• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis

Så nu har alla kaninerna fått det rent & fint i sina fack, så fick dom var sin äppelbit Skrattande

• Some Say Love

Godmorgon flickor..

Igår sålde jag min Wilma tillsammans med en av hennes ungar. Skoj att de hamnade på samma ställe.. Men det känns lite tomt efter dem. Gråter

I alla fall så ska jag leta vidare efter min lejonhona idag.. hon MÅSTE ju finnas NÅGONSTANS!!??

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Vigrid
    God morgon på er tjejer!

Jag har nu börjat mitt nya liv, ska gå en rask promenad, ca 30-45 min, nu varje dag fram till det att vi flyttar. Jag har inte motionerat riktigt på flera år, visst är man ute coh går med barnen men nu är det jävlar anamma dags att bli fri "gravidmagen"...... Jag går väldigt raskt och så joggar jag 150m åt gången, vill inte ta ut mej fullständigt då kommer jag ju inte att göra om det menar jag....... *hihi*

Nu ska jag duscha, sen ska ninerna få rent och fint i sina burar och boxar.
    Jag var och hämtade Loke och Minerva i tisdags, 2 jätte fina blå frassar på 1½ år. Dom har haft en kull och Minerva var en jätte bra mamma så det ska bli spännande. Jag kommer bara att ta med mej mina frassar upp, känner att jag vill satsa mer på bara dom.
    Vera ska få flytta till en bekant här nere som har en box tom i stallet, Lolly och Uffe ska få flytta till en uppfödare som varit på mej förut om att få köpa dom, men jag har hela tiden sgt nej.... Men nu ska dom få köpa dom, blir bättre för dom.......
    Sen har jag bara mina 4 "nya" frassar kvar, har ju lyckats hitta nya hem till ALLA!!!!! Härligt härligt!
    Jag ska se om jag kan få nåra bilder på mina niner så ni får se dom.......

Ha det bra!!!
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-10-03 11:10:29 följande:
    Har du inte nån bonde i närhet som du kan köpa halm av? JAg köper bara av bönder, så dyrt på granngården......
    Nää, jag vet tyvärr ingen Dock så finns det några bönder i grannbyn, men det känns så dumt att bara fråga där..
    Iofs! Ett par som ska köpa Fläskis (dock lär han ju få annat namn där ) utav mig, dom har bondgård.. jag skulle ju kunna fråga dom ifall jag träffar dom innan dom kommer å hämtar honom. Haha.
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-10-04 10:07:07 följande:
    God morgon på er tjejer! Jag har nu börjat mitt nya liv, ska gå en rask promenad, ca 30-45 min, nu varje dag fram till det att vi flyttar. Jag har inte motionerat riktigt på flera år, visst är man ute coh går med barnen men nu är det jävlar anamma dags att bli fri "gravidmagen"...... Jag går väldigt raskt och så joggar jag 150m åt gången, vill inte ta ut mej fullständigt då kommer jag ju inte att göra om det menar jag....... *hihi* Nu ska jag duscha, sen ska ninerna få rent och fint i sina burar och boxar. Jag var och hämtade Loke och Minerva i tisdags, 2 jätte fina blå frassar på 1½ år. Dom har haft en kull och Minerva var en jätte bra mamma så det ska bli spännande. Jag kommer bara att ta med mej mina frassar upp, känner att jag vill satsa mer på bara dom. Vera ska få flytta till en bekant här nere som har en box tom i stallet, Lolly och Uffe ska få flytta till en uppfödare som varit på mej förut om att få köpa dom, men jag har hela tiden sgt nej.... Men nu ska dom få köpa dom, blir bättre för dom....... Sen har jag bara mina 4 "nya" frassar kvar, har ju lyckats hitta nya hem till ALLA!!!!! Härligt härligt!Jag ska se om jag kan få nåra bilder på mina niner så ni får se dom....... Ha det bra!!!
    Åh! Va duktig du är!
    Jag har länge tänkt börja med att gå på morgonpromenader också, för att bli av med nått kilo (trots att jag inte har någon gravidmage ) men jag orkaaar aldrig.. Haha.
    Så keep up the good work!

Åh, ja! Visa gärna bilder! =)
  • lilljarven
    poesi skrev 2007-10-02 23:18:27 följande:
    Åh! Dom säljer inte halm på granngården Nu kommer jag inte få tag i det till vintern ju! :( Har aldrig förrr haft kaniner som är ute på vintern, men tänker ju ha Saga å Alfred ute i år.. Räcker det med en massa hö då i bodelen tror ni?
    Är du nöjd nu? ;)
    Finns halm på våran granngården.. iofs i ganska små förpackningar men ändå. Om du vill kan vi ju dra med oss en drös när vi hämtar Stitch..?
  • poesi
    lilljarven skrev 2007-10-04 10:43:51 följande:
    Är du nöjd nu? ;)Finns halm på våran granngården.. iofs i ganska små förpackningar men ändå. Om du vill kan vi ju dra med oss en drös när vi hämtar Stitch..?
    gör det?
    ååh! men.. ja, det skulle vara jättejättesnällt juuuu!
    taaack brallan! <3
  • poesi

Okej! Jag har ju 5 kaninungar, å 4 utav dem flyttar om två veckor och en stannar.
    Jag har namn på alla ungar i kullen, förutom min lilla skit. Haha.
    Döpte honom till Algot, men det känns inte rätt helt enkelt.
    Någon som kan ge mig lite namnförslag, igen!?
    Något som passar ihop med Saga å Alfred (som mina andra kaniner heter)

plutt.jpg

• lilljarven
    poesi skrev 2007-10-04 10:45:11 följande:
    gör det? ååh! men.. ja, det skulle vara jättejättesnällt juuuu! taaack brallan! <3
    Haha jäpp, fanns iaf sist jag var dit :)
    Anything for you
  • poesi
    lilljarven skrev 2007-10-04 10:48:26 följande:
    Haha jäpp, fanns iaf sist jag var dit :) Anything for you
    <3
Svar på tråden Kanintråd #3