• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Vivs

Swe - har testat hålla ner henne också men hon blir bara hysterisk och ännu mer spänd. Suck... Höll på till strax efter elva igår då somnade hon av utmattning, sen vaknade hon och skrek 3ggr under natten men då fick jag henne att somna om hyfsat fort genom att lägga henne ner och buffa lite. Galna bebis..

Kanske är som ni säger, att det händer så mycket i henne.. men jag är ju så TRÖTT Fattar inte att hon orkar själv, hon håller verkligen igång hela tiden! Fredag idag iaf, skööööönt

Trevlig helg på er!

• Vivs

Murgrönan - fy vad surt med elräkningen, jag skulle ha blivit riktigt arg!

Soffy - J väger 6,7kg och är 66cm, nog därför hon också knatar runt överallt, de har ju som sagt inte så mycket att bära upp! Kul men asjobbigt också när de går

• murgrönan

Ja, jag blev arg!! Vi får dela upp den på två ggr, men det blir ändå en stor utgift vi inte räknat med.

Det blir en lugn hemmahelg för oss. Sambon ska ut med jobbet ikväll och Stella och jag ska mysa. Ganska skönt att vara själva. Hoppas hon kommer i säng hyfsat tidigt så kan jag titta på IDOL och käka popcorn. Ett glas vin blir det nog också.
    Ha en bra helg!
    Kram

• Lillie74

Hello, här är det lite kaosartat minst sagt. F har varit sjuk sen i söndags och i går var vi hos läkaren och nu har hon fått antibiotika, troligtvis öroninflammation, kunde inte riktigt se trumhinnan för det var för mycket vax i vägen. Sen är hon förkyld och har hög feber så hon ligger och yrar på nätterna och håller oss vakna mest hela tiden.... Usch, nu börjar jag inse det här med föräldrarskapets baksida, denna ständiga oro över att man inte agerar i tid, gör nåt fel, inte får i henne tillräckligt med mat eller vatten, ger henne för mycket eller för lite alvedon, nezeril eller vad det nu kan tänkas vara.

Till råga på allt ska vi bort i helgen och fira Fs farmor som fyller 60 år, det känns inte riktigt ok men vi får se hur hon mår i kväll och i morgon bitti.

Nåväl, hoppas ni får en skön helg i alla fall och att vi ses snart.

• Frill

Lider med er som haft dåliga nätter. Här verkar det faktiskt gå åt rätt håll. Adam somnade som vanligt igår kväll, vaknade 23 men somnade om direkt han fick nappen, och vaknade sen inte förrän vid femtiden, då han fick amma och äta ersättning. Sen sov han till åtta! En matning på hela natten alltså!

Murgrönan, fasen vad surt!

Lillie, stackars F! Det brukar ju bli bättre ganska snabbt när man får antibiotika. Hoppas på det.

Swe, blev frisyren bra? Blev det page?

Jag var hos läkaren i förmiddags och fick höra att jag ska ta bort tre(!) födelsemärken. Jag som är hudcancerhypokondriker redan som det är. Men skönt att jag äntligen gick och kollade iaf.

Sen hade jag och Zul en lugn och skön eftermiddag med promenad först och sen fika i soffan. Tack för det Zul! Agnes är så söt, måste föra över bilderna till datorn.

Och nu är det, som vissa redan har noterat, helg! Hurra!
    Nu ska jag jobba medan A sover. Ett försiktigt hurra till det med.

• Hellur

Halloy tjejer!

Vårat internet och vår telefon har varit nere idag så det känns som jag inte haft kontakt med yttre världen på hela dagen. ComHem är inte den bästa leverantören...

Har inte hunnit läsa ikapp, men såg Biancas fråga.

Bianaca - Det är rätt rätter på mig. Mums mums.

Ha en bra fedagskväll! Kramar

• Frill

Nämen? Sitter jag framför datorn en fredagkväll? Och på FL till råga på allt?

Upptäckte bara en märklig sak idag. Vi har äntligen fått tag på Hipps havregröt och det står att man ska blanda vattnet med 6 msk gröt. Det är ju lika mycket som 1 dl = betydligt snabbare att mäta upp.
    Ja se danskar.

• Pippil8

Å stackars lilla F vad jobbigt att hon är så sjuk! Och 60-årsfirande mitt upp i alltihop. Hoppas antibiotikan hinner ge lite effekt. Annars får ni väl stanna hemma? Eller i alla fall du och F, Lillie?

Swe - vi är ganska många som väntar ivrigt på en rapport om nya frisyren

Hellur - jag förstår dig, när internet är nere här så känner jag mig helt handikappad! Alla saker jag vill göra just då kräver internetuppkoppling. Man inser hur mycket man använder det.

Murgrönan - jag vet, det hjälper inte riktigt att man får dela upp betalningen Jag har fått för mycket lön och måste betala tillbaka, surt hade jag inte fått pengarna hade jag nog levt lite snålare.

• Pippil8

Skulle önska alla en trevlig helg också, men råkade trycka på knappen lite för tidigt.

TREVLIG HELG!!

• Swenglish

En till som sitter vid datorn en fredagkväll... J har åkt till Arlanda för att hämta svärföräldrarna. F gallskrek vid läggningen ikväll och har vaknat gråtandes ett antal gånger sen dess, ser fram emot en låååång natt...

Lillie- stackars F!

Frill- Det är säkert absolut ingen fara med märkena, bättre att ta det säkra före det osäkra! Skrattade högt åt din blogg nyss! (alltså skrot-bloggen)

Nu är jag nyklippt! Det blev typ lång page, med längre fram än bak. Jag är jättenöjd, och nästa fredag ska det dessutom slingas också! Sååå skönt att bli av med det långa slitna rufset!

TREVLIG HELG alla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6