• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Momsie

Tack, han är dock rätt rolig när han blir tjurig och kastar toarullar och leksaker på oss....kanske inte lik afullt underhållande när han bestämde sig för att tömma toalådan på allt pappersströ....

Bakom molnen skrev 2007-08-11 18:17:16 följande:

GATTIS säger jag medVirgid: på födelsedagen (fast i efterskott f'låt)Mrs Bean: till de blå bebisarnaMomsie: till din busige "grabb" Hoppas han lugnar ner sig och lär sig att det blir inte roligare för att man bits.Och Yossis, hur går det med den lilla flickan? Har ögonen blivit bättre och paniken försvunnit? Låter hemskt att hon var så rädd.
    Min myskanin fick smaka på årets plommonskörd idag. Han bara njöt!
  • yossis

Bakom molnen skrev 2007-08-11 18:17:16 följande:

Yossis, hur går det med den lilla flickan? Har ögonen blivit bättre och paniken försvunnit? Låter hemskt att hon var så rädd.
    Ögonen har blivit lite bättre inte lika svullen & rinnig längre men inte helt ok, jag behandlar 2 gånger om dagen just nu, hon har blivit lite tamare igen hon är ju trotts allt en enmans kanin precis som mamma sin, hon gillade nog inte att matte var borta ett par dagar.
  • Some Say Love

Tack "bakom molnen"

Längtar tills de fått päls och blir sitt "riktiga jag"...

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love
    Momsie skrev 2007-08-11 17:40:22 följande:
    Skönt att höra, misstänkte det, men har inte haft tid att kolla i mina kaninböcker, är på jobbet dygnet runt och jag har märkt att infon på nätet är så motsägelsefull att jag hellre litar på er....vet ni förresten vad dottern säger??Så fort vi blior fundersamma ang. Dino så säger hon:-Jag vet!!! Fråga i kanintråden, dom kan ju ALLT!!! : )När ska man kastrera då OM det blir aktuellt??Mrs Bean skrev 2007-08-11 14:22:41 följande:
    Jag tror det är MINST 7 månader de ska vara om inte lite mer... veterinären väntar gärna tills de växt klart så inte något i tillväxten skadas..
  • Momsie

Aha, ja jag hoppas vi vlipper, dottern har sån ångest eftersom vi hört att dom KAN stryka med : (
    Men kisset luktar ju mera nu, men inte föööör mkt, men det kanske hinner bli värre innan den åldern?

Blir det värre eller kommer han vara så här tills det "gör över" eller kommer han bli ännu kaxigare?

Mrs Bean skrev 2007-08-11 21:06:20 följande:

Jag tror det är MINST 7 månader de ska vara om inte lite mer... veterinären väntar gärna tills de växt klart så inte något i tillväxten skadas..
  • Vimset

Min Rocky var drygt 5 månader när han kastrerades, han hade börjat försöka para sig med allt han kom åt plus att han knorrade hela tiden, veterinären kollade först att kulorna hade ramlat ner och eftersom dom hade det så gick det bra att kastrera.

• Momsie

Aha!
    Låter som om vi får kolla honom de närmsta dagarna...hur länge växer dom förresten?
    Han har väl blivit typ dubbla storleken nu sen han kom till oss vid 10 v ålder...men han är ju inte stor precis...'

Vimset skrev 2007-08-11 22:48:48 följande:
    Min Rocky var drygt 5 månader när han kastrerades, han hade börjat försöka para sig med allt han kom åt plus att han knorrade hela tiden, veterinären kollade först att kulorna hade ramlat ner och eftersom dom hade det så gick det bra att kastrera.
  • Some Say Love

Men ring en veterinär o fråga... jag är inte helt säker och vill inte säga för mycket! Jag har ju inte själv kastrerat någon av mina..

Hoppas det löser sej och att han "uppför" sej tills det blir gjort..

• Momsie

Yes, will do...men än så länge är han bara söt när han tror att han e nå´t ; )

Mrs Bean skrev 2007-08-11 23:20:10 följande:

Men ring en veterinär o fråga... jag är inte helt säker och vill inte säga för mycket! Jag har ju inte själv kastrerat någon av mina..Hoppas det löser sej och att han "uppför" sej tills det blir gjort..
  • Bakom molnen
    yossis skrev 2007-08-11 19:53:53 följande:
    Ögonen har blivit lite bättre inte lika svullen & rinnig längre men inte helt ok, jag behandlar 2 gånger om dagen just nu, hon har blivit lite tamare igen hon är ju trotts allt en enmans kanin precis som mamma sin, hon gillade nog inte att matte var borta ett par dagar.
    Skönt att det verkar ordna sig!

Kaniner är ju lite "kattlika" på det sättet att de kan vara lite långsinta... Det är inte direkt stora famnen om man har varit borta för länge.
Svar på tråden Kanintråd #3