• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-09-16 21:58:32 följande:
    Go natt på er tjejer, nu ska jag gå & sova, är helt slut efter gårdagens fest & köks renovering.
    Natti på dej... sov gott!
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid

Go morron!

Har surrat lite med en vän och vet ni vad???

DET SNÖAR I ÖSTERSUND IDAG!!!!!!!!!

Helt sjukt vad tidigt den första snön kom i år!  Lite småkul, här sitter jag och har soligt och hemma är det SNÖ!!

• yossis
    Vigrid skrev 2007-09-17 10:12:24 följande:
    Go morron!Har surrat lite med en vän och vet ni vad??? DET SNÖAR I ÖSTERSUND IDAG!!!!!!!!! Helt sjukt vad tidigt den första snön kom i år!  Lite småkul, här sitter jag och har soligt och hemma är det SNÖ!!
    Åååå jag vill oxå ha snö !
  • Vigrid

En sak till......

Fick tag i 3 burar, 50x100, på annonsdirekt som jag får ge hela 350:-! Alltså tillsammans, 3 burar för 350:- är ju ingenting!  Det var ett sånt bra pris att jag var tvungen att köpa dom även om jag bara behövde 1!

• Some Say Love

Hallo flickor..

Här är det lugnt idag. Har varit o gett kaninerna vatten och släppt ut Dora i rasthagen, vädret är lite sådär tungt och jobbigt. Man vet aldrig när regnet bryter ut. Trist!!!

Storstädade till alla igår innan besökarna skulle komma, så där är så rent o mysigt hos dem.

Går och funderar på om jag ska behålla någon kanin, men kan inte bestämma mej! Där är ett par som är superfina men jag vet inte ändå.. känns som om det räcker med de jag har, men samtidigt vill jag ha fler!

Jaja, vi får se. Det är ju ett tag tills de ska flytta..

Hoppas ni har det bra idag..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • anne h
    Mrs Bean skrev 2007-09-16 13:30:45 följande:
    Det fungerar INTE med sån pellets man eldar med, den är så enormt hårt packad så den suger inte upp kisset!
    å andra sidan behövs inte mkt fukt för att det ska lösas upp..
    ska nog ta och testa att kasta in en näve bränslepellets i buren i vinter, det finns ju inget mer än spån i det så det skadar iaf inte.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Mrs Bean skrev 2007-09-16 16:18:06 följande:
    Ytterligare ett inlägg från lilla tjatiga mej..hihi.Idag har jag sålt min lilla teddy dvärgvädur Theo. Det var inte alls meningen att jag skulle sälja honom men familjen som kom hit o skulle tinga en kanin fastnade så enormt för honom så han följde med dem hem.. ok, han skulle få följa med till Bauhaus först för de hade varken bur eller mat hemma..hahaha. Det blir en liten berest kanin av min Theo.. Det är så härligt när man får känslan av att människa och djur bara klickar.. att allt bara stämmer från första sekund. Exakt så var det mellan denna familj och lille Theo.. dom sa att dom betalde så mycket jag ville ha för honom för HONOM SKULLE DOM HA!!!  
    Kul.

Våra ninisar är ganska välberesta de också.. Vi hämtade dem på semestern en gång i Piteå, hade dem med i Boden på campingen (så små de var då..) för att sedan åka hem med dem, 100 mil..
    De har varit med upp till Piteå en gång efter det, när jag inte fick tag i någon kaninvakt så fick de vara med igen på semestern..
    De har inget emot att åka bil, som tur är. Vi hade med en annan kanin upp till Piteå till uppfödaren här hemifrån, samt en annan ner till Sollerön, de pinkade ner bilarna totalt båda.. *hurv*
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Vigrid
    anne h skrev 2007-09-17 14:19:08 följande:
    Kul. Våra ninisar är ganska välberesta de också.. Vi hämtade dem på semestern en gång i Piteå, hade dem med i Boden på campingen (så små de var då..) för att sedan åka hem med dem, 100 mil.. De har varit med upp till Piteå en gång efter det, när jag inte fick tag i någon kaninvakt så fick de vara med igen på semestern.. De har inget emot att åka bil, som tur är. Vi hade med en annan kanin upp till Piteå till uppfödaren här hemifrån, samt en annan ner till Sollerön, de pinkade ner bilarna totalt båda.. *hurv*
    Ja uscha, jag gruvar mej inför flytten med tanke på kaninerna som ska fraktas upp...
    Men det kommer nog att bli bra, jag har troligen fått låna en släpvagn med isolerad kåpa. Då behöver inte mina frassar åka i transportburar utan dom kan åka i burar som är 100x50. Mycket mer plats för som och sååå mycket bättre! Eller hur? Då kommer jag att kunna slappna av på ett helt annat sätt.......
  • Vigrid

Väntar med spänning på att Lolly ska få bebbar nu......... *hoppas* På onsdag har hon gått 30 dygn, hoppas bara att det tog sej. Vill så gärna ha bebbar efter henne och Uffe då dom är sååå fina!

Ska åka och hämta ännu ett tillskott i kanin-familjen nu under veckan. En blå frasse hane som ska få namnet Dobby, ni vet efter husalfen i Harry Potter! Han är tydligen jätte trevlig coh fin, blev 1 år nu i dagarna..... Nya bilder på ALLA mina niner kommer inon kort!

Svar på tråden Kanintråd #3