• Svar på tråden Kanintråd #3
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-09-26 12:02:45 följande:
    Hihi, måste skryta lite.. min hemsida har letat sej ända till Hamburg/Tyskland. Fick ett gästboksinlägg därifrån idag. Mannen i fråga undrar bl.a om jag vill att han länkar till min hemsida på en av Tysklands kaninsidor.. liknande kaninnet.JÄTTESKOJ!!
    Va roligt!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • LuMa
    poesi skrev 2007-09-26 16:56:10 följande:
    Angående kompostgaller så har jag dom ståendes så den högsta sidan är upp lixom, eftersom Alfred gillar att hoppa vill jag inte riskera att han hoppar ut ifall jag har dom liggandes på bredden. Det är lite högre på detta viset iaf, å än har dom inte hoppat ut Dock är dom bara i den buren då jag eller någon annan är hemma!
    Ja, jag tänkte ha det typ medan jag rengör buren eller så så att dom får känna lite gräs under tassarna någon gång mellan varven..
  • poesi
    LuMa skrev 2007-09-26 17:00:43 följande:
    Ja, jag tänkte ha det typ medan jag rengör buren eller så så att dom får känna lite gräs under tassarna någon gång mellan varven..
    Jaa. Mina kaniner är i sin kompostgallerbur flera timmar om dagen, så det går nog bara bra Man får hålla utkik bara =)
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Vigrid
    LuMa skrev 2007-09-26 09:33:24 följande:
    Vigrid:Huga! Dumma vovven.
    Mmmm, men vad hon skämdes...
    Mrs Bean skrev 2007-09-26 12:02:45 följande:
    Hihi, måste skryta lite.. min hemsida har letat sej ända till Hamburg/Tyskland. Fick ett gästboksinlägg därifrån idag. Mannen i fråga undrar bl.a om jag vill att han länkar till min hemsida på en av Tysklands kaninsidor.. liknande kaninnet.JÄTTESKOJ!!
    Oj, vad kul! Grattis, grattis!!
  • LuMa
    Vigrid skrev 2007-09-26 18:15:13 följande:
    Oj, vad kul! Grattis, grattis!!
    Ja, det tror jag det att hon gjorde..
    Eländes elände..
  • Bakom molnen
    anne h skrev 2007-09-26 12:47:10 följande:
    säger bara en sak; babelfish. Underbar till översättningar.

Jag associerade direkt till en sån där som galaxliftaren stoppar i örat. Hur kul den än är så hjälper den nog inte Mrs Bean ? fattade inget en lång stund   

Sen kopplade det och jag sökte fram hemsidan...
    Jättebra tips - hade ingen aning om den innan

• Bakom molnen
    Vigrid skrev 2007-09-26 09:31:53 följande:
    Våran Agnes fick ju valpar för 3 veckor sen och tydligen är hon extremt hungrig den här gången....... Hon var nämligen in i stallet poch tog en av mina kaninungar igår!  Den skulle ju säljas/skänkas bort, jag hade ju inte tänk att den skulle sluta som hundmat! Blää, man som tur var så hade hon gått en bra bit från gårdsplan med sitt "byte", och inget blodspill....... Jag såg att själva gallret på buren inte satt som det brukar och kaninen var borta....... En av mina blandungar, så trevlig liten tjej......
    Fy, läskig upplevelse att upptäcka att en kanin är borta. Var de andra kaninerna skrämda?

Hoppas du inte hade hunnit ge kaninen namn. Där går en gräns för mig, djur med namn ska inte behöva äta upp. (Annars äter jag gärna både grisar och kor och små lammungar om jag ska vara ärlig )
  • Bakom molnen

Jag struntar i gympan i kväll (börjar om tre minuter) ska släppa ut kaninen i regnet i stället. Ingen har hunnit rasta honom idag. Hoppas, hoppas på lite uppehåll en kvart i alla fall.

• Vigrid
    Bakom molnen skrev 2007-09-26 18:56:38 följande:
    Fy, läskig upplevelse att upptäcka att en kanin är borta. Var de andra kaninerna skrämda?Hoppas du inte hade hunnit ge kaninen namn. Där går en gräns för mig, djur med namn ska inte behöva äta upp. (Annars äter jag gärna både grisar och kor och små lammungar om jag ska vara ärlig )
    Jo det var lite otäckt att upptäcka att buren var tom! Nej hon hade inget namn, mer än "den lilla svarta"......  Det var det som var det lustiga i kråksången, dom andra kaninerna visade inga som helst tecken på att var uppskrämde. Dom var inte mer uppskrämda än vanligt sen Harry, vår Jack Russel, vart och sagt "Gomorron" till dom.....

Jag äter också allt, bara som inte haft nanm eller att jag har råkat känt dom..... Skulle aldrig kunna äta en gris/kalv/lamm eller nåt annat djur som vart hemma hos mej och som jag har tagit hand om....... Nej där går min gräns! Jag ÄLSKAR kött och fågel men jag vill inte veta att dom har haft ögon och sånt...... Blir nästan  bara av att tänka tanken......
    Nej, jag håller mej till charken på affärn, där ligger inte nån av mina vänner, hoppas jag!

Ikväll har jag varit på Tupperware-party, jag var duktig handlade ingenting! Min sambo trodde jag skämtade när jag kom hem och sa att jag inte handlat nåt, har liksom aldrig inträffat förr!
    Nu är det natti natti!
  • Some Say Love

Hallo girls...

Har haft en lugn och skön kväll tillsammans med mannen... en stor Coronetto choklad och en energidryck! KAN DET BLI BÄTTRE???

Nu ska jag nana... imorgon ska jag lämna bort lite ninisar!

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
Svar på tråden Kanintråd #3