• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis
    poesi skrev 2007-10-15 21:39:01 följande:
    Åh. Igår flyttade Lilja & Leo och idag flyttade Fläskis Det känns så knas att gå in i kaninrummet nu utan dom små liven.Bara Theo och Stitch kvar nu ju! Förutom Saga och Alfred som är ute <3
    Det blir alltid tomt i kaningården när ungarna flyttat till nya hem, tycker det är tomt efter Baloo som flyttade till ny familj i lördags efter utställningen. Blir fortfarande förvånad över att jag har ett tomt fack där ute.
    Men han kommer få det så bra & bli avels hane & grunden för deras nya uppfödning.
  • Vigrid
    Hejsan Bruders!

Vill bara tala om att i morron, onsdag, så går vårat flyttlass upp till underbara Jämtland! Jag kommer inte att ha min dator förrän nån gång under helgen....... Vet inte hur det ska gå men min gubbe har lovat att ta hand om mej om av-vänjningen blir för svår! *hihi*

Men jag kommer kanske att kika in nåt under fredagen när jag är hos mamma.....

Kram på er! Vi hörs snart igen!
  • yossis
    Vigrid skrev 2007-10-16 12:38:28 följande:
    Hejsan Bruders! Vill bara tala om att i morron, onsdag, så går vårat flyttlass upp till underbara Jämtland! Jag kommer inte att ha min dator förrän nån gång under helgen....... Vet inte hur det ska gå men min gubbe har lovat att ta hand om mej om av-vänjningen blir för svår! *hihi* Men jag kommer kanske att kika in nåt under fredagen när jag är hos mamma..... Kram på er! Vi hörs snart igen!
    Kör försiktigt upp till Jämtland, spännande att ni äntligen är på väg norr över.
  • Some Say Love
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love

Lycka till med flytten Vigrid!!

Skynda dej tillbax hit..

• poesi
    Vigrid skrev 2007-10-15 21:46:51 följande:
    Åh, vad trist..... Men det måste ju vara skönt att kunna lägga ner mer tid coh energi på dom du nu har kvar? Hos mej har det blitt tomt nu..... Har bara 6 kaniner kvar och en av dom åker i morron......  Jag kommer ju att ha mina 4 frassar och ev 2 dvärg vädurar kvar, men dom andra är inte kvar längre...... 2 av dom avlivade vi,, men dom andra har fått nya fina och underbart bra hem!
    yossis skrev 2007-10-16 08:16:46 följande:
    Det blir alltid tomt i kaningården när ungarna flyttat till nya hem, tycker det är tomt efter Baloo som flyttade till ny familj i lördags efter utställningen. Blir fortfarande förvånad över att jag har ett tomt fack där ute. Men han kommer få det så bra & bli avels hane & grunden för deras nya uppfödning.
    Jaa.. precis. Jag var rätt ledsen då jag insåg att dom verkligen har flyttat å sådär, men nu känns det bätte. Mycket mer tid och uppmärksamhet till dom jag har kvar å sådär, så det är rätt skönt egentligen =) Även om jag saknar busbollarna mina!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-10-16 12:38:28 följande:
    Hejsan Bruders! Vill bara tala om att i morron, onsdag, så går vårat flyttlass upp till underbara Jämtland! Jag kommer inte att ha min dator förrän nån gång under helgen....... Vet inte hur det ska gå men min gubbe har lovat att ta hand om mej om av-vänjningen blir för svår! *hihi* Men jag kommer kanske att kika in nåt under fredagen när jag är hos mamma..... Kram på er! Vi hörs snart igen!
    Åh. Lycka till med allt! :)
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Vigrid

Tack för alla "Lycka till".......

Flyttbilen lämnade just vår gård med alla, nästan, våra grejer! men vad skönt det ska bli att få komma iväg nu!!!!! SOm tur var så lämnades datorn kvar, den ska vi ta själva!

Kram på er! Vi ses snart!

• Some Say Love

Hej alla!

Idag kommer min FRASSE hit.. ska bli hmmm... skoj! Är nästan rädd för vad jag gett mej in i.. dom är ju sååå stora! Jag har aldrig haft större kanin än lejonkanin. Men han ska i alla fall vara supertrevlig och snäll!

Vi får se.. uppdaterar ikväll antagligen.

Imorgon ska jag hämta hem 2 av mina 3 nyinköpta Lejonkaniner (vanliga, inte vädur) Ska bli jätteskoj, det är ju bara bebisar..8 veckor knappt.

Foto kommer..

• yossis

Idag har vi jätte fint väder här i Hedemora, har nyss varit ute & städat åt alla pälsklingarna.
    Dock var ingen av dom speciellt sugna på att komma ut & skutta i betesburarna, kan förstå dom, mysigare att ligga inne & sova i sin halm hög Räcka ut tungan

Svar på tråden Kanintråd #3