• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-08 20:06:18 följande:
    Abbys öga rinner...igen, behandlar ett par dagar så blir det bra så går det ett tag så börjar det rinna igen + att hon blivit extremt skygg medans vi varit borta inte alls samma kanin, blir mer & mer lik sin mamma & jag vet inte om jag vill avla på en sån kanin.
    Åh va tråkigt.. har du kollat så där inte sitter nåt skräp? Spola med koksaltlösning från apoteket.. det kan hjälpa!

JAG hade inte avlat på en sån kanin, men det kanske vänder!?!?!
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • yossis

Mrs Bean skrev 2007-08-08 20:11:20 följande:

Åh va tråkigt.. har du kollat så där inte sitter nåt skräp? Spola med koksaltlösning från apoteket.. det kan hjälpa!JAG hade inte avlat på en sån kanin, men det kanske vänder!?!?!
    Har inte sett något skräp i hennes ögon, funderar på om det är tårkanalerna som är lite trånga, då kan dom få rinniga ögon.
    Har jag tur så blir hon lika mysig som innan men just nu känns det lite motigt måste jag säga, men igår fick hon panik när jag skulle ta in henne från bete hagen, hon bara sprang runt runt med panik i blicken & pep när jag försökte lyfta henne. Så jag fick hämta en transportbur att ta henne i o den rusade hon in i o dundrade rakt in i väggen så det small =(
  • Vigrid
    yossis:
    Trist med din vän....... Ledsen Jag har också haft en sån "vän" som inte tycker man är vatten värd så fort det dyker in en kille i deras liv! Skrikandes Jag blir så arg när jag tänker på det! Vänner är väl det man ska vara rädd om! Eller har jag fel? Förvånad  Jag är i vilket fall som helst inte mer än bekant, på sin höjd, med henne idag. Jag tror att hon saknar vänskapen mer än jag gör....... Hon har ju ingen att prata med när hon blitt dumpad eller insett vilken skit den killen var och dumpat han. Jag lyssnade ALLTID, tog mej alltid tid att träffa henne när hon behövde prata och så, men hon gjorde ALDRIG det för mej!!!! *BLÄ* Nej, det är såååå skönt att slippa tänka för mycket på henne nu......
    Ett tips är att PRATA med henne om det här, säg vad du tycker. Det kan ju vara så att hon inte tänker på det som du/vi gör....... Kan vara värt det om du vill ha kvar vänskapen.

Visst ja, Lolly har fått ungar!!!! Eller jo hon FICK ungar och när jag kom ut i går morse så var det bara en jätte nerkyld liten en vid liv och "rester" efter minst två bebbar...... Jag blev så ledsen, och fick så dåligt samvete...... Jag som nästan ALLTID går ut på kvällskvisten runt 22tiden, men i måndags var jag ute redan vid 18 tiden......... om jag hade gått ut senare så hade jag kanske kunnat rädda alla...... Men jag lyckades i alla fall värma upp den lilla stackaren jag hittade, jag la den i BH-nFörvånad, den fick upp värmen och jag boade åt bebben med Lollys päls. Och idag hade hon lagt dit ännu mera päls och jag tror att ungen kommer att klara det här!   Bild kommer inom kort.....

Nu ska jag gå ut och natta dom små liven!  Kram kram
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-08 20:56:06 följande:
    Mrs Bean skrev 2007-08-08 20:11:20 följande: Har inte sett något skräp i hennes ögon, funderar på om det är tårkanalerna som är lite trånga, då kan dom få rinniga ögon. Har jag tur så blir hon lika mysig som innan men just nu känns det lite motigt måste jag säga, men igår fick hon panik när jag skulle ta in henne från bete hagen, hon bara sprang runt runt med panik i blicken & pep när jag försökte lyfta henne. Så jag fick hämta en transportbur att ta henne i o den rusade hon in i o dundrade rakt in i väggen så det small =(
    Det låter ju som om hon blivit riktigt skrämd av något! Eller oxå har hon blivit tokig. Gråter
    Det är så svårt att avgöra om man ska behålla eller ta bort ett sådant djur. Jag hade själv ungefär samma problem med en hona för 1 år sedan, men jag valde att ta bort henne. Kände inte att det var ett värdigt liv för henne att skutta runt o vara livrädd hela tiden. Man kunde inte gå in i rastgården innan hon sprang skrikandes på väggarna och försökte fly.. usch det är så hemskt synd om dem.

Du kanske borde isolera henne så hon inte blivit smittad av någon kaninpest eller något med tanke på ögat OCH hennes beteende..
  • Some Say Love

Har lagt in bilder i galleriet på mina burar och lite på kaninerna..

Om någon vill kika..Flört

• yossis

Fy va avundsjuk jag blir, vill oxå ha kanin stall nu allra helst igår.

Jätte mysigt, hur många fack är det totalt ?

• Some Say Love

Men har inte du stall? Fick för mej det...

Jag har 10 fack, 4 av dem är mycket större än de andra och har inbyggt bo med typ hål som ingång..lite mer ombonat! Dom andra har bara hylla..

Sen har jag 2 st trekantsburar som oxå är ganska stora och tänkta att ha till ungarna när dom ska lämna mamman vid 6-7 veckors ålder och tills dom flyttar till nya hem.

Ska fota min nya rasthage som vi byggt i dagarna, inget märkvärdigt men dom älskar den. Den är ca 180cm x 360cm.. alltså ganska rejäl.

ÄLSKAR JU MINA LURVINGAR...Flört

• Some Say Love

Trekantsburarna är dom där man ser endast 2 burar ovan på varann...

• yossis

Mina burar står utomhus under tak vid våran groventre, det blir väl som ett stall igentligen men jag vill ha värme & drömmen vore ju rinnande vatten med.

Svar på tråden Kanintråd #3