Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Myxomatos behöver inte smitta kanin till kanin.. även myggor och andra smådjur bär det med sej.
Usch - ska kolla upp vaccinationer i morgon.
Har haft lille vännen inne i huset idag, har "roat" oss med kloklippning. Inte bara nafsat i toppen utan riktig genomgång med ficklampa för att kolla pulpan. Han är så go' lille Mango och ligger alldeles stilla på rygg i knäet. Annat var det med vår förra kanin, han var en sprattelgubbe som vi aldrig kunde ha ligga i knäet vare sig upprätt eller uppochner. Då var kloklippning ett tvåmannajobb, en som höll och jag som klippte.
Nu ska jag gå över katterna också. Det är inte så illa som det låter - jag lovar! Men mina katter är gamla (16 resp 17 år) och klorna på baktassarna klickar i golvet. Jag brukar klippa dem lite så att det ska bli skönare för katterna att gå. Skulle ALDRIG klippa så att de inte kunde klösa eller klättra.
Det brukar vara dyrt att vaccinera en kanin, jag har vaccinerat Kiwi & då gick det på 350 kr om jag inte minns fel. Dom har oftast inte vaccinet hemma utan måste beställa hem, iaf är det så här i stan.
Här har dom vaccinet hemma och det går på ca 300 kr /kanin.. det är dyrt. JAG har inte råd att vaccinera alla mina.. absolut inte. Men visst borde man.. Men så är det ju så att det är inte någon garanti bara för att man vaccinerar dem, dom kan få skiten ändå. Det är först när dom haft myxomatos och överlevt det som dom är helt immuna mot det..
En liten video på skuttarna idag
http://s183.photobucket.com/albums/x168/kyssregn/?action=view¤t=PICT2716.flv
poesi
sööööta!!