• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love

Myxomatos behöver inte smitta kanin till kanin.. även myggor och andra smådjur bär det med sej.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Bakom molnen
    Mrs Bean skrev 2007-09-19 19:31:44 följande:
    Myxomatos behöver inte smitta kanin till kanin.. även myggor och andra smådjur bär det med sej.

Usch - ska kolla upp vaccinationer i morgon.

Har haft lille vännen inne i huset idag, har "roat" oss med kloklippning. Inte bara nafsat i toppen utan riktig genomgång med ficklampa för att kolla pulpan. Han är så go' lille Mango och ligger alldeles stilla på rygg i knäet. Annat var det med vår förra kanin, han var en sprattelgubbe som vi aldrig kunde ha ligga i knäet vare sig upprätt eller uppochner. Då var kloklippning ett tvåmannajobb, en som höll och jag som klippte.

Nu ska jag gå över katterna också. Det är inte så illa som det låter - jag lovar! Men mina katter är gamla (16 resp 17 år) och klorna på baktassarna klickar i golvet. Jag brukar klippa dem lite så att det ska bli skönare för katterna att gå. Skulle ALDRIG klippa så att de inte kunde klösa eller klättra.

• yossis

Det brukar vara dyrt att vaccinera en kanin, jag har vaccinerat Kiwi & då gick det på 350 kr om jag inte minns fel. Dom har oftast inte vaccinet hemma utan måste beställa hem, iaf är det så här i stan.

• Some Say Love

Här har dom vaccinet hemma och det går på ca 300 kr /kanin.. det är dyrt. JAG har inte råd att vaccinera alla mina.. absolut inte. Men visst borde man.. Men så är det ju så att det är inte någon garanti bara för att man vaccinerar dem, dom kan få skiten ändå. Det är först när dom haft myxomatos och överlevt det som dom är helt immuna mot det..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-09-20 09:33:02 följande:
    poesi:Vad fina bebbarna har blitt!
    Hihi! Ja, de växer så det knakar.
    Fast de biter på aaaallt! Jag blir tokig..
    Kommer det att gå bort av sig själva tror ni?
    Dom är lösa i rummet här bredvid, å där springer dom runt i tunnlar å sånt,
    men så ibland får de komma hit till det här rummet, där det är heltäckningsmatta..
    Dom biter på den å lixom.. gnager. Ifall det ligger nån kudde, klädesplagg eller nått så småbiter dom på det också.. Har inte ännu hittat något hål på nått, så dom småbiter nog bara lite lixom, men iaf.
    Dom biter ju absolut inte på människor eller då man håller i dem på kläder eller nått, bara om det ligger på golvet..
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • yossis
    poesi skrev 2007-09-20 15:43:00 följande:
    En liten video på skuttarna idag s183.photobucket.com/albums/x168/kyssregn/...
    Mys

Idag har jag varit extremt lat, bara varit ut & tittat till dom. Mår inge vidare, håller nog på att bli förkyld eller nått. Har tröstat mig med min nya Gilmore Girls dvd box & örongodis från kent
Svar på tråden Kanintråd #3