Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Igår skrämde en skata min lille pusseskrutt så att han inte vågade springa hem till sitt hus.
Dumma skräniga fågel! Han blev dock inte så rädd att han inte vågade vara ute. Vi snokade lite runt bilarna och gallrade morötter så länge. Sen joggade vi ner mot hans hus, men han vågade inte följa hela vägen hem så det fick bli famnen in till slut.
Idag har vi inte varit ute än, men det kommer.
Här var det längesedan man tittade in. Jag är helt övertygad om att min Rocky var en hund i sitt förra liv. Maken till tiggeri vid bordet har jag aldrig varit med om. Så fort man äter något så kommer han skuttande och lägger huvudet på sned och tittar bedjande på en, och när han inte får smaka så börjar han smöra som sjutton, han slickar och pussas hur mycket som helst, och om han ändå inte får något då försöker han ta det ändå, häromkvällen så satt jag i soffan och skulle öppna en glasstrut, innan hade han försökt tigga glass av min man men det funkade inte så bra, så han nappade tag i botten på glasstruten och drog iväg som en avlöning med glassen i mun. Det är svårt att få tag på en kanin när man ligger dubbelvikt av skratt kan jag ju säga.
Idag har mina skuttisar fått storstädat... SÅÅ HÄRLIGT! Gud va de njuter av det nya spånet..! ![]()
I kväll skulle jag gå ut o kika till dem o stänga o låsa om dem, då är min hane Orion UTANFÖR ytterdörren.... nosar och sniffar friskt efter alla dofter. Men hur i hela världen hade han kommit ut?? Frågade ungarna om de varit där ute och då kom det fram att grabben varit där o gosat och glömt stänga.. Så imorgon bär det av till lanthandeln för inköp av hänglås till de nedersta burarna.. det funkar inte att ungarna springer och öppnar till dem hela tiden.. tänk om jag inte kommit ut o hittat honom. Då kunde han varit borta för all framtid stackarn. Har så mycket räv här oxå som säkert ätit upp honom.. USCH!!
Nu är jag hemma från Umeå å sådär, å igår kollade jag & en vän könen på ungarna. Vi är inte helt 100% säkra, men kanske 90%. Så säkra vi kan vara när dom är såhär små. Haha.
Iaf kom vi fram till att det är 3 hanar, och 2 honor.
Vi var förut helt säkra på att en kanin var en hona, å en en hane å det visade sig vara precis tvärtom. Svårt att börja säga "han" och "hon" till dom nu
Har även fått en fin utebur utav mina föräldrar till Alfred & Saga, med måtten 110 cm lång, 65 bred å 50 hög iaf! ^^ Tror jag! Jag kan ha mätt liiite fel för att det regnade ute så jag skyndade mig, men typ ^^
Den känns å ser mkt större ut, än vad måtten säger. Haha. Men det kanske var för att den förra var ännu mindre bara.
Saga å Alfred älskar den iaf. Affe ville inte ens komma ut igår i rasthagen, utan låg i sin bur å sov istället.
Hur mycket kissar en kanin egentligen?
Vår lilla tjeja kissar rätt mycket,men i kisslådan oftast!
Hon är ju bara bebis! Hon är väl bara inte sjuk som kissar så mycket?