Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Mrs Bean:
Skönt att du fått hem lilla kissen. Hoppas han blir bra snart. Katter brukar ju repa sig fort, de har ju nio liv de ska hinna med.
Min Murre (se presbilden) har hämtat sig tre gånger från råtttgiftsförgiftning - sista gången var han väldigt illa däran och vi fick ge K-vitamin i tre månader innan han var sig själv igen. Nu är han en klok gammal man på 16 år och han äter inte förgiftade råttor längre (eller hur han nu hade fått i sig giftet?) Att låta honom stanna inne funkar inte, han skulle bli tokig och/eller deprimerad, så vi tar ändå risken att låta honom springa ute så mycket han vill.
Att se husdjuren lyckliga och spralliga är det underbaraste som finns!
Nu ska Mango få gå ut och spralla. Han gillar höstvädret. Finns massor med goda gula löv på backen att äta. Och så alla ruttna äpplen och päron som är så (urk) goda...
Våra kaniner är borta...
Ligger en massa päls ute bakom garaget..
Ungarna skulle ta in dem i hagen i förrgår men gjorde det inte (jag vill ha dem instängda på natten, på dagen skuttar de fritt på gården) och i går när jag skulle kolla dem så.. var de inte där.. inte på gården.. men en massa päls hittade jag, dock ingen kanin, inget blod.. -som tur var! så var är de? och båda två?
Ungarna är mkt ledsna.. såklart.
Undrar ju om en eller båda ligger och trycker någonstans, skadade eller bara rädda? Eller om de är döda, uppätna? och vad kan ha tagit dem? och när... mest troligt på natten, men eftersom det är bakom garaget så kan det ha skett även på dagen, dit ser man inte från huset utan måste gå runt dit..
Så hemskt!
Man kan ju hålla tummarna för att de har blivit skrämda, åtminstone den ena av dem. Men det är väl inte troligt?
Skickar en liten *tröstekram*
Bilder från dagens frukost, kiwi letar flingrester
www.familjeliv.se/krypin/yossis/gallery/phphyypgw_thumb.jpg
www.familjeliv.se/krypin/yossis/gallery/phpiytkdf_thumb.jpg
www.familjeliv.se/krypin/yossis/gallery/php5p3xau_thumb.jpg