• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love

Någon av er som kan tyska ganska felfritt? Behöver hjälp med en översättning från min gästbok på hemsidan.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • LuMa

Tack för tipsen ang kompostgallren, måste klura lite på hur jag ska fixa till det märker jag..

• Vigrid
    yossis skrev 2007-09-26 08:01:36 följande:
    Jag & sambon var på date igår kväll, var ut & åt middag ihop bara vi två
    Åh, vad härligt...... Jag och gubben ska date nån kväll när vi flyttat upp!

Det här med kompostgaller....... Jag har mina ståendes på den kortare sidan, då blir det lite mer att hoppa/klättra över känner jag...... Mina frassar skulle jag nog kunna ha ute i komposthagar utan tillsyn, dom är ju inte lika förtjusta i att hoppa som andra kaniner är, t ex Jättarna....... Men pga mina hundar så törs jag inte ha mina kaniner i såna hagar. Jag gräver ner kompostgallret minst 15 cm ner i backen, ovanför har jag vanligt nät som jag fäster på stängselstolp. Blir som en hästhage nästan, ja ok inte alls men nu förstår vad jag menar.......

Apropå hundar....... Våran Agnes fick ju valpar för 3 veckor sen och tydligen är hon extremt hungrig den här gången....... Hon var nämligen in i stallet poch tog en av mina kaninungar igår!  Den skulle ju säljas/skänkas bort, jag hade ju inte tänk att den skulle sluta som hundmat!
    Blää, man som tur var så hade hon gått en bra bit från gårdsplan med sitt "byte", och inget blodspill....... Jag såg att själva gallret på buren inte satt som det brukar och kaninen var borta....... En av mina blandungar, så trevlig liten tjej......
  • Vigrid

Dagny har kompostgaller i sin hage inne i stallet, eller ja hon HADE. Nu törs jag inte längre efter Agnes "mord"........

• Some Say Love

Hihi, måste skryta lite.. min hemsida har letat sej ända till Hamburg/Tyskland. Fick ett gästboksinlägg därifrån idag. Mannen i fråga undrar bl.a om jag vill att han länkar till min hemsida på en av Tysklands kaninsidor.. liknande kaninnet.

JÄTTESKOJ!!

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • anne h
    Mrs Bean skrev 2007-09-26 08:27:00 följande:
    Någon av er som kan tyska ganska felfritt? Behöver hjälp med en översättning från min gästbok på hemsidan.
    säger bara en sak; babelfish. Underbar till översättningar.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-09-26 09:31:53 följande:
    Åh, vad härligt...... Jag och gubben ska date nån kväll när vi flyttat upp! Det här med kompostgaller....... Jag har mina ståendes på den kortare sidan, då blir det lite mer att hoppa/klättra över känner jag...... Mina frassar skulle jag nog kunna ha ute i komposthagar utan tillsyn, dom är ju inte lika förtjusta i att hoppa som andra kaniner är, t ex Jättarna....... Men pga mina hundar så törs jag inte ha mina kaniner i såna hagar. Jag gräver ner kompostgallret minst 15 cm ner i backen, ovanför har jag vanligt nät som jag fäster på stängselstolp. Blir som en hästhage nästan, ja ok inte alls men nu förstår vad jag menar....... Apropå hundar....... Våran Agnes fick ju valpar för 3 veckor sen och tydligen är hon extremt hungrig den här gången....... Hon var nämligen in i stallet poch tog en av mina kaninungar igår!  Den skulle ju säljas/skänkas bort, jag hade ju inte tänk att den skulle sluta som hundmat! Blää, man som tur var så hade hon gått en bra bit från gårdsplan med sitt "byte", och inget blodspill....... Jag såg att själva gallret på buren inte satt som det brukar och kaninen var borta....... En av mina blandungar, så trevlig liten tjej......
    Åh, vad otäckt. Stackars lilla kaninen!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi

Angående kompostgaller så har jag dom ståendes så den högsta sidan är upp lixom, eftersom Alfred gillar att hoppa vill jag inte riskera att han hoppar ut ifall jag har dom liggandes på bredden. Det är lite högre på detta viset iaf, å än har dom inte hoppat ut
    Dock är dom bara i den buren då jag eller någon annan är hemma!

• poesi

Idag är min Alfred 1 år och 8 månader, exakt. Å kaninungarna 5 veckor!

Svar på tråden Kanintråd #3