Måste man köpa dyra märkesvinterkläder till 1-åring??
Jag är en mamma som inte har så god ekonomi. Blir lite paff över hur mina kompisar har råd att köpa reimaoveraller och kavatvinterskor till sina 1-åringar. Sen klagar de över att de har så dåligt med pengar till mat och blöjor.
Själv har jag köpt ett par vinterskor för 99 kr på Ica-maxi och tänkte köpa overallen för 199kr men den såg så stor ut.
När mina kompisar hörde detta så tittade de väldigt snett på mej..
Hallå.. vi bor i Sverige.. Vill du att ditt barn ska frysa ihjäl skämtade dom..
Men hur länge orkar en 1-åring vara ute och leka i snön igenligen..?? Inte vill amn väl gå ut i värsta snöstormen heller..?
Om barnet går på dagis kanske jag kan förstå att man kostar på barnet kläder men annars??
Men jag tror inte föräldrarna tänker så mycket på om barnet kommer frysa eller inte utan det är nog mest en statusgrej..
VAD SKA ANDRA TYCKA OM MEJ NÄR MITT BARN HAR SÅ BILLIGA KLÄDER?
ÄR JAG EN NÖRD??
Kanske är jag svartsjuk för jag inte har råd, vet inte.. men jag tänkte då vänta några år tills barnen har mer behov av kläderna.
För det andra förstår jag inte varför det är såm hysteri att man måste höpa vinteroverall i början på september redan.
Jag väntar nog tills det blir lite rea. min dotter klarar sej nog på sin jacka och täckbyxor till december iallafall.