• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    LuMa skrev 2007-09-17 19:47:24 följande:
    Var hittar man det?Hur mycket protein är det i det?
    Jag köper det där jag köper annan mat till dem.. Borde finnas på Granngården eller liknande. Det heter Mästers Kanin, finns även till hund och katt.

Har ingen aning om hur mycket protein där är. Har inte kollat det.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-09-17 20:03:01 följande:
    Jag köper det där jag köper annan mat till dem.. Borde finnas på Granngården eller liknande. Det heter Mästers Kanin, finns även till hund och katt.Har ingen aning om hur mycket protein där är. Har inte kollat det.
    Okej, jag ska ev till granngården på lördag bara vi får barnvakt så vi kan ta oss över till Sverige. Får kolla upp det då, annars får jag släpa hem en säck Rabbfor till bara..
    Om jag förstod uppfödaren rätt så är det rätt viktigt att proteinhalten är över 15-18%, annars räcker det inte till för honom när han är så stor..
  • Mandi74
    yossis skrev 2007-09-17 18:31:41 följande:
    Svårt att säga vad det beror på att kaninen har ett öra upp & ett ner. Jag har en ren rasig dvärgvädur här hemma med stamtavla & hon har ett öra upp & ett ner, vad det beror på vet jag inte.
    Tror att den vi har oxå är en dvärgvädur. Men om den är renrasig eller inte kan jag inte säga. Men idag när jag var ute hos dom så var det inte så längre, konstigt.
  • Vigrid
    yossis skrev 2007-09-17 15:52:30 följande:
    Vigrid: Jag personligen hade satt dom i transportburar, dom får mycket mer stöd i en transportbur äni en vanligt 100*50 bur. Om dom sitter i en innebur & ni måste göra en häftig inbromsning så kan dom lätt kana in i buren & göra sig illa (slå sönder tänder, bryta klor mm)Jag har märkt att mina kaniner föredrar att åka i transportlådor som är lite mindre, då får dom stöd  av väggarna på ett helt annat sätt. Vissa har fått åka i Atlas 10 (katt transport)  & då sätter dom sig på tvären  längst in för att få stöd.
    Ja men vi ska ju åka minst 12 timmar i bil....... Vill inte låta dom sitta i ett utrymme som dom inte kan röra sej i....... Ska lägga i jätte mycket halm och torvmix i burarna.....
    LuMa skrev 2007-09-17 20:14:22 följande:
    Okej, jag ska ev till granngården på lördag bara vi får barnvakt så vi kan ta oss över till Sverige. Får kolla upp det då, annars får jag släpa hem en säck Rabbfor till bara..Om jag förstod uppfödaren rätt så är det rätt viktigt att proteinhalten är över 15-18%, annars räcker det inte till för honom när han är så stor..
    Åh, trevligt!   En sväng till Sverige med gubben helt själv....... Wow, handla inte för mycket bara!
  • LuMa
    Vigrid skrev 2007-09-17 23:31:19 följande:
    Åh, trevligt!   En sväng till Sverige med gubben helt själv....... Wow, handla inte för mycket bara!
    Hehehe, jag lovar ingenting.
    Eller, jag har ju "snåljåpen" med mej så risken är inte allt för stor är jag rädd.
  • Änglatuss

får ja va med här
    ska få en kanin av en kompis och letar nu utebur desperat

• Some Say Love
    Familjen Söderström skrev 2007-09-18 11:09:36 följande:
    får ja va med härska få en kanin av en kompis och letar nu utebur desperat
    Klart du får va med!

Här är alla kanintokiga välkomna!
  • Änglatuss

tack!!

Har idag suttit och kollat på blocket efter begagnade kaninburar, har ju valt att vi ska ha kaninen ute på altan... det är en utekanin vi ska få en hona som heter Crux

• Some Say Love

Va skoj! Vilken ras? Hur gammal?

• ebben

Hallå-en fråga-Vad är smartast att hämta kaninen i??
    Alltså vi ska ju hämta på söndag,o går det bra att bara ta en låda/skokartong eller vad ska jag ta hem henne i?
    Har laddat upp med "stampe" pellets-hoppas det är bra.....
    o en hösäck.
    Så vi är redo......

Svar på tråden Kanintråd #3