• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Vigrid

*skriker och gastar lungorna tomma*

FAN vad arg jag blir!!!! Att det finns såna människor som tror att dom äger tamejfan allt här på Fl...... Har varit inne på en annan tråd, förlåtFlört, och surrat lite. En av dom där har helt och hållet bara låtsat om att jag inte finns...... Hon svarar inte när jag skriver direkt till henne, bara totalt ignorerar mej..... jag bryr mej inte om det, hon får göra som hon vill, men......  Hon har varit inne på min sida lite väl ofta ett tag och då började jag skriva i hennes gästbok, "Tittar tillbaka"...... Och nu har den här människan fortsatt att kika in på min sida och snokat men har SPÄRRAT mej från sin!!! Och då är vi med i samma tråd!!! FAAAAAAAN, vad arg jag är!!!!! Vad har hon att göra på min sida när hon inte vill ha med mej att göra??? Jaja, jag skrev i den här andra tråden "att pga av ...... så vill jag inte längre vara med i tråden längre. Jag tycker att ALLA ska få tycka, tänka coh skriva vad dom vill utan att be ..... om lov först!!"

Förlåt...... Men jag var bara tvungen att skriva av mej!

Arg som ett bi!!!!!
  • yossis

Ibland blir man bara så irriterad på folk som håller på så, förstår dig.

• Momsie

Vill bara säga att jag var med om att ngn sökte på mitt nick och hängde ut mig för att jag skrev i denna tråd, alltså för att jag har kanin och därför är NÖRDIG.

Det finns folk till allt, hoppas du inser att du inte behöver ta åt dig, vi finns ju här och är sååå trevliga ; )

Vigrid skrev 2007-10-11 16:53:07 följande:
    *skriker och gastar lungorna tomma*FAN vad arg jag blir!!!! Att det finns såna människor som tror att dom äger tamejfan allt här på Fl...... Har varit inne på en annan tråd, förlåt, och surrat lite. En av dom där har helt och hållet bara låtsat om att jag inte finns...... Hon svarar inte när jag skriver direkt till henne, bara totalt ignorerar mej..... jag bryr mej inte om det, hon får göra som hon vill, men......  Hon har varit inne på min sida lite väl ofta ett tag och då började jag skriva i hennes gästbok, "Tittar tillbaka"...... Och nu har den här människan fortsatt att kika in på min sida och snokat men har SPÄRRAT mej från sin!!! Och då är vi med i samma tråd!!! FAAAAAAAN, vad arg jag är!!!!! Vad har hon att göra på min sida när hon inte vill ha med mej att göra??? Jaja, jag skrev i den här andra tråden "att pga av ...... så vill jag inte längre vara med i tråden längre. Jag tycker att ALLA ska få tycka, tänka coh skriva vad dom vill utan att be ..... om lov först!!"Förlåt...... Men jag var bara tvungen att skriva av mej!
  • Bakom molnen

Fy vad trist. Virgid och Momsie, ni har verkligen tråkiga erfarenheter.

Själv är jag nästan bara i denna tråd, så om någon skulle göra sig löjlig över mitt kaninintresse så skulle jag inte märka det.

Jag gillar er tjejer! Alla i tråden. Ni lyser upp min dag när jag får ta del av era upplevelser med kaninerna. Det spelar ingen roll om det bara är enkla, vardagliga sysslor eller intressanta utställningar eller t.o.m. råttfångarjakt - det är jättehärligt att veta att andra också BRYR SIG OM SINA HUSDJUR och att få dela med sig av sitt intresse.

• Lycka2007

Hejhej här kommer nyfikna jag igen med mina frågor..

Ni som föder upp kaniner här, är ni medlemmar i KAF (Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund)?

Får hem första rexen nästa månad! Skrattande

• yossis
    Lycka2007 skrev 2007-10-11 20:41:22 följande:
    Hejhej här kommer nyfikna jag igen med mina frågor.. Ni som föder upp kaniner här, är ni medlemmar i KAF (Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund)?Får hem första rexen nästa månad!
    Ja det är jag, man måste vara medlem för att få ställa ut, registrera kaniner, märka ungar & skriva stamtavlor.
  • Lycka2007
    yossis skrev 2007-10-11 21:03:58 följande:
    Ja det är jag, man måste vara medlem för att få ställa ut, registrera kaniner, märka ungar & skriva stamtavlor.
    Ja jag har varit inne på deras sida och försökt förstå mig på allt de där.. Men hur funkar det eg? Man måste först ansöka om medlemsskap, sen betala medlemsavgift? Sen ska man betala en avgift för att få uppfödarnr och ännu en avgift för att få ett eget gårdsnamn? Och på varje punkt är dt olika personer man ska kontakta?

Verkar himla krångligt..
  • yossis
    Lycka2007 skrev 2007-10-11 21:06:51 följande:
    Ja jag har varit inne på deras sida och försökt förstå mig på allt de där.. Men hur funkar det eg? Man måste först ansöka om medlemsskap, sen betala medlemsavgift? Sen ska man betala en avgift för att få uppfödarnr och ännu en avgift för att få ett eget gårdsnamn? Och på varje punkt är dt olika personer man ska kontakta?Verkar himla krångligt..
    Man betalar in medlemsavgiften, man behöver inte ansöka om att bli medlem.
    För att få ett uppfödar nr så kontaktar du Lars-Åke Asp, Lidköping, har för mig att det kostar 100 :- att beställa ett uppfödar nr.
    För att få registrera din kaningård måste du ha genomgått Jordbruksverkets kurs för avel & handel med kaniner & hållt på med avel & utställning i minst 3 år, få rekomendationer av någon i din klubb. Kommer inte ihåg vad det kostar att registrera sin kaningård, men det är ett par hundra kr.
  • Lycka2007
    yossis skrev 2007-10-11 21:27:50 följande:
    Man betalar in medlemsavgiften, man behöver inte ansöka om att bli medlem. För att få ett uppfödar nr så kontaktar du Lars-Åke Asp, Lidköping, har för mig att det kostar 100 :- att beställa ett uppfödar nr. För att få registrera din kaningård måste du ha genomgått Jordbruksverkets kurs för avel & handel med kaniner & hållt på med avel & utställning i minst 3 år, få rekomendationer av någon i din klubb. Kommer inte ihåg vad det kostar att registrera sin kaningård, men det är ett par hundra kr.
    Aha ok! Tack för infon! Tycker deras sida är lite rörig, nu förstår jag lite bättre..

Så alltså om man inte uppfyllt de klraven de har för att få regga sin kaningård, så har man bara ett uppfödarNUMMER, inget uppfödarnamn då?
Svar på tråden Kanintråd #3