• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa

Lycka:
    Jag har våra kaniner utomhus året runt, bäddar med extra halm i sovburen när det är som kallast.

• poesi
    Lycka2007 skrev 2007-10-06 17:49:39 följande:
    Nähää, ingen med rexar, vart ju synd.. Lite nyfiken, hur håller ni era kaniner? Alltså inomhus eller utomhus eller kombinerat? Och just nu under vintern, hur har ni det då?
    jag har några inne, å två st ute
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Vigrid
    Nähää, ingen med rexar, vart ju synd.. Lite nyfiken, hur håller ni era kaniner? Alltså inomhus eller utomhus eller kombinerat? Och just nu under vintern, hur har ni det då?
    Alla mina kaniner bor "ute" i kaninstallet........
  • anne h
    Mina har alltid varit ute, de gräver egna hålor så mina fina burar är inget för dem
    De gillar mest att bo nere i hålorna på vintern. Kommer upp i buren för att äta, det är allt, annars är de aldrig i den...
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • yossis
    Jag har mina ute under tak, helt perfekt tycker jag. Ger extra halm i bolådorna under vintern så dom kan krypa in & mysa i.
  • Lycka2007

Ni som har kaninerna inne, är de rumsrena eller de sitter i bur?

Och ni som har era i stall eller liknande, har ni inhägnader där ni släpper ut kaninerna eller hur gör ni?

• Lycka2007
    yossis skrev 2007-10-06 20:56:52 följande:
    Jag har mina ute under tak, helt perfekt tycker jag. Ger extra halm i bolådorna under vintern så dom kan krypa in & mysa i.
    Hur menar du då, ute under tak?
  • yossis
    Lycka2007 skrev 2007-10-07 13:41:59 följande:
    Ni som har kaninerna inne, är de rumsrena eller de sitter i bur?Och ni som har era i stall eller liknande, har ni inhägnader där ni släpper ut kaninerna eller hur gör ni?
    Jag har en kelis som bor inne, hon går på låda utan problem så hon får vara lös i hela huset & hoppa runt.
    Lycka2007 skrev 2007-10-07 13:42:30 följande:
    Hur menar du då, ute under tak?
    Att burarna står ute under tak, inga väggar
  • Bakom molnen

Idag har det varit perfekt arbetsväder. Jag och min man och huskaninen har grävt om komposten. Kaninens insats var att gömma sig med jämna mellanrum så att vi fick ställa ifrån oss greparna och gå och leta efter honom. Skrattande 

Nu är det dags att gå ut och leta efter grönfoder. Tror det blir klöverblad till kvällsmat idag. Och några stora maskrosblad om jag hittar.  

• Some Say Love

Här var det tomt...

Igår tingade jag min lilla efterlängtade lejonhona.. från regnbågens kaninuppfödning. Regnbågen´s Adrielle.. SÅÅÅ FIN! Kommer passa jättebra ihop med min Lyktan´s Balder.

Längtar efter att få hämta hem de båda trollen.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
Svar på tråden Kanintråd #3