Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Vigrid: Jag personligen hade satt dom i transportburar, dom får mycket mer stöd i en transportbur äni en vanligt 100*50 bur. Om dom sitter i en innebur & ni måste göra en häftig inbromsning så kan dom lätt kana in i buren & göra sig illa (slå sönder tänder, bryta klor mm)
Jag har märkt att mina kaniner föredrar att åka i transportlådor som är lite mindre, då får dom stöd av väggarna på ett helt annat sätt. Vissa har fått åka i Atlas 10 (katt transport) & då sätter dom sig på tvären längst in för att få stöd.
Bläh, Bamse lossar massvis med päls. Kan dra bort tussar från honom..
Har suttit och kollat om jag skulle sett några mjällkvalster eftersom veterinären sa så sist att man kunde titta efter själv men jag såg ingenting.
Ringde veterinärmottagningen och frågade vad man kan göra och då ska killen som svarade att man inte kan se dom med blotta ögat utan måste se med microskåp. Eh?
Snacka dubbla budskap..
Så på fredag ska jag in med honom så får dom väl titta i microskåp då. Suck.
Ok, så brukar min Dora ha det ibland.. framför allt när hon haft ungar. Jag TROR att det är vitaminbrist eller liknande. Sedan jag bytte foder så har hon inte tappat nåt mer.
Hej alla kaninexperter!
Har en fråga som jag tänkte att någon av er kanske kan hjälpa mig med. Vi har 2 kaniner och den ena (vet inte vad det är för någon ras) har jätte konstiga öron, eller rättare sagt det ena står upp och det andra hänger ned. Nån som vet vad det kan bero på?