• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

ååå jag står inte ut mer! dör av oro nu.
    kunde inte gå till min körkorts teori för jag var så orolig, men bestämde mig för att ut och handla mat i alla fall. har inget hemma! inte ens lite mjölk eller bröd..

men han inte så långt innan jag kände att jag höll på att få panikångest. magen knöt ihop sig som en klump, fick sura uppstötnignar var tvungen att s välja hela tiden svartnade framför ögonen..

ucsh fy.. hur skall man kunna leva med detta?

• Wavva

Ausielotta: Precis samma sak gjorde ja förra året då mannen blev sjuk efter sonen varit det. Men tror du inte jag smittade ner både svärmor och min mamma eftersom sonen tydligen smittades fortfarande. Men jag kunde inte vara hemma när mannen var dålig- PANIK!!!. Jag hade inte haft spysjuka på massa år heller, men fick det några månader innan mannen och sonen och jävlar va dålig jag var! Så nu vill man ännu mindre ha det. Jag äter vitpeppar och aktivt kol lite hipp som happ känns det som.

• zasata

nu har vinterkräksjukan tydligen dragit igång ordentligt... jag e sååå rädd.

hur göt ni när ni köper frukt också?

• SaramedM

Ja det gör jag
    Jag jobbar hårt med att leva så sunt som möjligt och normalt även om det kostar av ångest.
    Detta för att inte sjunka djupare ner

zasata skrev 2007-11-15 20:51:26 följande:
    nu har vinterkräksjukan tydligen dragit igång ordentligt... jag e sååå rädd.hur göt ni när ni köper frukt också?
  • D med N och A

Usch, även jag nojar. Fick höra när dottern precis klätt av sig ytterkläderna på dagis i morse att två barn insjuknat i magsjuka inatt. "Kunde" verkligen inte säga åt dottern att klä på sig igen och följa med och handla istället (eller joo det gjorde jag faktiskt *skämmas* men med lite skämtsam ton) men hon ville INTE. Så jag bad henne tvätta händerna ordentligt varje gång fröknarna säger till.

Nu på kvällen var hon först hååård som vanligt, men sen lite lite lös efteråt. Hon fick en dos Semper magdroppar (som lillebror äter regelbundet) på en gång av sin nojiga mamma. Tror nog alla barnen ska få äta dem över vintern. Hoppas det inte "blir" något nu inatt för jag är dessutom ensam hemma med alla tre och vi har planerat att gå på julmarknad i morgon.

• zasata

är nog ingen fara om barnen är hemma idag sen är det helg så dom hinner bli friska då! dom har väl itne kräkts på dagis? vad e det för magdroppar? kan vuxna äta dom med?

• D med N och A

Har skrivit om magdropparna på sidan 43.

• zasata

ååå jag får panik!

första gånfen gick jag på teorilektionen satt längst bak nämast därren
    andra och tredje gången klara jag inte att gå
    idag skulle jag gå klara en kvart innan det rann om mig och jag skakao ch halsen stöp ihop sig.. så fick gå. varför blir det så?

• Hjerpe

Har följt tråden i det tysta men nu måsre jag skriva av mig...
    Nu har magsjukan börgat på sonens dagis och naturligt vis va han brevid tjejen som kräktes
    Troligen får han det eftersom att han börgade nu i höstas.
    Viserligen är han 4 men inte van vid dagis baciller
    Han har varit hemma med mig och lillasyster tills nu i höstas
    Har nu världens panik har varit och tok handlat klorin,handskar,vätskeersättning,hinkar hand sprit cola
    Man e ju inte riktigt klok att man inte kan bli av med denna fobi och ångest

Skönt att det fins fler som jag Fast bäst vore om man slapp fobin
    Massor av kramar till er alla

Svar på tråden spyfobi!!!!!