gråter

Svar på tråden Kanintråd #3