• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

Vivs!

Synd att du inte följer m

Jobbigt m Jennifer! Är det ngn utvecklingsfas? Har tyvärr inga bra tips. A somnar som J gjorde innan. KRAM

• Pippil8

Emma - ja, det hade jag oxå velat - att mina föräldrar var hemma hos oss medan vi var på bröllop. Det verkar liksom smidigt. Men på nyårsafton... Svårt att begära det då. Plus att min pappa är kattallergiker och vi har katt så det känns extra elakt.

Lillen - oj... vad svårt... Eftersom hon inte direkt snokade så är det i alla fall läge att fråga. Och numret fanns inte i telefonen, det låter ju som att hon har skickat fel. Själv hade jag inte varit så lugn som Björklöv utan darrat som ett asplöv (hahahaaaa vad tråkigt)

Vivs - det låter vedervärdigt jobbigt med Js sömn! Jag har tyvärr inga som helst tips på vad du ska göra, speciellt inte när hon ställer sig upp.

• bianca2

Pippil8!
    Det var ju faktiskt riktigt fyndigt

• Pippil8

GRATTIS Pluttmor och Swe till nya nätter!! Hoppas det håller i sig!

Och Pluttmor, vad stor A är! Alla säger att E är så stor men han är "bara" 10,2 kg och 73 cm (vid 6 mån 12 dgr). Och ändå tycker jag knappt han äter något längre?!

• Lillenlillen

Mmm ja, tjejer jag tror nästan jag måste be henne agera som hon själv känner att hon kan stå för i efterhand, vare sig det är något hon "kommit på" eller inte... Jobbigt om jag säger vad hon ska göra och så skiter sig allt :-S

Idag har jag och Sofffy först fikat hos henne, sen varit på låååångpromenad och druckit stora latte och ätit kanelbullar på kondis. Grymt förutom att Ebba blev lite panikhungrig ett tag och sen Inez ett tag lite senare. Men grym dag iaf!

Angående vikt så verkar killarna ha gasat om min lilla fiskorv nu, hon är nu på 70 cm och 9400 g. Inte störst längre vad det verkar! Men tjejerna är väl fortfarande mindre?

• Lillenlillen

Vivs: Inez har ju inte sovit ordentligt sen i juni (typ). Varit vidrig i omgångar och halvokej annars.. Vi fick tipset mer mat = mer trött. Men jag vet ju inte hur mycket du ger henne nu.

Lycka till!

• bianca2

Lillen: vet inte om man kan kalla Inez för liten fiskorv direkt

• Lillenlillen

Haha, jodå. allt går bara man vill!

• bianca2

KOLLA så att det stämmer!!!!!

Pluttmor:
    Varmrätt:Gratinerad ört-och parmesanpolenta. Serveras med ljummen paprikasalsa och citronrostade rotfrukter,
    Efterrätt: mintchokladbrule

Frill:
    Förrätt: kantarellsoppa
    Varmrätt: strömming med potatispuré

lillie74
    Förrätt: löjrom med rödlök, gräslök och creme fraiche
    Varmrätt: fläskfilé osso bucco

Sofffy
    Varmrätt: grillad Oxfilé
    Efterrätt: t Vit chokladcheescake

Hellur:
    Förrätt: Löjrom med rödlök, gräslök, creme fraiche. serveras med en nystekt råraka
    Varmrätt: Rimmad lax med dillstuvad potatis
    Efterrätt: Vitchoklad cheesecake

Sole:
    Förrätt: Löjrom med rödlök, gräslök, creme fraiche. serveras med en nystekt råraka
    Varmrätt: Rimmad lax med dillstuvad potatis
    Efterrätt: Vitchoklad cheesecake

Pippl8
    Förrätt: Löjrom
    Varmrätt: Älgfärsbiffar
    Efterrätt:Mintchokladbrulé

Björklöv:
    Varmrätt: Renskavspannan

Abc08:
    Varmrätt: Renskavspannan
    :
    Swe
    förrätt: kantarellsoppa
    varmrätt: fläskfile osso bucco
    efterrätt: mintchokladbrulee

murgrönan
    Förrätt: Blåmusslor
    Varmrätt: Gratinerad ört- och parmesanpolenta.

Zul
    Förrätt: Blåmusslor
    Varmrätt: Gratinerad ört- och parmesanpolenta.

Th
    Varmrätt: grillad oxfilé (Medium)
    Efterrätt: vit choklad cheesecake till dessert..

ginger6
    Förrätt: Löjrom
    Varmrätt: Oxfilé, medium.

J79
    Förrätt: kantarellsoppat
    Varmrätt: renskavspanna

lillen
    Förrätt: Kantarellsoppa
    Varmrätt:Fläskfilé osso bucco
    Efterrätt:Vitchoklad-cheesecake

• SanniXx

Vad är ABC-kurs för något?

Plutten: Vilken kille!! Inte konstigt att du har ont då Jag tycker jag har ont, eller det är min handled som är paj, men Ida väger "bara" 10kg snart. Bara jämfört med Alvin Vänta bara tills dom springer av sig allt och bara kommer växa på längden. Hehe.. De ska bli skönt när Ida kan gå själv faktiskt.. hihi..

Träffade mammagruppen idag, den är bara så tråkig! Torrbollar hela bunden nästan, eller de sägs inte så mycket och vi träffas inte utanför mammagrupperna heller

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6