Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Hittade Kiwi sittandes i fruktskålen
ätandes på ett äpple, den kaninen är inte lite knäpp. Då vi håller på att renovera köket så har vi alla talrikar & sånt i gästrummet, fruktskålen har stått på en stol.
Kan ju inte bli arg på henne där hon sitter heller helt blickstilla för att man inte ska se henne & har en lagomt oskyldig min.
Förstår inte att jag fått universums knäppaste kanin
fast det kanske beror lite på matte med när jag tänker efter *asg*
Nu har jag just kommit in från kaninerna. Dom fick tidig natta-mat idag då jag är ensam hemma med barnen. Vill inte gå ut till stallet sen när dom sover om nån av dom skulle råka vakna....... Dagny har fått springa omkring på golvet inne i stallet idag, i morron är det Sigges tur......
Nu ska jag lägga barn! Vi ses!
Jag fick inte hem min mise idag!! ![]()
Han mår inte bra och dom kan ej hitta felet.. hans lymfkörtlar är svullna och hans blinkhinnor syns, men FELET DÅ!!!! Dom släpper inte honom förrän dom hittar det (det vill vi ju klart inte heller).. Men på fullt allvar så blir detta snordyrt.. Vår älskling är ju klart värd varenda krona, ABSOLUT! Men kaninkontot blir tömt kan jag säga. Usch va trist det är , och va ont i magen jag har när jag inte har honom hemma, o bara veta att min älskade älskade katt sover hos någon annan. Tänk om han saknar oss
Idag har dom gjort kontraströntgen av hans mage, och den ser ut att fungera som den ska, den är lite irriterad och dom vet ej varför. Så det ska dom ta reda på i helgen. Stackars älskade Nisse, vad han får utstå.
Måtte jag få hem honom snart. En sak är säker.. han ska INTE vara utekatt mer. Han stoppar i sej en sån massa fåglar och skit som kan vara smittat av gud vet vad.. Nä han får snällt foga sej.. o stanna inne!
Sorry, var tvungen att skriva av mej innan jag lägger mej..
KRAM
IDAG fick jag hämta honom... Är sååå glad!
MEEEN va dyrt det är, 6500 kr skulle det kostat om han inte vart försäkrad.. nu fick vi betala 2200 kr ca.. känns lite bättre.
MrsBean-vad var det för fel på honom?Jisses va dyrt!?
Vi hämtar vår kanin imorgon em,känns kul!
Dom är inte helt säkra på felet, men någon form av infektion som dom inte kan hitta. Plus en blödning i buken och tarmen, som dom inte heller kan förklara. Han får antibiotika och dom har tagit alla prover som går att ta, och har röntgat honom både vanligt och med kontrast.