Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Hej!
Nu har jag verkligen firat min 30-års dag!!!
Jag klev inte upp förrän vid 16 tiden igår eftermidda!
Det var en lyckad fest med mycket god mat, som jag lagade heeela dan, och dryck! *hihi* Jag gick och la mej vid 5 tiden på morron...... Hade såååå jävla kul! En jätte lyckad dag!
Och igår sålde jag min första frasseunge, dom är ju 8 veckor nu på onsdag så hon fick lov att hämta han igår. Sen har jag "beställt" 2 honor från skåne som jag hoppas kommer nu i september.
Ska blli sååå kul, för jag har nu bestämt mej för att BARA ha frassar! Så jag håller på dygnet runt nu för att hitta bra hem till mina kaniner........ Det går nog att hitta, jag har ju 4 honor som man kan avla på coh 2 jätte fina hanar, också till avel.
Nu ska vi grilla! Vi ses!
Kan de äta mango?
NEJ!, ni får inte äta upp min kanin!
Här är en kul bild när Mango flyr från presumtiva kaninjägare *hihi*
![]()
Visst kan de äta mangofrukt, men som Yossis skrev ovan börja med små smakbitar så att de inte blir dåliga i magen.
Denna sommar har jag gett smultron, hallon, tayberry, jordgubbar, blåbär och plommon från egna trädgården. Senare blir det äpplen, päron och favoriten björnbär
. Björnbären är jättebra för när bären är slut så är bladen gröna hela vintern och blir jättebra och omtyckt godis i höst och vinter. Frukt och bär ger jag bara som godis när kaninen ska in i buren. Det han ska äta sig mätt på är hö, gräs, maskrosblad, klöver, kvistar och grenar från träd.
ÅÅÅÅÅ NEJ !!!!
Nu när jag kom ut till kaninerna såg jag massa päls liggandes i pojkarnas fack, upptäcker att Baltazar (som jag ska spara) har en stor pälslös fläck på rumpan & det har kommit lite blod med *gråter* Dom har antagligen bråkat nån gång under natten & bröderna har gett sig på stackars Baltazar.
Risken är ju nu att han får en vit fläck där & inte kommer att gå igenom på utställning vilket är otroligt synd då han är så fin.
Är så arg på mig själv för att jag inte särade på dom tidigare, har tänkt göra det flera gånger men inte gjort det då det har gått så bra fram tills i natt.
Så nu måste jag akut fixa 2 fack till, tur att jag har några inne burar stående men det är ju ingen otimal lösning tyvärr.
Jag har testat lägga in pinnar och kvistar till tjejerna, men de verkar inte bry sig om dem för fem öre. Vil ju att de ska ha nåt att sysselsätta sig med.
Idag har min Vera fått bebisar! Vet ännu inte hur många men om man jämför en tennisboll med en fotboll så ser man ju lite skillnad. Med andra ord såg hon ut som en fotboll för någon timme sen och nu som en tennisboll eller något liknande.. (om magen då).
Hon har gjort ett helt vitt bo, alldeles kritvitt är det. Och det ska bli sååå jäkla skoj att se hur ungarna ser ut. Pappan är blå och mamman vitgrå japan.
Och hur många kan där vara?
Men fy!! : (
Inte kul när man har tänkt att göra ngt som man väntar lite med, sånt händer mig ofta, usch inget roligt alls!!
Skulle du ha ställt ut honom nu eller?
Hoppas det läker snabbt, kolla det extra noga nu under rötmånaden bara...men det har du säkert koll på ändå, stackars er bägge! : (
Är det en kull alltså?
Momsie: Än så länge är han för ung för att ställas ut men nångång hade jag ju hoppats på att kunna tävla med honom. Hoppas det inte blir några vita hår bara, ska hålla honom under extra uppsikt dom närmste dagarna.