• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Bakom molnen
    ebben skrev 2007-10-01 12:31:29 följande:
    Hur mycket kissar en kanin egentligen?Vår lilla tjeja kissar rätt mycket,men i kisslådan oftast!Hon är ju bara bebis! Hon är väl bara inte sjuk som kissar så mycket?

Min kanin kissar MASSOR. Trots att han nästan inte dricker något ur sin vattenflaska, men han får mycket färskt gräs och blad.

Tror inte du behöver vara orolig för att hon kissar för mycket.

• Some Say Love

Hej hej...

Nu har jag varit o köpt hö till mina ninisar.. 5 stora säckar blev det. Skönt att ha det hemma.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-10-01 20:30:33 följande:
    Hej hej...Nu har jag varit o köpt hö till mina ninisar.. 5 stora säckar blev det. Skönt att ha det hemma.
    Vart köper du hö? Å ni andra?
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • yossis
    poesi skrev 2007-10-01 21:58:49 följande:
    Jag & svärmor köper ihop av en kompis pappa som bor i grannbyn
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-10-01 21:58:49 följande:
    Jag köper av bönder i närheten...
  • Emmsan

hej på er behöver lite råd.. vi har en dvärglöwen som ska vara ute hela vintern just nu bor han i en o isolerad bur men dock har han bara lien lucka så det kan knappt blåsa in.. vår tanke nu är att flytta in buren under altanen ( den är inte inglasad) men där är ju tak.. så min fråga är nu när dte börjar bli kallt ska jag bygga nåt extra bo att sätta in i buren eller hur ska vi göra?

• Some Say Love
    Emmsan skrev 2007-10-02 09:02:06 följande:
    hej på er behöver lite råd.. vi har en dvärglöwen som ska vara ute hela vintern just nu bor han i en o isolerad bur men dock har han bara lien lucka så det kan knappt blåsa in.. vår tanke nu är att flytta in buren under altanen ( den är inte inglasad) men där är ju tak.. så min fråga är nu när dte börjar bli kallt ska jag bygga nåt extra bo att sätta in i buren eller hur ska vi göra?
    Det är svårt att förstå hur buren ser ut. Men en kanin ska alltid ha ett bo att krypa in i. Så det är ju en bra idé att göra det.. sen ska det boet vara fyllt med halm eller hö så han får det riktigt varmt.. Ställer du buren under taket på altanen så blir det jättebra, då skyddas han ju från hårda vindar och ösregn.

Kika in på jordbruksverket så ser du alla bestämmelser där för hur stort bur och bo ska vara..
  • yossis

Sitter & planerar höstens utställningar, vill åka på så många men ekonomin tillåter det tyvärr inte Ledsen måste verkligen prioritera vilka jag ska åka på.

• Some Say Love

Ikväll har jag tingat min efterlängtade lejonkaninkille.. Lyktan´s Balder!

Kika in på Lyktan´s kaninuppfödning så ser ni honom under Tillsalu...

En såå underbar liten kille..

Svar på tråden Kanintråd #3