• Svar på tråden Kanintråd #3
  • anne h
    Bakom molnen skrev 2007-09-26 18:46:21 följande:
    Jag associerade direkt till en sån där som galaxliftaren stoppar i örat. Hur kul den än är så hjälper den nog inte Mrs Bean ? fattade inget en lång stund    Sen kopplade det och jag sökte fram hemsidan...Jättebra tips - hade ingen aning om den innan
    Bakom molnen skrev 2007-09-26 18:56:38 följande:
    Fy, läskig upplevelse att upptäcka att en kanin är borta. Var de andra kaninerna skrämda?Hoppas du inte hade hunnit ge kaninen namn. Där går en gräns för mig, djur med namn ska inte behöva äta upp. (Annars äter jag gärna både grisar och kor och små lammungar om jag ska vara ärlig )
    vi hade en "halv" kalv (delade med bekanta) som hette Isidor.. och som vi käkade upp när han gått en hel sommar och betat i hagen, jättegod var han..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • poesi

Alltså. Ingen utav er som har en jättejättebra förklaring till hur man kan se kaninkönen?
    Nu är ungarna 5 veckor, å jag vet fortfarande inte vad dom har för kön. Jag trooor att en är en kille, å två är tjejer, å två vet jag inte. Men jag är absolut inte 100% säker.
    Det ser ju i princip likadant ut! Haha!

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-09-27 10:05:35 följande:
    Alltså. Ingen utav er som har en jättejättebra förklaring till hur man kan se kaninkönen? Nu är ungarna 5 veckor, å jag vet fortfarande inte vad dom har för kön. Jag trooor att en är en kille, å två är tjejer, å två vet jag inte. Men jag är absolut inte 100% säker.Det ser ju i princip likadant ut! Haha!
    Men om du håller kaninen på rygg och delar på kön och anal (ursäkta).. dom sitter ju lixom ihop.. Könet är det översta närmst huvudet. (men du vet säkert allt detta redan)

När du trycker fram könet så blir hanens som ett rakt rör som petar ut.. medans honans blir mer som en springa..

Det är jättesvårt att se om man inte är van, men du kommer säkert lära dej så småningom.

Eller oxå ta foto och lägg in här så ska jag hjälpa dej.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • anne h
    Alltså. Ingen utav er som har en jättejättebra förklaring till hur man kan se kaninkönen? Nu är ungarna 5 veckor, å jag vet fortfarande inte vad dom har för kön. Jag trooor att en är en kille, å två är tjejer, å två vet jag inte. Men jag är absolut inte 100% säker.Det ser ju i princip likadant ut! Haha!
    Tryck ned försiktigt på var sida om könet, är det som då syns runt=hane, avlångt=hona.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Vigrid
    Jag gör så att jag lägger ungen i famnen/knät och sen tar jag pekfingret och långfingret på vardera sida om "könet". Trycker lite lätt utåt och då kan man se; en skåra eller ett runt litet rör. Ibland ser man inte ett rör utan bara ett runt litet "tjosan".
    Skåra = HONA
    Rör = HANE

Väldigt svårt att förklara men lätt när man lär sej..... Jag tyckte det var jätte svårt i början men nu går det av bara farten.  
    Lycka till!!
  • Some Say Love

Var har Yossis tagit vägen? Har inte sett till henne på flera dagar.. Fundersam

• poesi

Åh! Bra förklaringar, tack!
    Det kommer ju ut nått på båda lixom, Haha! Men rör å skåra var bra förklaringar!
    Imorgon jobbar jag först, å sen ska jag till Umeå å festa å umgås med kompisar å kommer hem på lördagkväll igen. Så på söndag ska vi kolla kööön!

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-09-27 19:18:11 följande:
    Var har Yossis tagit vägen? Har inte sett till henne på flera dagar..
    Jag är inte hemma just nu, återkommer på söndag kväll. Kul att man är saknad =) är bara in en snabbis för att kolla mailen.
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-09-28 17:55:43 följande:
    Jag är inte hemma just nu, återkommer på söndag kväll. Kul att man är saknad =) är bara in en snabbis för att kolla mailen.
    Aha, men då vet vi var du är i alla fall.. tänkte mest så du inte sviker oss!! Flört
  • Bakom molnen
    anne h skrev 2007-09-27 07:43:09 följande:
    vi hade en "halv" kalv (delade med bekanta) som hette Isidor.. och som vi käkade upp när han gått en hel sommar och betat i hagen, jättegod var han..

Du fokuserar mer på att din mat ska ha haft ett bra liv förstår jag. Det beundrar jag!

Kanske hade du ändå tvekat om du hade haft en hel kalv? Inte bara 'Isi' eller 'dor' - för det är ju inga riktiga namn ...

Svar på tråden Kanintråd #3