• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

swe: hahaha. springa på ringen... jag läste det som att du skulle gå på toa och vara klar vid halv ett, tur du planerar

• Plutten forever

Har haft lite middagsgäster som nyligen gått, Dan fixar köket och jag ska gå och lägga mig- men en liten koll i tråden hinner jag ju med!
    De (middagsgästerna) hade med sig en liten tjej som är ganska precis ett år äldre än Alvin (född 29 mars -06), hon gick omkring, pratade, lekte, skrattade, satt med och åt samma mat som vi. Så söt! Ganska kul att se på ett ungefär hur Alvin kommer att vara ett år från nu.

Ang Swes frisyr: jag hade ju äran att bevittna resultatet först (?) av alla och kan säga att det var otroligt snyggt, klädsamt, passade jättebra på Anna-swe som bara blev ännu sötare i det.
    Sole! Jag såg att du ville äta lunch, sen att du skulle träffa mamsen, sen ville fika- vi hann inte med fikan eftersom Swe skulle hem och jag hade grejer att fixa. Men vi fikar ju igen nästa vecka, eller hur? Hade du trevligt med mamma?

Swe, vad tyckte Jamie om håret?

Frill: jag har tänkt på samma sak om Hippgröten, tog direkt decilitermåttet. Knäppt!
    Bra att du tar bort farliga födelsemärken! Jag har tagit bort ett, för några år sedan. Så är det när man är blek-fräknig. Måste kolla igen kom jag på nu.

GODNATT på er! och trevlig helg.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Fortfarande uppe, att jag inte går och lägger mig!

Plutten- Tack, vilken fin komplimang!! J tyckte det var fint!

• Zul

Frill: tack själv, jättemysigt! Tog ett tag innan jag var hemma med handling o allt, o stackars agnes fullkomligt grät av hunger hemma, usch vilket dåligt samvete jag fick att jag inte gav henne nån mellis på vägen...

Plutten: gör som du, bara tvuungen att kika in lite innan man går o knoppar... Vi hade Fredriks kompis på middag efter de varit ute o druckit öl, trevligt att få sällskap i soffan, gud vilka fredagskvällar man har nuförtiden! Kände ikväll att jag var sugen på lite party och att ta en cigarett...

Swe: va skoj med håret! du som ville byta frisyr, de där på grindsgatan hade aldrig fått till det! Men jag ska faktiskt dit på måndag, det blir för dyrt med nåt annat. Vad kostade detta kalaset? Filosofie hette stället va?

• SanniXx

Tips om gröten. De andra har ju måtten 125ml och 5 msk gröt. Det går mindre gröt då och 125 ml mäter man snabbt upp i en nappflaska

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Emma3

Hello!

Märks att det är helg

Idag har vi varit på babysim och Leo dök flera gånger, han verkade gilla det. Och idag blir Leo 7 månader

Angående sömn så har Leo den senaste veckan gått tillbaka till att vakna strax efter 5 *suck* men så idag så vaknade han 6. Kan det inte alltid vara så tack Han somnar strax efter 19. Ibland sover han hela natten utan att vakna och ibland vaknar han till så man måste buffa på honom lite 1-2 gånger.

Pippil: Ja det är ju verkligen skönast om någon passar hemma hos sig själv. Men det kan ju vara lite svårare på just nyårsafton.

Murgrönan: Ja usch vad sur jag skulle bli om vi fixk sådant räkning i efterhand för det klantat sig då får de väl bjuda på det

Swe: Skönt med nyklipp, behöver oxå fixa med håret får se när man hinner det. Nästa vecka ska jag gå på ansiktsbehandling iallafall, ska bli skönt

Lillen: Hur gick det med kompisen?

Plutten: Skönt att de går så bra för er med nätterna nu.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Frill

TH, vi har testat både Semper, Nestle-gröt och Hipp och alla har lite olika mått. Hipp ville vi ha för den är ekologisk. Däremot blir gröten väldigt lös, så jag tror vi kör lite mindre vatten i förhållande till pulver i fortsättningen.

Inatt sov Adam från åttatiden till halv sex igen! Och han vaknade inte ens och ville ha napp nån gång. Hurra!

• Plutten forever

Godmorgon

Ja, det är verkligen lugnt här på helgerna...
    Vi ska åka till IKEA om en timme och shoppa massa grejer till Alvins rum, snart är det inflyttning! Ser faktiskt fram emot det (ikea alltså. Har lite separationsångest ang. överflyttnigen)

Ha en trevlig söndag allihop.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

plutten - vi kanske oxå ska till ikea. fast lite senare. killen sover fortfarande. hans tur att ha sovmorgon. själv sov jag till 11 igår . tyvärr tycker jag inredning och ikea är skittråkigt!!! men vi har inte ens köpt en matstol till A så vi måste väl...
    själv var jag ute m tjejkompisarna i fredags o igår var det 30-årsfest ( med barn) så jag är lite trött idag...

kram på er

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6