• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis

Just nu sitter alla pojkarna ute i varsin betesbur & njuter av solen Cool matte pysslar i trädgården & ska försöka ta lite kort på hela kaningården idag.
    Länge sen jag tog kort på mina pälsklingar nu, så det är lika bra att passa på när det är fint väder.

• poesi

Så mysigt ni alla verkar ha det
    Jag ska snart släppa ut Alfred & Saga i kompostgallerburen också, så dom får springa utav sig lite =)
    Om en vecka flyttar bebisarna också :( SÅÅ tråkigt det kommer bli, fast ändå lite skönt om jag ska vara ärlig. Dom tar så mkt tid å sådär ju

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • yossis

Kanin ungar tar en del tid, jag har tagit 2 kullar i år & det har räkt fr min del. Men nästa år blir det några fler, ska ta första kullen i mars nångångGlad har jag planerat.

• Some Say Love

Jag ska para första omgången i början på mars sen får vi se om det blir 2 eller 3 kullar.. tippar på 2 för som ni säger så krävs det en del tid..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • LuMa

Iiii, hjälp!
    Var ute och städade åt kaninerna idag och när jag skulle in i ladugården och hämta ny halm (har den lös i en box) så prasslade det i halmen. Jag stampade i golvet och ut kom det en stor och fet råtta, den var säkert 15-20 cm lång utan svans! Den såg helt yrvaken ut och tassade ut genom ett hål i väggen. *gråter lite*
    Måste höra med svärfar om han har nån större fälla att ta den i, typ mårdhundsfälla . Gissar att den är för stor för att katterna ska ta den och gift vill jag inte lägga ut heller.
    *ryser*

• Vigrid
    LuMa skrev 2007-10-08 13:29:41 följande:
    Iiii, hjälp!Var ute och städade åt kaninerna idag och när jag skulle in i ladugården och hämta ny halm (har den lös i en box) så prasslade det i halmen. Jag stampade i golvet och ut kom det en stor och fet råtta, den var säkert 15-20 cm lång utan svans! Den såg helt yrvaken ut och tassade ut genom ett hål i väggen. *gråter lite*Måste höra med svärfar om han har nån större fälla att ta den i, typ mårdhundsfälla . Gissar att den är för stor för att katterna ska ta den och gift vill jag inte lägga ut heller.*ryser*
    HJÄLP!!!!!!!! JAg hade blitt jätte rädd....... Gillar INTE råttor, med eller utan svans....
  • Some Say Love

Sätt ut fällor så kommer ni få tag på skiten.. USCH!!!.. Och för vad ni än gör så mata inte katterna ute. Det drar till sej råttor.

Hoppas ni lyckas..

• LuMa

Mrs Bean skrev 2007-10-08 17:50:37 följande:

Sätt ut fällor så kommer ni få tag på skiten.. USCH!!!.. Och för vad ni än gör så mata inte katterna ute. Det drar till sej råttor.Hoppas ni lyckas..
    Ja, jag måste få tag på några stora fällor.
    Nej, katterna äter inte utomhus som tur är.
  • Some Say Love

LuMa----> Hur går det? Har ni fångat rackaren?

• Momsie

Hej allihop, long time ni see!! : )
    En snabbisfråga; om man har en innekanin, kan det någonsin bli en utekanin då?

Svar på tråden Kanintråd #3