• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

Swe - jag hade verkligen Bestämt Mig för att inte amma. Men när lilleman grät (inte hysteriskt dock, då hade jag inte stått ut) och hans lilla mun försökte suga på min axel då var det svårt att inte ge honom det han ville ha. Huh, måste gå och titta på min lilla söta sovande älskling nu.

• Sole

swe och plutten
    jag tror också att jag kan luncha!

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx
    murgrönan: Så kan dom ju inte göra. Det är inte erat fel att dom klantat till sig och ni forde iaf få dela upp betalningen.

Plutten: Ja, det ska bli jättekul!

Lillen: Har Ida kommit i kapp Inez så mycket? Idag väger hon oxå 9.4 Stadiga tjejer
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

jag kan inte luncha, ska träffa mamsen

lillen
    svårt att ge råd, men ska hon fråga tycker jag hon ska fråga öga mot öga för att se hans reaktion, alt ringer hon upp kvinnan i fråga för att fråga om smset

Träff måndag efter lunch?
    sole

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sofffy

Hallå!!

Åhh så skönt, känner mig ganska utvilad idag faktiskt i jämförelse med vad som numera är brukligt nu när Ebba har flyttat in i vårat sovrum.

Vad hungrig jag blev när jag såg listan över vad alla ska äta på fredag. Så kul det kommer bli!! Lillen, ja får bjuda dig på en drink, I owe u. Tack för igår förresten, supermysigt!
    Ebba har sin fina dräkt på sig idag

Angående jobb så är jag fast anställd på Notar men är ytterst sugen på att hitta ett nytt jobb. Håller på o söka för fullt. Har jobbat där 2 år nu o e ganska trött på den branchen + att marknaden inte är den bästa nu, så det känns inte som att jag kommer behövas lika mkt när jag kommer tillbaka

Åhh va stora alla era bebisar e. Min lilla gris växer inte så jättemkt, hon följer sin egen kurva men ligger fortfarande på -1 Väger 7 kg o e 65 cm lång. Grannen har en bebis som vägde 5 kg när han föddes o e nu 3 mån o väger 9 kg. Så konstigt att det kan vara sån skillnad.
    Men tack vare att Ebba är så liten o lätt så har hon mkt lättare att röra sig omkring, hon tar några krypsteg o ställer sig upp själv i sängen så nu måste vi börja flytta på alla grejer som är långt ner i bokhyllan o sätta fast bokhyllorna i väggen osv.

Har ni andra några roliga planer för helgen? Vi ska fixa klart i vår hall o sätta upp sista listerna i köket så att vår lgh någon gång äntligen blir färdigrenoverad. Ska bli så skönt o slippa det dåliga samvetet som alltid ligger o gnager. Annars händer inget spec i helgen. Blir nog lugnt. Hade en blöt helg förra så denna ska vi nog bara umgås o ha lite mys med vår lilla familj.

• bianca2

Hej tjejer!

Plutten - Grattis och Swe - hoppas det blir bättre i natt. själv sov jag dåligt men det var INTE A´s fel. Han vaknade bara tll en gång vid 04.30 o somnade om på 2 sekunder. men själv kunde jag inte somna om. typiskt. ska bara vara hemma ovila idag för ikväll ska jag ut m några tjejkompisar

Murgrönan: Vad superelakt av elbolaget!!!!!!!!!! Och synd att du inte följer m men det blir säkert fler ggr!

Zul - har ändrat nu. sorry!

Kram på er

• Sole
    bianca
    allt var fel på menyn på mig förutom efterrätten men det lät så gott så jag lät det vara

murgrönan
    om ni ringer dit får ni säkert delbetala, surt att fåe n sån räkning!

plutten
    åh grattis till att plutten sover bättre nu!!

idag åker vi till landet och ska fixa inför helgen. nu har vi inget vatten så vi får hämta i pumpen - vi drar till stenåldern
    *Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole: dt verkar som allt hoppat ett steg så jag redigerar så får ni titta igen. vill du hagamla eller nya?

• Sole

bianca
    det nya blir bra!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6