• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Vigrid
    anne h skrev 2007-09-23 10:53:44 följande:
    Våra kaniner är borta... Ligger en massa päls ute bakom garaget.. Ungarna skulle ta in dem i hagen i förrgår men gjorde det inte (jag vill ha dem instängda på natten, på dagen skuttar de fritt på gården) och i går när jag skulle kolla dem så.. var de inte där.. inte på gården.. men en massa päls hittade jag, dock ingen kanin, inget blod.. -som tur var! så var är de? och båda två?Ungarna är mkt ledsna.. såklart.Undrar ju om en eller båda ligger och trycker någonstans, skadade eller bara rädda? Eller om de är döda, uppätna? och vad kan ha tagit dem? och när... mest troligt på natten, men eftersom det är bakom garaget så kan det ha skett även på dagen, dit ser man inte från huset utan måste gå runt dit..
    Usch, jag lider verkligen med dej......... Gråter Men jag tror som Mrs Bean, dom är nog tagna av ett rovdjur......
    Är kaninungarna födda och uppvuxna ute så kan du utan problem köpa dom nu. Glad Jag är ju från Jämtland och jag köpte en kanin för 5 år sen på hösten, då var det 9 veckor, gick alldeles utmärkt, den var ju född ute......... Glad
  • yossis
    Bakom molnen skrev 2007-09-23 16:20:55 följande:
    Hon är ju för go´!Jag hoppas bara att det fanns en liten "kudde" kvar där inne så att hon fick lön för mödan.
    Jodå, det fanns dett par kuddar kvar i kartongen.
  • anne h
    Bakom molnen skrev 2007-09-23 12:32:25 följande:
    Delar med mig av ett par lyckliga bilder från dagens utevistelse        
    Vilken glädje det är i de korten.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Vigrid skrev 2007-09-23 16:16:42 följande:
    Usch, jag lider verkligen med dej.........  Men jag tror som Mrs Bean, dom är nog tagna av ett rovdjur...... Är kaninungarna födda och uppvuxna ute så kan du utan problem köpa dom nu.  Jag är ju från Jämtland och jag köpte en kanin för 5 år sen på hösten, då var det 9 veckor, gick alldeles utmärkt, den var ju född ute.........
    Skönt att höra det finns de som köpt på hösten och som haft dem ute sedan, var lite orolig för just detta med ifall de hinner få tillräckligt hull.. men de växer fort, som tur är.
    Å andra sidan.. kanske bättre att vänta till våren, ska kolla runt vad det finns för små blå hanar, som jag vill ha denna gång.. Finns det inte "rätt" kanin just nu så får det vänta.
    ..o ska jag ha en eller två denna gång? Tycker ju det är trevligt med två.. men då går det inte med hanar.. o inte med hane/hona.. (för fler än 2-3 kaniner vill jag INTE ha just nu!) och minst en hane vill jag ju ha.. *dilemma...*
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • poesi
    anne h skrev 2007-09-23 10:53:44 följande:
    Våra kaniner är borta... Ligger en massa päls ute bakom garaget.. Ungarna skulle ta in dem i hagen i förrgår men gjorde det inte (jag vill ha dem instängda på natten, på dagen skuttar de fritt på gården) och i går när jag skulle kolla dem så.. var de inte där.. inte på gården.. men en massa päls hittade jag, dock ingen kanin, inget blod.. -som tur var! så var är de? och båda två?Ungarna är mkt ledsna.. såklart.Undrar ju om en eller båda ligger och trycker någonstans, skadade eller bara rädda? Eller om de är döda, uppätna? och vad kan ha tagit dem? och när... mest troligt på natten, men eftersom det är bakom garaget så kan det ha skett även på dagen, dit ser man inte från huset utan måste gå runt dit..
    Åh! Vad ledsen jag blir för din & barnens skull :(
    Hoppas ni hittar dem!

En utav mina bästa vänners kaniner har rymt också, som även är mamma till min Alfred..
    Så här letas det också för fullt, utan resultat dock! :/
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • ebben

Vi hämtade vår lilla hermelinlöwentjej igår.....SÅÅ söt.
    Hon heter Silvia.Det var dottern som bestämde det så klart-jag själv hade kerstin som förslag....men det röstades ner.
    Hon äter lite o bajsar en hel del ,så hon mår nog rätt okej efter flytten från sin mor.

• yossis

Borde gå ut & städa åt pälsklinarna men jag kommer aldrig ut...

• Vigrid
    yossis skrev 2007-09-24 15:44:01 följande:
    Borde gå ut & städa åt pälsklinarna men jag kommer aldrig ut...
    Samma här....... Men jag tar nog städningen i morron, då ska nämligen Arvids dagis komma och titta på kaninerna och Arvid får visa vart han bor för sina kompisar!

En liten nyhet är att Lolly tillsammans med Uffe har fått EN unge, natten till söndagen var det. Men varför bara en??? Finns det logisk förklaring, eller kan Uffe bara göra en?? *fniss*
Svar på tråden Kanintråd #3