• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Lillen: Men gud vad jobbigt!!! Fast det finns ju mobiler som skickar fel av sig själv, min mans mobil tex- han vågar knappt sms:a längre. En gång skrev han till mig typ såhär "Baby, jag längtar efter att ha en lång sovmorgon med dig, jag längtar med hela kroppen" och det sms:et kom till hans MAMMA som svarade: "Baby? Sonen, nu har du allt virrat till det"
    Vi skämtar fortfarande om det där, turligt nog har hans mamma humor och tyckte bara att det var kul. MEN det kan ju bli betydligt värre om fel person får fel sms Men Lillen, jag säger inte att din kompis man skickat fel, jag vet ju inte- men det finns som sagt en möjlighet... Jag tycker hon ska fråga rakt ut bara!

I natt har det gått ÄNNU bättre än igår! Ingen mat och sov till kl 6.20!! Vaknade ett par gånger, inte ledsen, kunde sövas om med bara nappen. Underbart!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • murgrönan

Usch tjejer!
    Igår damp det ner en tråkig "överraskning" i brevlådan. En brev från EON där de bad SÅÅÅ mycket om ursäkt för det har gjort fel och glömt att skicka ut räkning för elnätet under ett års tid (alltså sedan vi flyttade in), och kan ni vara så snälla att betala senast den sista oktober...3700 Kr!! Ursäkta! Vi har alltså betalt för elen men inte nätet. Hade inte ens koll på att de delade upp de så. Så jäkla tråkigt, de är ju inte direkt så att jag har ett par 4 tusen extra i fickan i fall elbolaget klantar till sig!

Kontentan är att alla extra pengar denna månad går till elräkning, så jag hoppar alltså Kvarnen på fredag. SÅÅÅ trist!
    Men vi får göra om det snart!

Men är det någon som tänkt promenera eller fika eller annat nästan gratis nästa vecka kanske jag kan följa med på det

Ja, ja det ordnar sig, men jag hatar när sånt här händer.

VIVS: Vad tidig J är, står redan upp och tar sig runt i sängen! Det händer säkert massor i hennes kropp och huvud som gör att hon har svårt att sova. Men jobbigt för henne och er!

Lillen: Stella väger 7500 och är 68cm så Inez "vinner" fortfarande...

• Swenglish

Lillen- jobbigt sms! Och jobbig situation för dig! Jag tycler du gör rätt som sägar vad du tänkte säga.

Vivs- fy vad jobbigt! Men det är säkert som Murgrönana säger, att det är mcyket som händer nu. vad händer om du håller ner henne? (inte hårt, men så att hon kan slappna av?)

Murgrönan- usch vad tråkigt med räkning! Kan de inte låta er dela upp betalningen på två månader eftersom det ändå är de som har klantat sig? Jag menar har de klarat sig utan de pengarna sen ni flyttade in kan de väl klara sig ett tag till.

Uppdatering: F somnade halv sju relativt lätt, lite gnöl. Vaknade till ett par gånger och sövdes om lätt. Vaknade 23 och det tog en timme att få honom att somna om, men vyssande, bärande, buffande, sjungande. Ammade vid 3, J söde om vid 4, vaknade för morgonen 6. Jag kreveeeerar!

• Swenglish

Eventuellt blir jag kvar i stan efter klippningen, så om det är nån som inte ska promenera i årsta som kanske har lust att äta lunch så kan ni väl smsa! kommer vara på söder.

• Plutten forever

Swe: fy vilken natt, jag lider såååå med dig! man är så beroende av sömn, det är otroligt vad knäckande det ändå är att få störd sömn. NU har det gått bra för oss 2 nätter, jag väntar på bakslaget... för det kommer ju helt säkert. Det enda man kan vara säker på är ju att allt ändras när man tror att man känner sin lilla plutt.

murgrönan och vivs. Synd att ni inte kan följa med! Men det kommer säkerligen fler tillfällen, eller hur tjejer?

TH: Vad roligt att du kommer med ändå! Vet ju att du velat lite. men jättekul att du blir med

bianka: TACK för att du tagit på dig rollen som festfixare och tjatat på alla så att de gjort sina beställningar! Vore det inte för dig hade kanske inte lika många kommit med? HUrsomhelst, Tack för jobbet!

Ang ÖK, så visst, det är söders bästa restaurang enligt mig. Vi har också haft många dejter där, inte den första men ändå. Och min mamma + man är där så ofta att de får stammispriser (de bor i samma kvarter) Igår kväll drack vi 3 eller 4 flaskor vin och vinet kostade 350 kr totalt! Stammispriser alltså. Fast maten kostade som det stod i menyn. Gott var det såklart! och trevligt!

• Plutten forever

swe: jag har min norrländska 17-åriga halvsyster här, men hon åker till arlanda vid halv ett ungefär, så då är jag "ledig" om du vill äta lunch med lilla mig! Vad ska du klippa dig och vilken tid?

• Swenglish

plutten- ska klippa mg på renstiernas gata, borde vara klar vid 11, men tänkte springa lite på ringen sen, så halv ett funkar!

• Pippil8

Swe - buhu vilken jobbig natt! Hoppas att klippningen går bra i stället! Ska bli spännande att se den nya swe sen!

Min natt var oxå sådär. Fast här var det "bara" vaket mellan 0300 och 0430. Gråt och vyssjande och ramsor hundratusen gånger. När lilleman väl hade somnat kunde ju inte jag somna om. Och när jag väl hade somnat var det dags för honom att gå upp igen. Lite trött idag m a o. Men idag är det i alla fall FREDAG och i kväll blir det god mat och rödvin med älsklingen (den stora älsklingen alltså)

Håller med om att det är jätteskönt att du har fixat och tjatat Bianca!!

• Swenglish

Ja TACK Bianca! vet hur jobbigt sånt där kan vara, men du är ju lärare så du har ju vanan inne!

Pippi- tråkigt med bakslag men duktiga ni var som inte gav upp! Jag ahde nog ammat efetr typ 10 min... Men inatt blir det Andra Bullar. Ingen amning!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6