• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

bianka: Vi åker om nån halvtimme (till kungens kurva). Vi kaske ses där då! När ni vaknat till

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

vi drar nog till barkarby ( vi bor ju i solna)!!!

• Hellur

Nu har jag äntligen läst ikapp, det var några sidor. Vi har haft en del krångel med vårt internet den senaste tiden, sååå irriterande. Man är som sagt så otroligt beroende av det. Och så missar man så mycket

Lillen - Hur gick det för din kompis?

Swe - Kul att frisyren vart lyckad! Ska bli roligt att se den.
    Jobbigt med nätterna, hoppas det funkar bättre snart! Hur har nätterna i helgen gått?

Plutten - Grattis återigen till lyckade nätter!

Frill - Grattis till A's sömn på nätterna.

Bianca - Ja tack så jätte mycket för att du planerat, fixat och tjatat på oss. Tack vare dig är vi många som kommer och vi kommer få jätte roligt!

• Hellur

Våra nätter har varit lite annorlunda de senaste nätterna. Fattar inte vad det är med W. Han har somnat lite senare än normalt (20.30-21.00) och somnat vid 21.30-22.00. Han har sedan vaknat och ätit runt 2.30-3.00 tiden, har försökt få honom att somna om med napp, vaggning, bärande osv. men han blir bara ledsen och vill äta. Har i och för sig ätit rätt mycket då.
    I förrgår natt var han vaken i över en timma, låg och försökte krypa och små gnällde. Grejen är att han är jätte trött, men kan inte komma till ro. I natt vaknade han vid 6 och höll på på samma sätt igen. Till slut somnade han om mot min axel och vaknade inte förrän 9.15! Vi var så förvånade när vi vaknade och insåg att vi båda fått sovmorgon för första gången sedan W kom.

Han har även blivit mycket dåligare på att äta gröt. Både morgonmålet med gröt och kvällsmålet ratar han, han äter några skedar sedan skriker han, slänger sig i stolen och vägrar öppna munnen. Om vi sedan ger honom ersättning så äter han. Vad betyder det? Någon som känner igen detta beteende?

• ABC08

Vi hade ännu en jobbig natt med typ 5 uppvaknanden. Börjar bli såå less på att känna mig som en zombie hela dagarna. Varför kan inte G bara lära sig att man faktiskt kan somna om utan att amma. Suck!
    Måste jag verkligen behöva sluta amma helt för att han ska kunna sova längre?

• Hellur

Vi träffas gärna imorgon. Och efter lunch passar oss jätte bra, min pappa kommer hit på tidig lunch.
    Vad sägs om 13:30 tiden? Hemma hos någon eller ute? Vi kan vara här, vi bor i Gröndal.

Träff måndag efter lunch?
    sole
    Hellur

• Hellur

ABC08 - Vad jobbigt! Förstår att du är helt slut på dagarna. Det är så lätt att säga, men om du matvägrar några av målen då? Ge nappen istället. Det var så jag började för att minska på W's nattmatningar. Det funkade jätte bra efter någon natt. Men det är jobbigt när man är trött, du måste helt enkelt bestämma dig för det. Är som sagt lätt att säga, men för de flesta verkar det ha funkat bra. Det handlar om en vanesak för G.

• Swenglish

ABC- lider med er!

Här är det också dåligt med sömnen. F somnade helt själv i sängen igår utan att vi behövde gå in en endaste gång, men från ca 1-tiden vaknade han kanske 3-4 gånger och fick ammas till sömns (jag är så trött att jag inte orkar försöka ens en gång.) Vid 6 tog mormor och morfar honom (vi är hos dem just nu) och vid 7 gick J upp och jag fick sova till 9, hurra! Jag tror vi får ta några hemska nätter på höstlovet när J är hemma också. Men måste man verkligen köra skrik-metod, finns det inget bättre? JAg tror inte alls han han är hungrig när han vaknar, för han snuttar bara lite, somnar, men blir arg när jag tar ut bröstet... Dagtid är han också svårsövd, nyss när jag lade ner honom i vagnen skrek han en lång stund medan jag gick en promenad ute innan han somnade. Suck. Vad hände med min lättsövda bebis? Som tur är är han glad och nöjd när han är vaken. Sorry, det blev långt!

• SanniXx
    Ang utekvällen på Kvarnen!

Vilken tid är det? och är det någon som har nämnt något om betalning? Jag föreslår att alla har kontanter med sig till middagen (och dricka till maten) för jag tror inte att servitrisen/servitören har lust att springa och dra 20 olika kort *arbetsskadad*
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6